Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vooraf beluisteren bij de DJ Console 4 MX

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

TIMTBLE userMember since 2013
Hallo,
ik heb een probleem met het vooraf luisteren van de muziek via de koptelefoon met de Dj Console 4 MX

Eerst kon ik er maar niet achter komen hoe het moest, nu heb ik een manier gevonden die niet echt logisch is.
Namelijk door een draai knopje naar ''cue'' te draaien, en dan gebruik ik de ''gain'' draai knopjes als volume voor het publiek. Ik moet dan ook nog is de 2 ''cue select'' knoppen indrukken als het publiek het moet horen. De ''cross fader'' en de andere 2 schuiven gebruik ik ook alleen voor het geluid van de koptelefoon.

Volgens mij klopt het zo niet, ik heb het apparaat al naar Redcoon gestuurd (site waar ik hem gekocht heb) maar die zeiden dat er niets aan de hand was en er geen sprake was van een fabrieksfout.

Als je weet hoe dit kan of weet wat misschien verkeerd ingesteld staat: reageer alsjeblieft.


Met vriendelijke groeten,

Tim
 

Posted Sun 07 Apr 13 @ 10:24 am
Beste Tim,

je hebt duidelijk nooit de handleiding gelezen. Dat ding zit er niet voor niets bij. Wat je omschrijft geeft aan dat het koptelefoonkanaal nu als Master Out wordt gebruikt en je Master als koptelefoonkanaal. M.a.w.: In de basis instelling van de 4MX staan de 2 stereo uitgangen precies verkeerd om geconfigureerd.
De handleiding: http://ts.hercules.com/download/sound/manuals/4Mx/04_Ned_DJ_Console_4Mx.pdf , lezen vanaf pag. 14.
 

Posted Sun 07 Apr 13 @ 12:12 pm
TIMTBLE userMember since 2013
Bedankt Martin FourS
Ik ga het proberen.
 

Posted Sun 07 Apr 13 @ 12:39 pm
TIMTBLE userMember since 2013
Beste Martin FourS,

ik heb veel geprobeerd en de instellingen zo gezet als in de handleiding.

Maar het vooraf luisteren lukt me nog steeds niet.

Zou jij willen uitleggen hoe het voor af luisteren normaal gezien gaat ??

alvast bedankt,


mvg,


Tim
 

Posted Wed 24 Apr 13 @ 1:09 pm
Tim,

Als je je eerste stukje terugleest zie je dat je Master-uitgang (die normaal gesproken de muziek voor je publiek verzorgt) nu precies het gedrag vertoont wat je koptelefoon zou moeten doen: Geluid geven als je de Cue-knop indrukt, te mixen is met je signaal dat via de Master loopt (omdat je in je koptelefoon het geluid van het voor te beluisteren kanaal gemengd wilt hebben met de muziek die uit de speakers klinkt) en niet geregeld wordt door je faders (je schuiven) of je crossfader. Je hebt dus letterlijk het signaal van je koptelefoon omgewisseld met het signaal van de Master.
De handleiding van de 4MX waar ik de link van gaf vertelt hoe je de 4MX zelf goed in moet stellen: Master out moet op kanaal 1 en 2 staan en je koptelefoonaansluiting op kanaal 3 en 4.
VDJ zou, uit de doos, meteen goed ingesteld moeten staan, maar bij jou kan dat niet zijn gebeurd:

- Klik op de knop Config
- Kies de tab Sound Setup (is de eerste tab)
- Kies in het 3e vak voor de 4MX (of voor ASIO Hercules 4MX)
- Kies in het 2e vak voor Headphones en in de regel er direct naast voor Master 1 & 2, headphones 3 & 4.

Als je in de 3e stap de 4MX niet ziet, doe dan eerst stap 4 en daarna 3.
Alles zou nu moeten werken zoals het bedoeld is.
 

Posted Wed 24 Apr 13 @ 4:39 pm
TIMTBLE userMember since 2013
Beste MartinFourS,

Als ik dan als ik het heb veranderd op ''Apply'' druk krijg ik deze tekst:

Error in the ASIO sound driver: Your soundcard is probably not connected, or the settings are incorrect.

Weet jij hoe dat kan?



Tim
 

Posted Fri 26 Apr 13 @ 6:16 am
TIMTBLE userMember since 2013
O laat maar dat is al weg, ga het nu proberen...
 

Posted Fri 26 Apr 13 @ 6:18 am
TIMTBLE userMember since 2013
Martin FourS

Hij doet het!!!

Heel erg bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groeten,


Tim
 

Posted Fri 26 Apr 13 @ 6:20 am
Super!
Veel plezier.
 

Posted Fri 26 Apr 13 @ 10:53 am


(Old topics and forums are automatically closed)