Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Dj Gear, what to buy

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

lola87Home userMember since 2013
Hoi,

Vraagje, mijn vriend is een tijdje bezig met muziek te produceren en nu wilt hij zelf gaan leren draaien. Nu wilt hij over een half jaar alles kopen en goed zijn geld eraan uitgeven. Om hem te verrassen en dat hij alvast kan oefenen zoek ik eig een niet te dj control . Nu heb ik de volgende gevonden Hercules DJ Control MP3 E2 . Is dit wat als beginner? of wat raden jullie mij aan? Wil het niet te duur maken en ben een leek. Thanks
 

Posted Wed 27 Mar 13 @ 9:24 am
 

Posted Wed 27 Mar 13 @ 11:55 am
lola87Home userMember since 2013
ik zit te twijfelen tussen :

- Behringer BCD3000
- Hercules control Air
- DAP DS-MP-150 MP3 DJ midi controller
 

Posted Thu 28 Mar 13 @ 2:42 am
De Hercules is goedkoop, ziet er simpel uit en komt niet met Virtual DJ maar met DJUCED. Naar het schijnt niet erg gebruikersvriendelijk. Lees onderstaand commentaar.
To start with, this controller comes with software that’s until-now unheard of, called DJUCED. While it feels like it’s based distantly on Virtual DJ, it has had lots of stuff tacked on by Hercules. For a consumer controller, it’s not the easiest software by any means to get your head around – using this makes you realise how refined some of the more mature programs have become over the years.

Behringer is een goed merk vooral qua verhouding prijs-prestatie, maar komt met Traktor. Dat kan ik je dus niet aanraden.

Dan blijft de DAP over, die met VDJ LE komt. De controller ziet er goed uit. Als de prijs in de budget past, zou ik die nemen.

Mvg

 

Posted Thu 28 Mar 13 @ 7:51 am
 

Posted Thu 28 Mar 13 @ 12:19 pm
Goed van je Martin. Idd niet gezien:
Quote:
Eindelijk is het zover. De "DAP" is retour en een "Pioneer DDJ-ERGO-V" is in de plaats. Deze doet het perfect, heb geen enkele last meer van een veranderende BPM... Eindelijk.
Unquote

Lola, dit lijkt me wel duidelijk!
 

Posted Fri 29 Mar 13 @ 3:49 am
Een veilige, maar nog steeds niet heel goedkope, keuze blijft nog altijd de originele Hercules RMX. Ik heb nog nooit negatieve geluiden over de originele RMX gehoord en het ding is super degelijk, de plastic controllers zijn niet echt gebouwd om mee 'on the road' te gaan. Ook de RMX 2 schijnt naar wat ik kan lezen ook prima te zijn.

Kost iets meer, maar anders wordt er na een half jaar toch een nieuwe controller gekocht.
 

Posted Fri 29 Mar 13 @ 12:04 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
jboerlage wrote :
Een veilige, maar nog steeds niet heel goedkope, keuze blijft nog altijd de originele Hercules RMX. Ik heb nog nooit negatieve geluiden over de originele RMX gehoord en het ding is super degelijk, de plastic controllers zijn niet echt gebouwd om mee 'on the road' te gaan. Ook de RMX 2 schijnt naar wat ik kan lezen ook prima te zijn.

Kost iets meer, maar anders wordt er na een half jaar toch een nieuwe controller gekocht.


Helemaal mee eens... (Behalve de prijs. 179 euro is niet echt duur voor deze controller)
 

Posted Tue 16 Apr 13 @ 10:13 pm


(Old topics and forums are automatically closed)