Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video Clips: hardware acceleration moet uit?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik ben een beetje in de weer met de voorbereiding om dit komende seizoen video clips te draaien.
Nu ontdek ik voor de tweede keer -- d.w.z. bij de tweede machine waar ik clips mee wil draaien -- dat als de "hardware acceleration" aangevinkt staat, de clips slecht lopen - de muziek komt er weliswaar goed uit, maar het beeld gaat met sprongen. Blijft even stilstaan en pikt het dan weer op.

Voor mij is de zaak met het "ontvinken" van de hardware acceleration opgelost maar het leek me leuk in de groep te gooien zodat een andere aankomende VJ er iets aan heeft.
Wat niet wegneemt dat ik nieuwsgierig ben naar het "waarom?".

Bob
 

Posted Fri 08 Mar 13 @ 12:42 pm
Heb je dit eerder gelezen: Ja, ik heb het verhaal aangepast....

DirectX-Drivers.

Waarschijnlijk heb je alleen de laatste DirectX-versie erop staan (DirectX 11) maar VDJ werkt het lekkerst met DirectX 9.0(c).
Wil je ook met de video-plugins spelen, dan is de volgende opmerking ook handig:

PhantomDeejay wrote :
Just run the DX9 setup from the web. It will do the rest automatically...
Also you may want to install the following:
VC 2005 Redist
VC 2008 Redist
VC 2010 Redist

All these 3 and DX9 will allow you to run almost any plug-in available on this site...


Leuk puzzeltje. Hoort erbij, zullen we maar zeggen.....

[EDIT]: Uit de handleiding:
Use Hardware Acceleration – Gebruik DirectX voor verwerking van het videosignaal.
OPM. :
Tenzij een sterk verouderde videokaart wordt gebruikt, is het aan te raden deze optie niet uit te zetten.
 

Posted Fri 08 Mar 13 @ 1:34 pm
johansPRO InfinityMember since 2005
Heb na een re-install van de PC nu ook alleen nog maar DX11 staan, kan je dan zomaar een vorige versie installeren?
Wordt DX11 dan overschreven of leven deze broederlijk naast elkaar?

 

Posted Thu 14 Mar 13 @ 4:55 pm
Die vinden elkaar absoluut aardig: m.a.w: kan erbij.
 

Posted Thu 14 Mar 13 @ 5:53 pm
Martin FourS wrote :

a) Waarschijnlijk heb je alleen de laatste DirectX-versie erop staan (DirectX 11) maar VDJ werkt het lekkerst met DirectX 9.0(c).

b) Tenzij een sterk verouderde videokaart wordt gebruikt, is het aan te raden deze optie niet uit te zetten.


a) ik heb geprobeerd DirectX 9c down te loaden, maar de download site zegt dat-ie maar tot incl XP gaat. Dus geen hogere versie, laat staan W8.

b) ik heb uiteraard een nieuw videokaart in zowel een nieuwe laptop als nieuwe desktop. In beide gevallen:
zet ik de acceleration niet uit, hapert het beeld........................
 

Posted Sat 16 Mar 13 @ 11:41 am
Dat moest ik uitproberen, natuurlijk... ;)
Probeer deze link eens: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35
Ik heb deze zonder problemen op mijn desktop kunnen installeren (waar ik overigens geen moeite mee heb om video af te spelen)
Probeer ook de decoders van K-Lite eens: http://www.free-codecs.com/k_lite_mega_codec_pack_download.htm
Niets aan proberen in te stellen, (behalve de toolbars en voorkeursrotzooi...) installeren. Meteen daarna krijg je de mogelijkheid de update op te halen van MajorGeeks. (9.8.2) En dan blijk ook mijn video wat soepeler te kunnen draaien ;)
 

Posted Sat 16 Mar 13 @ 8:58 pm
 

Posted Sun 17 Mar 13 @ 5:45 am
:D
Da's dezelfde link, maar dan in het Engels...
 

Posted Sun 17 Mar 13 @ 6:28 am
johansPRO InfinityMember since 2005
Martin,

Op welke manier interpreteer je dat na installatie van K-lite codec pack je video's soepeler draaien?
Video gaat goed bij mij, (MP4) en heb geen K-lite geïnstalleerd, dacht dit wel te doen maar twijfel nog.
Heb wel VLC erop staan, maar weet niet of deze ook codec installeert.

Johans
 

Posted Sun 17 Mar 13 @ 3:56 pm
Johan,
da's geen interpretatie maar een vaststelling ;)
De weergave van de video's is niet zozeer veranderd, maar ik had zo af en toe last van een stilstaand beeld (fractie van een seconde) als ik de nieuwe video laadde in het andere deck. Dat komt omdat op dat moment de video gedecodeerd wordt. Dat loopt blijkbaar beter, want de freeze is nu vrijwel niet waarneembaar. Ik kan dat op de desktop waarschijnlijk ook oplossen door een andere videokaart te steken (er zit nu een passief gekoelde kaart in die standaard een tandje langzamer loopt om "oververhitting" tegen te gaan).
 

Posted Sun 17 Mar 13 @ 6:50 pm
Martin FourS wrote :
:D
Da's dezelfde link, maar dan in het Engels...


oh haha, nu ik de link beter bekijk zie ik het ook, duh. maar we zitten in ieder geval op dezelfde golflengte.
 

Posted Sun 17 Mar 13 @ 7:02 pm
johansPRO InfinityMember since 2005
Martin,

Bedankt voor de informatie, heb inderdaad hetzelfde probleem dat bij het laden van de volgende track een fractie van een seconde het beeld even stilstaat.
Ga dit de komende dagen eens uitproberen.

 

Posted Mon 18 Mar 13 @ 3:29 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Kan het niet helemaal volgen......
Ik draai altijd met Video of met geluid (MP3) en een visual (MP4) eroverheen.

Heb nog nooit extra codes of iets dergelijks geinstalleerd.
Kan ik dat beter wel doen ?
En wat hoort er dan in dat standaard pakket allemaal gedownload en geinstalleerd te worden ?
 

Posted Fri 22 Mar 13 @ 9:44 am
Nee, hoor, William. Als het werkt hoef je er niets aan te doen. De hele uitleg is op basis van gerapporteerde problemen. Als je alleen MP4-clips verwerkt heb je meestal ook alleen maar een MP4-codec nodig. Die kan ook al in WMP zitten en dan hoeft'ie er niet bij.
De K-Lite pack wordt met regelmaat vernieuwd en als je hardware (zoals de mijne) eigenlijk net boven zijn macht staat te werken, is het prettig als alles wat soepeler loopt.
 

Posted Fri 22 Mar 13 @ 12:13 pm


(Old topics and forums are automatically closed)