Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Slecht geluid uit Hercules 4Mx...

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen,

Even de situatie schetsen... Ik ben een vdj 7 pro gebruiker en draai op een HP laptop die volgens mij ruim voldoet aan de systeemvereisten.
4Gb Ram, 2,2Ghz processor, 500 G HDD, dual core AMD... 32 bit windows 7 besturingssysteem. Maar toen ik Vdj 7 online gekocht heb stond deze wel nog op Vista. En omdat ik niet helemaal tevreden was over de betrouwbaarheid hiervan, heb deze vervangen door WD7. Het betreft de enterprise versie welke ik door het ICT team op het werk heb laten installeren. Nu draait mijn laptop veel stabieler en moet hij veel minder hard werken. Virtual Dj loopt als een trein wanneer ik VDj bedien met de muis en werk met de geluidskaart van de laptop.
Maar wanneer ik mijn hercules 4Mx erop aansluit en dus werk via de Mx z'n interne geluidskaart is de geluidskwaliteit slecht. Echt erbarmelijk, ik ben nu al een week aan het zoeken naar de oorzaak maar kan niets vinden. De drivers van zowel de mixer als de laptop staan allemaal up-to-date.
Ik heb zowat het hele forum, zowel het nederlandstalige als het engelstalige afgespeurd en alle mogelijke configuraties en instellingen geprobeerd maar niets helpt, het geluid blijft steeds hetzelfde. Het klinkt zoals een oude gekraste vinyl, beter kan ik het niet vergelijken. Verder heb ik op de site van Hercules een lijst gevonden om mijn computer te optimaliseren, welke ik dan ook volledig heb toegepast en met succes, mijn beestje draait nog beter, het CPU gebruik is echt zeer goed en zo...maar uit de 4Mx blijft dat zelfde slecht gekraak komen..
Ik weet het niet meer, heeft iemand hiermee ervaring? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!
 

Posted Thu 28 Feb 13 @ 6:16 am
gebruik je asio of wdm drivers. bij asio latency verhogen
 

Posted Thu 28 Feb 13 @ 8:05 am
In de WDM modus heb ik alle mogelijke latency opties, met en zonder safe-mode geprobeerd, zonder succes. Wanneer ik werk met de asio driver heb ik enkel nog maar geprobeerd met 11ms omdat dat volgens VD optimaal zou moeten zijn.. Ik zal eens proberen met een langere instelling. Zet ik dan in het performance tab van VD de latency op automatisch? Let wel: ik heb een constant slecht geluid, en volgens ik kan uitmaken uit mijn eerder "opzoekwerk" is de latency de reactietijd tussen de hardware (in mijn geval m'n 4mx) en virtual dj, welke voor problemen kan zorgen bij het bedienen van de mixer. Toch al bedankt voor de snelle reactie!
 

Posted Thu 28 Feb 13 @ 11:39 am
je hebt mogelijk ook nog latency settings in je drivers, degene in vdj zelf maken inderdaad weining verschil.

hoe is het geluid van de rmx als je gewoon in windows een film of muziek opzet?

probeer ook eens een andere usb kabel en poort en er "mogen" geen usb hubs tussen zitten.

je zou ook nog in windows kunnen kijken onder configuratiescherm/audio of de settings daar goed staan en niet overstuurd worden door bass boosters of wat dan ook
 

Posted Fri 01 Mar 13 @ 4:34 am
Ik heb vier USB poorten welke ik allemaal al heb geprobeerd, USB hubs zitten er niet tussen. Muziek vanuit Mediaplayer bv en zelfs de windows geluiden zijn ook slecht wanneer ze door de 4mx gaan.
Bij mijn audio settings staat alles op normaal niveau. Ik moet wel nog proberen om de latency aan te passen op het Hercules control panel van die asio driver, zoals je eerder al aangaf. Maar heb helaas nog geen tijd gehad.
Wat ik wel nog moet zeggen, ik heb VDj7 vanop mijn externe HDD geïnstalleerd. En die setup heb ik bij aankoop gedownload wanneer ik nog met een Vista omgeving werkte.. Zou dit er iets mee kunnen te maken hebben? Misschien moet ik eerst en vooral gewoon nog eens opnieuw beginnen met een schone lei.
 

Posted Fri 01 Mar 13 @ 7:09 am
programma's installeren op een externe drive die register invoegingen hebben is hoe dan ook geen goed idee.

als de rmx ook slecht geluid geeft in windows zelf dan zal het waarschijnlijk niet liggen aan vdj, maar die installeren op de normale schijf in de pc is hoe dan ook een vereiste om het goed te laten werken.

ik zou de rmx eens proberen op een andere pc en even tueel met andere audio kabels.

als dat nog steeds problemen geeft zou het aan de hardware van de rmx kunnen liggen (defect??)
 

Posted Fri 01 Mar 13 @ 9:08 am
VD7 en de mixer werken perfect op een andere laptop, net geprobeerd en het geluid is perfect. Daar ben ik wel blij mee eigenlijk. Dus nu maar verder op zoek.
Verder heb ik VD7 nu vanop de C-schijf geïnstalleerd in plaats van op de externe HDD, maar dit maakt geen verschil :-(
Heb wel op de C-schijf een map gevonden: windows.old, met al mijn oude bestanden op van toen ik nog werkte Vista.
Dus er is volgens mij een safe-install gebeurd in plaats van een clean-install, wat blijkbaar ook niet aan te raden is zoals ik hier al ergens heb kunnen lezen.
 

Posted Sat 02 Mar 13 @ 2:18 am
Goed nieuws, ik heb het gevonden! Er ontbrak een driver, nl. : een USB filter driver van AMD. Alles werkt perfect nu, ben echt blij.
S.Waterreus, ik wil je bedanken voor de aandacht die je mij geschonken hebt en ik ga zeker dit forum blijven volgen. En eventueel helpen waar ik kan.
 

Posted Sat 02 Mar 13 @ 3:06 am
fijn te horen en blij dat je de oplossing hier hebt geplaatst, zo hebben anderen er ook wat aan
 

Posted Sat 02 Mar 13 @ 6:30 am


(Old topics and forums are automatically closed)