Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Acapella's en bpm

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Goeiedag ;)

Ben flink aan het mixen de laatste tijd, maar vooral met acapella's heb ik de nodige moeite. Het lukt me niet om die lekker in de maat te krijgen, wat logisch is aangezien hij natuurlijk niet zelf de BPM goed kan beoordelen.

Door het volledige nummer met instrumentals op het andere deck te zetten naast de vocal, lukt het me wel redelijk om de maat goed te zetten, maar toch werkt dit niet altijd.

FF een concreet voorbeeld van wat er mis gaat:
Ik heb links een track van instrumentals en vocal op 131 bpm. Rechts heb ik hem zo gezet dat hij precies gelijk loopt met de linker, dus niet sneller of langzamer. Dan staat hij echter op 129 bpm bijvoorbeeld. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dat registreert als 131 bpm, zonder gelijk de track te versnellen (Wat gebeurt als je bij Manual Edit de BPM hoger zet)?
 

Posted Tue 19 Feb 13 @ 8:05 am
Je zal voor je instrumentals zelf het grid moeten bijwerken. Je kan de positie van de eerste beat instellen, paar maten verder gaan, positie tweede beat instellen en aangeven hoeveel tellen er tussen zitten. Dan wordt opnieuw de BPM berekend en het grid correct uitgelijnd.
 

Posted Wed 20 Feb 13 @ 12:47 pm
jboerlage wrote :
Je zal voor je instrumentals zelf het grid moeten bijwerken. Je kan de positie van de eerste beat instellen, paar maten verder gaan, positie tweede beat instellen en aangeven hoeveel tellen er tussen zitten. Dan wordt opnieuw de BPM berekend en het grid correct uitgelijnd.


Oke, dankje voor je antwoord! Hoe gaat dit precies in zijn werk?
 

Posted Thu 21 Feb 13 @ 5:23 am
 

Posted Thu 21 Feb 13 @ 5:58 am
 

Posted Thu 21 Feb 13 @ 10:53 am


(Old topics and forums are automatically closed)