Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Automatisch op maat pakken (beatlock?)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste forumgenoten!

Excuses voor het aanmaken van vele topics, er vallen me veel vragen in.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de plaat exact op de maat erin laat komen als ik op play duw? (heet dit beatlock)


Ik zie overal slotjes staan, daar zal er 1 de goede van zijn, maar ik heb geen idee welke en of het werkt. Ik heb inmiddels wat geprobeerd maar kom er niet uit:(

Vriendelijk bedankt:)
 

Posted Mon 11 Feb 13 @ 8:03 am
Uit mijn hoofd: Smartplay (is'tie weer...)
Dat is het hangslotje boven de Play-knop in de standaard skin.

Wat ook goed werkt is oefenen.... Is niet bedoeld zoals het misschien klinkt, maar het is een dingetje dat je na verloop van tijd (en dus oefenen) vanzelf een keer in de vingers krijgt. Probeer bijvoorbeeld eens de laatste 4 tellen van de maat uit het nummer dat bijna is afgelopen mee te kloppen op de Cue-knop van het deck met het in te mixen nummer. Zodra tel 1 van de nieuwe maat begint druk je niet op Cue, maar op Play. Dus 4x Cue en de 5e tel Play. Het effect dat je krijgt is dat hetgeen je hoort in het nieuwe nummer op de eerste tel 4x herhaald wordt in je mix voordat je het nieuwe nummer doorstart. Hiermee pak je het ritme al snel op en start je je nieuwe nummer meestal netjes op tijd. Crossfader meteen naar het nieuwe deck en klaar is Klara!

[EDIT] Goed hoofd.... Zie dat je in het General Forum hetzelfde antwoord hebt gehad...
 

Posted Mon 11 Feb 13 @ 11:35 am
Martin heeft gelijk, 'tellen' is essentieel.

In principe moet je zonder te tellen direct kunnen herkennen wat de eerste tel van de maat is en ook binnen twee maten weten waar de plaat zich in het repeterende patroon van vier maten zich bevindt. Dat minimale stukje muzikaliteit is toch wel minimum vereist om ooit iets creatiefs te doen.

En let erop dat VDJ er nog heel regelmatig naast zit met zijn grid.
 

Posted Mon 11 Feb 13 @ 2:42 pm
:D

Bedankt voor de antwoorden maar dit wist ik al.

Ik draai al 20 jaar, met vinyl en later met cd's:P Ik heb thuis alles gehad, van djm800, cdj1000mk3's en technics. De technieken heb ik zeker wel onder de knie:-)

Het nadeel is dat ik nadat ik verhuisd ben, andere buren kreeg die absoluut niks kunnen hebben als het om lawaai gaat en dus vrijwel niet kan draaien zonder headphone. Ik heb destijds besloten om mn apparatuur te verkopen en nu moet ik dus alles doen op de koptelefoon, beatmatchen, alles. Uiteraard is dat niet te doen.
De mixen die ik maak zijn (tegenwoordig) voor mezelf in de auto.

Na de update stond de smartplay uit, die kon ik nergens terug vinden in de 4deck player, wel in de 2 deck standaard player maar dat wist ik niet, dan kun je lang zoeken:-)

 

Posted Tue 12 Feb 13 @ 6:13 am
Haha,

Ja, dan lukt dat tellen wel :P No offense I hope!
 

Posted Tue 12 Feb 13 @ 11:03 am
Hahaha:D

Nee hoor geen probleem!
 

Posted Fri 15 Feb 13 @ 2:44 pm
Hier verder gaand na sluiting vorig topic:
______________________________________________________________________

Na mijn vorige vraag, probeer ik het ditmaal iets beter uit te leggen.

Als ik een mix maak, en vaak al een aantal overgangen gemaakt heb, stopt de sync button ermee, wat je ook doet, hij zet de bpm's niet meer gelijk.

Hij werkt 10 overgangen goed, past de bpm's netjes aan en dan blijft hij staan op de bpm van de plaat zelf.

Maw, de sync button doet het dan gewoon niet meer. Iemand ervaringen of tips?

Thanks!


@jboerlage: Nee, ik heb de beatlock niet per ongeluk aangezet. Hij werkt gewoon en ineens stopt ie ermee, dan werkt de sync button niet meer:(
 

Posted Sat 16 Feb 13 @ 6:12 am
Het kan zijn dat je met een toetscombinatie je sync uitzet. Of er zo'n combinatie is kun je zien in je keyboardmapping: Config / Mappers. Loop dat lijstje eens door. Standaard kun je sync starten met Shift + Space.

Een vergelijkbaar probleem (maar dan net anderom: het gaat niet uit....) vindt je hier: http://www.virtualdj.com/forums/144484/PC_Version_Technical_Support/AUTO_SYNCING___PITCH_MATCHING_WHEN_IT_TURNED_OFF_____STILL_HAPPENING.html
Misschien staan er suggesties tussen die je verder helpen.
 

Posted Sat 16 Feb 13 @ 9:13 am
Het probleem is verholpen. VDJ wisselt van masterdeck en dat deed hij als hij t niet zou moeten doen waardoor de sync niet meer werkte.
Op het master-deck kun je natuurlijk de sync niet gebruiken.

Als hij het probleem nu geeft, klik ik voor elke overgang even op "master" en doet hij het wel goed. Wat ik overigens niet begrijp is waaróm hij de "master" verkeerd instelt.
 

Posted Sun 17 Feb 13 @ 6:36 am
apart,

je hebt niet echt een masterdeck, maar als je dat plf knopje bedoelt, dan is dat het voorbeluister kanaal. maargoed het is opgelost
 

Posted Sun 17 Feb 13 @ 7:46 am
In de 4decks skin zit dat masterknopje boven de sync:)
 

Posted Thu 21 Feb 13 @ 7:05 am
 

Posted Thu 21 Feb 13 @ 4:45 pm


(Old topics and forums are automatically closed)