Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opnemen via Virtual DJ (en VMS4) slechte kwaliteit

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Goedenavond,

Ik heb een American Audio VMS4, ik ga binnenkort via de VMS 4 en Virtual DJ online draaien. Maar voor ik dat doe wou ik eerst testen of alles goed klinkt via het recorden naar een .mp3 bestand. Helaas was het dus niet zo erg goed ik heb de microfoon getest en het geluid zelf.

Zo staat hij ingesteld op mijn VMS4: CH1 Analog, CH2 & CH3 USB, CH4 Analog

CF A: CH2
8 Out
CF B: CH3

En zo staat hij ingesteld op Virtual DJ: Advanced Config.

Deck 1 | VMS 4 AUDIO MIDI Device | Output 3 & 4

Deck 2 | VMS 4 AUDIO MIDI Device | Output 5 & 6

Wat is precies hoor is als ik praat hoor ik veel, heel veel gekraak en slechte kwaliteit. Bij muziek hoor ik vooral Slechte kwaliteit.

Ik zit op een Mac OSX 10.7.5, ik gebruik Virtual DJ Pro.



Alvast bedankt, Samer.

UPDATE:

Blijkbaar niet alleen met Virtual DJ...
 

Posted Sun 23 Dec 12 @ 10:39 am
Het is opgelost KEYLOCK moest op allebei de decks uit :)
 

Posted Sun 23 Dec 12 @ 2:28 pm
Blijkbaar dus niet gefixt het is de éne keer wel en de andere keer niet ik heb totaal geen idee hoe dit kan..
 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 5:45 am
Dat had ik wel verwacht als het probleem niet alleen in VDJ voor doet....
Je wilt waarschijnlijk teveel tegelijkertijd doen met je PC. Dat moet hij wel aan kunnen.
Je kunt proberen je latency terug te stellen van je ASIO-driver. Klik op Config en dan op Audio Setup. Je ziet nu onderaan in dat veld een regel met een knop ASIO Config. Als je daarop klikt opent er een nieuw scherm. Daarin kan je met een schuifbalk de latency in milliseconden instellen. Hoe verder naar rechts, hoe groter de vertraging. Hier zal je uit moeten proberen wanneer je het gekraak kwijt bent. Dus steeds een stapje verder totdat het weg is. Dat kun je niet doen tijdens het spelen, dus je moet dit steeds opslaan en opnieuw openen om bij te regelen.

Naast de knop ASIO Config kun je ook het vinkje weghalen bij Ultra Latency.
 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 7:40 am
Ik zit op een Mac daar heb ik geen Audio Driver geinstalleerd en één voor de VMS4 kan ik niet vinden..
 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 8:34 am
De latency-settings in de Mac-versie zitten (als dat niet gewijzigd is, kan op mijn Mac niet hoger dan V6.1.2) zitten in VDJ onder Config, tab Performances.
 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 8:54 am
Op virtual DJ is hij nu goed maar op andere programma's niet weet je hoe ik dit kan oplossen?

Wel bedankt,
 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 8:59 am
Heh, nee nu werkt hij opeens niet meer ik heb hem op 2024 gezet en dan hoor ik op de achtergrond een soort helikopter ofzo...

UPDATE: Nu hoor ik op de achtergrond zacht een "helikopter" maar op Skype bijvoorbeeld hoor ik nog steeds een robotstem en een helikopter, en nee er vliegt geen helikopter boven me dat heb ik al gecheckt .
 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 10:09 am
Hoi,
PM gelezen, maar ik geef er de voorkeur aan in dit topic verder te gaan. Hiermee zijn misschien anderen ook geholpen en sowieso blijven alle topics bewaard. Daarmee kan een ander later ook terugvinden wat het probleem (en hopelijk de oplossing) is.

Het is ff rommelen: in de Windows-versie is de Performance-tab compleet anders dan in de Mac-versie. Normaal gesproken zou ik zeggen dat je Mac het vele geweld niet helemaal aan kan en dat je het Master-Tempogedeelte moet aanpassen, maar dat wordt nu ff anders.....
Waarschijnlijk staat Master Tempo nu op Fast. (we hebben het nog steeds over de tab Performance in Config) Zet die nu eens op Advanced, maar laat de beide waarden eronder op 0 staan. Je computer zou het nu wat makkelijker moeten krijgen.

Als het probleem zich voordoet, wat gebeurt er dan met de CPU-load indicator? (Zit in elke skin en laat zien hoe zwaar je systeem belast wordt)
 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 5:46 pm
Oké, ja dat lijkt me inderdaad wel slim had ik eerlijk gezegd niet bij stil gestaan.

Ik heb hem op Advanced gezet maar nog steeds hoor ik de helikopter op de achtergrond. Maar ik heb niet nog steeds niet over alleen Virtual DJ maar ook over andere programma's zoals bijvoorbeeld Skype. Ook wanneer ik Virtual DJ uit zet hoor ik op Skype de Robot stem (alleen op Skype maar ook op Virtual DJ als ik de latency auto zet).

En de CPU zit wel laag 3 tot 4 blokjes
 

Posted Tue 25 Dec 12 @ 3:06 am
Dan kan ik je verder niet helpen. Ik heb sowieso weinig kaas gegeten van online streamen, en Skype gebruik ik alleen met headset om vrienden in Spanje te bellen. Daar heb ik geen controller bij nodig.
Je probleem is te specifiek en hier zit eigenlijk hoofdzakelijk kennis van VDJ. Je kunt even wachten of er iemand met een oplossing komt of je kunt eens rondkijken en/of vragen op het forum van ADJ: http://forums.americandj.com/eve
 

Posted Wed 26 Dec 12 @ 8:48 am


(Old topics and forums are automatically closed)