Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Registratie LE versie (meegeleverde software) herroepen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,

3 dagen geleden heb ik mij een midi controller van American audio VMS4.1 gekocht. Ik heb de hoop opgegeven om deze deftig aan de praat te krijgen en wil hem terug opsturen naar Bax. Dat is in principe geen probleem, maar ik heb de meegeleverde LE versie geinstalleerd. Dit was achteraf gezien niet nodig geweest, omdat ik toch al de pro versie had, maar ik dacht omdat ik dat KUTDING maar niet aan de praat kreeg het moest doen.

Is er nu een manier om deze meegeleverde software te annuleren, zodat iemand anders zich kan registreren en toch mijn geld terug te krijgen?

Mvg,
Jan
 

Posted Wed 19 Dec 12 @ 10:31 am
Sorry, Jan,
dat is helaas niet mogelijk. Kun je aangeven wat je problemen zijn? De 4.1 heeft een betere reputatie dan zijn voorganger, dus het ding moet aan de praat te krijgen zijn. Laten we daar eerst een missie van maken.....
 

Posted Wed 19 Dec 12 @ 7:24 pm
Beste,

er scheelt van alles. De gain knoppen werken niet, als ik een nummer laad op bv deck 3 springt deze niet automatisch naar koptelefoon. Ik denk dat het merendeel ligt aan de mappings. Ik heb al vele mappings gedownload, ook van virtual dj zelf, maar niks helpt.
Momenteel probeer ik met 2 decks te spelen.
Ch1 en 4 staan op analoog, 2 en 3 op usb.
Assign A en B staan op off
Cue mix werkt ook niet zoals het hoort, hoe moet deze staan?
En hoe komt het dat mijn VMS1.1 niet in mijn lijst staat?
Als de crossfader helemaal naar links staat, en fader 3 naar boven schuif komt de plaat van deck 3 door de boxen.

Mvg,
Jan
 

Posted Thu 20 Dec 12 @ 10:40 am
Hoi, Jan,

de foto's zijn helaas nogal onduidelijk. Als je foto's post, maak ze dan 800 x 600 groot, dan blijven de details zichtbaar....
1 Dingetje zag ik wel: Je audio-setup klopt niet. Je hebt nu Headphones geselecteerd staan maar dat moet External Mixer zijn. In detail staat >hier< lezen hoe de VMS moet worden ingesteld in zowel 2 als 4-decks mode.
Als je bedoelt dat de VMS4.1 niet in je controllerlijst staat in jouw versie van VDJ, heb je dan wel de laatste versie? Als je met een oude(re) versie draait, kan het zijn dat de controller idd nog niet standaard wordt ondersteund.

Als je de controller aansluit (even wachten met het opstarten van VDJ) wordt hij dan wel herkend door Windows? Anders zou het kunnen zijn dat je drivers niet goed zijn geïnstalleerd. De Assign-knoppen horen overigens idd op Off te staan.
 

Posted Thu 20 Dec 12 @ 11:09 am
Beste,

de controller wordt herkend. Als ik een plaat speel op deck 2 en ik laad een plaat op deck 3 komt de plaat van deck 3 door de koptelefoon, tot ik de fader van deck 3 aanraak. Dan komt de plaat van deck 3 door de boxen en valt weg van de koptelefoon. Als ik de crossfader helemaal naar links schuif, valt de plaat van deck 3 ook weg van de koptelefoon.

Het is versie pro 7.3

Mvg
 

Posted Thu 20 Dec 12 @ 11:45 am
De handleiding maar ff gedownload en bekeken....
Ik denk dat dit komt door een verkeerde instelling van de Cue/Master-knop aan de voorzijde van de VMS. Helemaal linksom gedraaid hoor je alleen het deck dat je voorbeluistert. Helemaal naar rechts gedraaid hoor je alleen het Master Out-signaal. Je moet die knop dus zo verdraaien dat je een goede balans krijgt tussen het signaal dat je publiek hoort (de Master) en het deck dat je voorbeluistert.
Het middelste deel (en de voorzijde) zijn eigenlijk geen controlepunten voor VDJ. Het is een hardwarematige mixer. Alleen de 2 decks met de loop- en effectknoppen is hetgene waarmee je VDJ bestuurt. De voorbeluistering is dus geen functie in VDJ maar van de controller zelf.
 

Posted Thu 20 Dec 12 @ 12:39 pm
En kan ik de gaine knoppen bedienen via de controller?
En kan ik dan niet voorbeluisteren. Als de cue:master helemaal naar links is kan ik de plaat ook niet alleen voorbeluisteren.
Mvg,
Jan
 

Posted Thu 20 Dec 12 @ 12:51 pm
Dat kan kloppen, Jan: Het kanaal dat je wilt voorbeluisteren moet je selecteren met de druktoetsen die direct boven je faders zitten. VDJ selecteert niet uit zichzelf het voor te beluisteren kanaal.
De gain bedien je idd met de controller. Je regelt dus echt af wat de interne geluidskaart van de VMS doorstuurt naar het kanaal van de mixer.
 

Posted Thu 20 Dec 12 @ 1:04 pm
Ik krijg die gain knoppen niet geregeld. Hoe moet ge die mappen? Het gaat misschien toch nog in orde komen. ;-))))))))))))
Is het met de American Audio VMS2 mogelijk om een plaat automatisch naar de koptelefoon te sturen als men een plaat naar een deck laad? Ik vind dat wel belangrijk. En is deze makkelijker in te stellen? Ik draai toch maar altijd bij 2 decks Misschien dat ik dan deze neem. Wat ik vergeten te zeggen ben is dat ik nergens vind waar ik een firmware updata kan doen. Ik doe alles volgens het boekje. All programs-virtual dj- maar dan vind ik nergens firmware update terug.

Mvg,
Jan
 

Posted Thu 20 Dec 12 @ 1:21 pm
Je gain-knoppen werken wel, als het goed is. Als je ze dicht draait wordt je muziek zachter. Toch? Je hoeft ze dus niet te mappen en in de link uit mijn post van 20 dec, 6:09 staat de volgende tekst:

\"The center part of the VMS4 is actually an analogue audio external mixer which also has the ability to send midi signals. It is not however recommended to assign virtualdj actions, only fake actions (such as fake_crossfader, fake_level, fake_eq etc). Fake actions move the sliders on the screen but they do not affect the sound of the VMS4. In other words you use the intergrated EQ of the VMS4, and not the EQ of the software, but at the same time, you will view the eq knobs and the sliders to move on your screen.\"

Je werkt dus met het mixerdeel van de controller als dat je zou doen als je 2 CD-spelers en een DJ-mixer zou hebben. De mappersuggesties (dus met het Fake-commando erin) laten dus alleen de knoppen op het scherm bewegen maar doen niets in de software.
De VMS2 is een kleinere versie van de 4, dus die zal niet anders werken.
Wat me overigens ineens te binnen schiet (niet zeker of het werkt, ik heb geen VMS): kijk in Config/Options eens of je met de knoppen Auto Cue en / of Auto Headphones de voorbeluistering automatisch kunt laten selecteren.



Firmwareupdate komt niet van VDJ dus die vindt je ook niet terug in de map VDJ. Daarvoor moet je naar de website van American Audio. Maar een update is nog niet verkrijgbaar, omdat er nog geen update is geweest.
Succes.
Martin.
 

Posted Fri 21 Dec 12 @ 12:23 pm


De gain knoppen werken niet. Ze reageren niet op de controller en visueel ook niet op het scherm.
Staan de instellingen in het algemeen goed? Want ik versta niet alles wat wat wil zeggen. Ik heb een print screen genomen, maar blijkbaar gaat da niet.
 

Posted Sat 22 Dec 12 @ 3:17 am
 

Posted Sat 22 Dec 12 @ 5:35 am
Beste

Op dit forum kan je skins van controllers downloaden
ook van de VMS4
Hier bij zit de goede mapping voor de werking van de skin

DJ Musiclover
 

Posted Sat 22 Dec 12 @ 7:47 am

Dat was ik vergeten


Alles instellingen vind je terug in het menu start boven aan rechts mijn documenten

Op en in de verkenner de map Virtualdj
Je moet kijken voor een 4 kanaals-skin en deze via config menu instaleren
Zo kan mappers de4 kanalen vinden
Waar je ook moet opletten is kanaal instelling
Soms kanaal 1 op de controller als 3
2 als 1
3 als 2
4 als 4
Dit is belangrijk voor een kanaal toewijzing
Als je de handleiding leest zie je hoe je mappers kun instellen
Nogmaals succes
DJ Musiclover
 

Posted Sat 22 Dec 12 @ 8:11 am
Beste,

ik heb dat al allemaal gedaan, maar de gain knoppen doen niks. Ik zie dat ge van Belgie zijt. Is het mogelijk om eens te komen kijken, uiteraard wil ik u financieel vergoeden. Ik ben van Leuven. Ik wil anders ook tot bij u komen als dat goed is voor u.

Mvg,
Jan
 

Posted Sat 22 Dec 12 @ 11:19 am
Hehe, alles nog eens opnieuw gëinstalleerd en de Nederlandse handleiding gedownload en gevolgd en eindelijk werkt alles ;-)))))))). De dagen opzoekingswerk zijn dan toch niet voor niks geweest. Het probleem zat hem blijkbaar voornamelijk bij de EQ mode. Deze moet pre zijn en die stond op post. Al véél op gevloekt op deze controller, maar nu ben ik er héél blij mee. Normaal gezien had ik hem allang teruggestuurd, want blijkbaar is het toch mogelijk om de registratie te annuleren. De reden waarom ik zoveel moeite gedaan heb is vooral omdat ik de geluidskaart van de controller geweldig vindt, de jog wielen net vinyl is en hij zwaar en goed uitziet. Een ander model of merk was geen optie. Nu nog leren bij 4 deck's te werken, want da is NIE simpel. Ik krijg het maar niet onder de knie.

Bedankt voor jullie reacties, want zonder jullie had ik de hoop allang opgegeven. Respect!!!

PS Ik ken wel iemand die niet zo blij is (mijn vriendin) ;-)
Alle, tot de volgende missie.

Mvg,
Jan
 

Posted Sun 23 Dec 12 @ 4:48 pm
Hallo kan iemand mij helpen met het volgende probleem? Ik heb mij enkele maanden geleden een vms4.1 van american audio aangeschaft,met de bijhorende LE van virtual dj. Tot hier toe geen vuiltje aan de lucht en werkt alles perfect! IK ben een paar weken geleden naar virtual dj 7 pro full over gestapt met de asio drivesr die op de cd-rom van virtual dj LE stond,het probleem dat zich nu stelt is dat ik niet meer kan voorbeluisteren. heb bij de settings in het configuratiescherm geprobeerd met de selecties asio driver en de settings vms,telkens met het zelfde resultaat als gevolg.heb de pro versie verwijderd en de LE versie terug geinstalleerd en het werkt perfect. ik stel me de vraag is dit wil de juiste versie en is deze wel compatibel met de vms 4.1 of doe ik iets verkeerd,in het laatste geval kan iemand welke settings ik moet doen om de pro full versie te kunnen gebruiken?
 

Posted Fri 14 Jun 13 @ 6:25 pm
hallo

ik ben vorige week het hoesje van de cd verloren en daar stond de code op voor het sofware hoe kan ik nu een nieuw code krijgen?
 

Posted Mon 05 May 14 @ 7:56 am
larsje114 wrote :
hallo

ik ben vorige week het hoesje van de cd verloren en daar stond de code op voor het sofware hoe kan ik nu een nieuw code krijgen?


Kopen ... denk dat er weinig anders op zit.. als je weer een code hebt registreer je dan ..
Dan ben je nooit meer je code kwijt...
Je kunt nog proberen iets te regelen daar waar je je spullen gekocht hebt ..

Het is lijkt mij onmogelijk om zomaar code's weg te geven..

Dus je beste kans is bij de verkoper van je spullen..


BTW het is netter om een Nieuw topic aan te maken voor zo iets ... een andermans thread ervoor gebruiken is een beetje not done...
Succes !

CB
 

Posted Mon 05 May 14 @ 1:44 pm
De enige wijze om te proberen je serial terug te krijgen is via de support van de fabrikant van de controller. Ze zullen ongetwijfeld een website hebben. Probeer daar of ze, aan de hand van het serienummer van de controller, kunnen achterhalen welke serial er bij je LE-versie hoort.
 

Posted Tue 06 May 14 @ 3:06 am


(Old topics and forums are automatically closed)