Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Onzuiver geluid MK2/MK4

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb onlangs Windows 7 geïnstallleerd op mijn pc, vroeger was dit XP en had ik totaal geen problemen bij het afspelen met mijn MK2. Nu heb ik bij sommige tracks (vooral deze met zware bas) een onzuiver, krakend geluid.
Reeds geprobeerd: nieuwe console Hercules MK4, andere pc met XP, drivers geïnstalleerd, externe geluidskaart uitgehaald,andere boxen...maar telkens heb ik weer hetzelfde probleem

Er wordt hier veel aangegeven de latency aan te passen via config. Maar als ik daarop klik, heb ik bij de MK2 geen performances-tab en bij de MK4 kan ik er al helemaal niet op klikken. Ik heb echt alles geprobeerd en moet binnenkort draaien, dus dit moet snel opgelost worden.

Iemand enig idee? Ik twijfel om de pro-versie te kopen, maar dan moet ik wel zeker zijn dat het probleem dan opgelost is...
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 6:46 am
Uit je omschrijving maak ik op dat je de zaak te hard uitstuurt. Probeer eens wat er gebeurt als je de gain van elk deck een stukje dicht zet.
Latency van de hercules kun je ook instellen via de instellingen van de controller zelf. (Menu te openen via het icoon in de system tray van Windows, rechts onderin in de taakbalk.)
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 8:52 am
kijk ook eens in windows onder control panel/sound/playback

dan je geluidskaart selecteren en op config drukken.

hier kan je bij de tabbladen instellingen maken zoals volume en extra bass boost.
mogelijk moet je hier wat aan sleutelen
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 2:07 pm
heb de gain iets lager gezet in virtual dj zelf en het probleem is nu opgelost...
bedankt voor de hulp :D
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 6:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)