Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 2 MK4's gebruiken als 4 decks

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,

ongeveer een jaar geleden had ik mij een Hercules MK4 aangeschaft. Deze werkt nu niet meer en daarom heb ik mij nu een nieuwe gekocht omdat ik er zo tevreden over was. Nu is mijn vraag dat als ik deze laat maken, deze samen kan gebruiken met de andere. Ik heb virtual dj pro en kan ik dan met deze 2 samen de 4 decks besturen?

Mvg,
Jan
 

Posted Fri 07 Dec 12 @ 9:42 am
Nooit geprobeerd, maar uit berichten op het General Forum heb ik begrepen dat het moet kunnen. VDJ is voorbereid op het gebruik van meerdere controllers.
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 8:53 am
jep dit moet zeker lukken.

met losse cdj spelers maak je ook van 2 losse controllers 1 combinatie, dus zou je met 2 controllers met 2 decks ook 4 decks moeten kunnen aansturen
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 2:06 pm
Ok, fijn te weten. Maar hoe moet ik mijn boxen dan aansluiten? Nu zijn ze aangesloten op de tulp uitgangen.
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 11:17 am
Zonder externe mixer wordt dat een puinhoop. Je kunt het beste via Config/Audio Setup een geavanceerde sound-setup kiezen en het geluid van de 4 decks via 1 controller laten lopen. Zie >de handleiding<.
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 11:24 am
Is het mogelijk om een schema voor te stellen hoe ik de laptop moet verbinden met de 2 controllers, externe mixer en boxen?
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 12:03 pm
Ik ben zo'n geweldenaar met grafische pakketten (not!)....
Dat is nog de simpelste oplossing: Voor de logica is het het makkelijkst om deck 1 en 2 (gekoppeld aan controller 1) aan te sluiten op het eerste stereokanaal van de mixer (de aansluiting die je nu in je PC hebt zitten) en de 2e controller aan het 2e stereo kanaal. Zo kan je met de crossfader van de controllers wisselen tussen deck 1 en 2 (en van de 2e controller deck 3 en 4) en wissel je met de crossfader van de externe mixer tussen controller 1 en 2.
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 12:34 pm
Ok, dat is duidelijk. Bedankt voor de moeite.
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 12:54 pm
Kan u ook nog een voorbeeld van een mixer geven?
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 12:58 pm
Elke willekeurige DJ-mixer met tenminste 2 (stereo) kanalen. Welke, dat mag je zelf bekijken: ik heb geen inzage in je budget of een idee van je verdere plannen.
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 1:09 pm
Beste,

ik zie inderdaad veel mixers (baxshop.nl), maar geen met 2 usb ingangen om de mk4's op aan te sluiten.

Mvg,
Jan
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 2:32 pm
Die snap ik niet. Je controller zit nu toch ook met de USB-aansluiting op je computer aangesloten? Dat verandert niet. Je uitgangen, zoals je die nu op je speakers hebt aangesloten, worden nu op de mengtafel aangesloten. Alleen het geluid loopt via de mengtafel.
Geen enkele mengtafel heeft een USB-aansluiting waar je de console op aansluit. Daarnaast: als je de USB-aansluiting op de externe mengtafel zou aansluiten, hoe moet VDJ dan weten wat je doet op de controller?
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 3:07 pm
Dus als ik het goed begrijp heb ik in mijn geval een mixer nodig zonder usb en enkel 2 schuiven, aangezien ik alle andere knoppen niet kan bedienen? Of als ik ene neem met 4 schuiven, kan ik de schuiven op de 2 MK4's op maximum zetten en enkel op de externe mixer bedienen?

Mvg,
Jan
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 3:23 pm
Moet er niks verbonden worden van de externe mixer naar de 2 mk4s?
Of kan ik de 2mk4s vervangen door een Behringer DJX 750 pro 12 inch DJ mixer?
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 3:38 pm
Osdorp Posse wrote :
Dus als ik het goed begrijp heb ik in mijn geval een mixer nodig zonder usb en enkel 2 schuiven, aangezien ik alle andere knoppen niet kan bedienen?

Klopt, zolang het 2 stereo kanalen zijn.
Osdorp Posse wrote :
Of als ik ene neem met 4 schuiven, kan ik de schuiven op de 2 MK4's op maximum zetten en enkel op de externe mixer bedienen?

Nee. De MK2's hebben maar 1 stereo uitgang. Hoe wil je het geluid van deck 1 en 2 gescheiden op de mengtafel krijgen? Je moet dus met de controller werken.
Osdorp Posse wrote :
Moet er niks verbonden worden van de externe mixer naar de 2 mk4s?

Daar had ik al antwoord op gegeven:
Martin FourS wrote :
.... om deck 1 en 2 (gekoppeld aan controller 1) aan te sluiten op het eerste stereokanaal van de mixer (de aansluiting die je nu in je PC hebt zitten) en de 2e controller aan het 2e stereo kanaal. Zo kan je met de crossfader van de controllers wisselen tussen deck 1 en 2 (en van de 2e controller deck 3 en 4) en wissel je met de crossfader van de externe mixer tussen controller 1 en 2.


En het tweede deel:
Osdorp Posse wrote :
Of kan ik de 2mk4s vervangen door een Behringer DJX 750 pro 12 inch DJ mixer?

Nee..... Wilde je nu met 2 controllers werken of toch niet? Een DJ-mixer is geen controller en heeft vaak ook nog geen bruikbare geluidskaart met 4 uitgangen aan boord. Als je die kant op wilt kun je beter kijken naar een controller die 4 decks aan kan, dan hoef je ook geen geld uit te geven aan een mengtafel die straks ligt te verstoffen in de kast en ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook (afhankelijk van de controller)

 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 4:12 pm
als je een pioneer DDJ-ERGO koopt ben je overal van af want die ken op 4 decks draaien.
 

Posted Mon 10 Dec 12 @ 9:07 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Martin FourS wrote :
De MK2's hebben maar 1 stereo uitgang.

Het betreft de MK4 en die heeft net zoals de MK2 toch 2 stereo-uitgangen.

 

Posted Mon 10 Dec 12 @ 9:32 am
Beste,

sorry, maar die pioneer vind ik er maar niks uitzien. Het probleem is vind ik dat als ik over ga naar een 4 decks mixer, ook 4 jog wheels wil hebben, anders klopt er iets niet vind ik. En daarbij ik gebruik zelden of nooit die "show attributen". Het liefst van al zou ik dan een 4 decks mixer willen zonder jog wheels.
Kan ik de American Audio 14MXR vierkanaals digitale DJ-mixer gebruiken? Ziet er goed uit vind ik.

Bedankt om mij te helpen, want de keuze is niet makkelijk als men weet wat men moet hebbenl, laat staan in mijn geval.
 

Posted Mon 10 Dec 12 @ 10:46 am
pepeis wrote :
Het betreft de MK4 en die heeft net zoals de MK2 toch 2 stereo-uitgangen.


Je hebt helemaal gelijk. Mijn vergissing is geweest dat de uitgangen 3 en 4 normaal gesproken voor de koptelefoonuitgang worden gebruikt, maar als je het ding op een externe mengtafel aansluit, hebbie die niet nodig......

@OP: Geen enkele 4-decks controller heeft 4 jogwheels. Is ook niet nodig: al die controllers schakel je met een enkele toetsaanslag om naar een ander deck. Deck 1 wordt dan met 1 druk op een knop deck 3 en het jogwheel wordt dan ook van deck 3. Met 4 fatsoenlijke jogwheels wordt een controller ook onhandig groot en dat is net niet de bedoeling van een controller.

Om mijn eerdere verhaal dus te herroepen (naar aanleiding van de terechte opmerking van Pepeis): Ja, je kunt 2 controllers op een 4-kanaals DJ-mengtafel aansluiten. Eigenlijk heeft de DJ-mengtafel dan alleen als functie de 4 decks samen te brengen zodat je 1 stereo signaal overhoudt om te versterken. Alle functies van de controller blijven bestaan. Welke mengtafel je daarvoor gebruikt mag je zelf bepalen: wij kennen je voorkeur en budget niet.
 

Posted Mon 10 Dec 12 @ 12:24 pm
Ok, nogmaals bedankt.

Mvg,
Jan
 

Posted Mon 10 Dec 12 @ 2:56 pm


(Old topics and forums are automatically closed)