Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vraagje MIDI Drumpad & Digital DJ Controller (Virtual DJ 7.0)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik ben nu een aantal weken bezig met het DJ'en.
Ik ben toen plotseling begonnen met spelen omdat ik moest invallen voor een DJ die op dat moment niet kon.
Ik kreeg wat simpel uitleg en het was zo leuk dat ik me hier dus in ben gaan verdiepen.

Ik heb de volgende twee producten aangeschaft :

Hercules DJ Control Air

Akai MPD32 Midi Drum pad

Ik gebruik voor de Hercules DJ Control air het programma Virtual DJ 7.0 en dit werkt prima.
Maar nu wil ik AKAI MPD32 ook toevoegen aan virtual DJ in combinatie met mijn Hercules.
Ik wil dit gaan gebruiken voor wat extra effecten en samples.

Hoe krijg ik de Akai MPD32 bij mijn hercules in Virtual DJ toegevoegd?

Het zou heel fijn zijn als jullie mij hiermee te hulp konden schieten!

Met vriendelijke groet,

Lorenzo Corrado
 

Posted Thu 22 Nov 12 @ 6:12 pm
Beste Lorenzo,
het zou ook heel fijn zijn als je je registreert op dit forum.
Indien je Hercules en VDJ legaal hebt gekocht, heb je bij deze programma's ook een serie nummer gekregen.
Dat vul je in, hierboven bij Modify my profile, iedereen kan zien dat je legaal bent en de hulp komt in het algemeen ook wat vlugger dan dat je als no license user te boek staat.

Met vriendelijke groet,
 

Posted Thu 22 Nov 12 @ 7:13 pm
Dit heb ik gedaan.

Ben nu wel overgestapt op de DDJ Ergo!

Maar ik zit nog steeds met dezelfde vraag.
 

Posted Sun 25 Nov 12 @ 1:19 pm
ervanuitgaande dat je de versie hebt zoals bij registratie beschreven is het mogelijk dat je GEEN andere apparaten kan toeveogen dat de controller die bij de software zat.
De le versie is gelimiteerd te werken op die controller en niet op andere hardware. dit kan verklaren waarom je de andere apparaten niet aan de praat krijgt
 

Posted Sun 25 Nov 12 @ 4:30 pm
Volgens mij kan je veel beter een andere DAW omgeving gebruiken, deze aan te laten sturen door je AKAI als drummachine en het geluid in VDJ te routeren als een deck. Volgens mij gaat dat zelfs onder de LE licentie.

Die pads op de AKAI MPD32 komen veel beter tot zijn recht als je er een goede sample bank of drum synth achter zet. VDJ als drum machine is vrij beperkt.
 

Posted Mon 26 Nov 12 @ 12:13 pm
 

Posted Mon 26 Nov 12 @ 12:16 pm
jan, kan je die gewoon als line in aansluiten of moet je daar die rewire applicatie voor gebruiken?
 

Posted Mon 26 Nov 12 @ 7:37 pm
s.waterreus wrote :
jan, kan je die gewoon als line in aansluiten of moet je daar die rewire applicatie voor gebruiken?


Depends, als je een tweede geluidskaart gebruikt, of de interne van de laptop, kan je die line out weer op een line in aansluiten.
 

Posted Wed 28 Nov 12 @ 6:15 pm
ja ok, duidelijk, haal je met de rewire functie niet betere geluidskwaliteit omdat je de schakeling naar een extra geluidskaart niet hoeft te maken?
 

Posted Thu 29 Nov 12 @ 2:06 am
s.waterreus wrote :
ja ok, duidelijk, haal je met de rewire functie niet betere geluidskwaliteit omdat je de schakeling naar een extra geluidskaart niet hoeft te maken?


Zou de moeite waard zijn, maar ondersteund LE rewire?
 

Posted Fri 30 Nov 12 @ 1:09 am
nee de LE versie niet, maar ik zat meer algemeen (pro) te denken.

tnx
 

Posted Fri 30 Nov 12 @ 5:21 am


(Old topics and forums are automatically closed)