Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Headphones, ik begrijp het toch niet helemaal

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hej iedereen!

Ik ben al een lange tijd actief als producer en sinds ik een tijdje bij een vriend Virtual DJ Pro hebt zitten testen heb ik vorige week zelf ook deze aanschaf gedaan :)! Mijn vriend is op dit moment op reis en kan hem nu niet bereiken. Alles lukt goed met het programma alleen het instellen om te preluisteren met headphones lukt me niet helemaal. Ik heb nu zelf ook de PRO versie, dus daar kan het niet aan liggen, maar ik begrijp gewoon niet hoe ik het precies moet instellen. Ik zal ff mijn setup uitleggen:

Ik heb een gewone computer met windows en daarin zit een primair geluidsbesturingsprogramma (volgens mij is dat dus die 5.1 standaard soundcard, waar ze het hier: http://www.virtualdj.com/wiki/Pre-listening%20with%20headphones.html over hebben)

Verder heb ik een externe soundcard aangesloten (de Behringer U-Control UCA202), hierin is een gaatje voor headphones en twee gaatjes voor Imput.

Ik gebruik 2 KRK Rokit 6 als monitoren, die allebei gewoon zijn aangesloten op het stekkerblok onder mijn bureau.

Nu is mijn vraag, waarin moet ik nou mijn headphones doen en hoe moet ik dit instellen in Virtual DJ Pro? Ik begrijp de volgorde met die Front Output en Rear Output niet helemaal. Moet ik mijn headphones nou in de Behringer doen of in een USB-poort van mijn computer?

Ik zou graag de beste optie (voor het beste geluid) en de manier om dit in te stellen horen.

Alvast heel erg bedankt,
Groet!
 

Posted Sun 18 Nov 12 @ 6:23 am
Vincent,
als je de Full Pro-verise hebt gekocht (zoals je zelf aangeeft) registreer die dan even in "Modify my profile" bovenaan deze pagina.
Je kunt het instellen zoals je wilt. De Full Pro-versie ondersteunt het gebruik van meerdere geluidskaarten dus je kunt doen wat je wilt. >Hier< kun je nalezen hoe je de configuratie van je geluidskaarten kunt doen.
 

Posted Sun 18 Nov 12 @ 6:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)