Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Videoclips afspelen met VDJ Pro en Denon DNMC6000 - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

djtimeuPRO InfinityMember since 2011
Goedenavond,

Korte vraag waar ik nog nergens antwoord op heb kunnen vinden.

Kun je met een denon dnmc6000 en vdj pro 7.2 videoclips afspelen? Heb vdj draaiende op een macbook pro.

Alvast bedankt.
 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 3:09 pm
ja natuurlijk kan dat, maar wat is je vraag precies?
 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 3:16 pm
Ik denk dat hij vraagt of je videoclips kunt afspelen met VDJ en een MC6000..... ;)

Het afspelen van video is niet afhankelijk van de controller (hoewel de MC6000 wel in staat om de crossfader in te stellen voor het gebruik met video in zowel controller- als externe mixermode). Waar je erg in moet houden is dat je de juiste codecs op je Mac hebt staan. Voor de PC zou ik roepen "google eens op het k-lite codec pack" maar je zal even moeten kijken of dit ook voor de Mac beschikbaar is. Daarmee kun je vrijwel elk bestandsformaat of container aan.
 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 3:43 pm
djtimeuPRO InfinityMember since 2011
Maar hoe regel ik de uitgang dan van het beeld via de controller?

Snap er echt de ballen van haha..
 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 3:49 pm
Dat doe je niet via de controller. Je sluit je 2e scherm of beamer aan op de video-out van je Macbook. De software zorgt dat het beeld naar het externe scherm gaat. Met de controller bedien je weer de software en is het cirkeltje rond. Pak de NL-handleiding er eens bij (is nog van v6 maar er is niet veel gewijzigd), te vinden in de Wiki, en dan links bovenin. Zou normaal gesproken de link plaatsen, maar is een beetje tobben op een tablet.... Pak de handleiding van de Macbook er ff bij om uit te vinden hoe je de externe video-aansluiting van de Mac in moet stellen. Dat heb ik nog niet geprobeerd met de mijne....
 

Posted Sun 28 Oct 12 @ 4:06 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Tim,

Je kan me evt. whatsappen ;-)
Ik draai regelmatig met videoclips.

Je sluit je MC6000 gewoon op de normale manier aan.
Via de VGA uitgang ga je naar je scherm/beamer.

 

Posted Mon 29 Oct 12 @ 1:43 am
djtimeuPRO InfinityMember since 2011
He Richard, jij hier! Ikdenk dat ik het begin te begrijpen. VGA uit, daar een verloopkabel naar rca in doen en van daaruit naar de schermen. Ik wa je even voor de codecs ed Richard!

 

Posted Tue 30 Oct 12 @ 6:33 am
Als dat niet zonder meer lukt: bij Bax-shop.nl verkopen ze een adaptor voor VGA-out naar andere mogeijkheden, co.axial en scart.
Kostte me 50 euro en werkte prima.
Dit was jaren geleden en ik gebruik het niet meer (draai geen clips meer, too much hassle! :D), maar VGA ondersteunt geen audio, dus je kan daar geen RCA's op aansluiten. Ik liet de audio gewoon via het mengpaneel naar de versterkers lopen.
 

Posted Tue 30 Oct 12 @ 4:43 pm
De Mac is wel een ander verhaal.... Op mijn laptop heb ik nu een VGA-splitter zitten met daaraan gekoppeld een 20"VGA-monitor en evt een beamer. Werkt best prettig. Clips are definately no hassle, ik hoop je dat ooit nog eens te laten zien ;)
 

Posted Tue 30 Oct 12 @ 5:14 pm
Martin FourS wrote :
Clips are definetely no hassle, ik hoop je dat ooit nog eens te laten zien ;)


Martin, clips drááien is op zich geen hassle. Het verkríjgen daarvan en het omzetten in de juiste codec zodat VDJ het accepteert, is een pain in the ass. (alleen illegale clips deden het goed.....................!)
En zelfs als dat nog op te lossen zou zijn: ik ben niet meer geinteresseerd aangezien clips draaien werk is voor een full-time deejay die niet achter de bar hoeft te staan, high-fives moet geven, t-shirts moet signeren en om de haverklap op de foto moet.


 

Posted Tue 30 Oct 12 @ 5:22 pm
Ik ken je geschiedenis met het rippen van DVD's. Tot zover snap ik je. Maar ook op Automix kun je prima met clips werken, en ik vind het toch een leuk extraatje dat niet iedereen heeft. (Het is ook niet meer dan dat: ik heb echt geen repertoire om een avondvullende videoshow weg te zetten...)
 

Posted Wed 31 Oct 12 @ 4:51 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
@Tim: Heb nog geen WA van je gezien hoor ;-)


@allen: Ik draai meer en meer videoclips. Heb laatst een complete (LEGALE) collectie van ruim 6500 videoclips overgekocht. Helaas allemaal op DVD (1 dvd = 1 videoclip hahaha). Na wat nachtjes doorhalen heb ik er voor mezelf een mooie collectie uit kunnen halen waarmee ik avondvullend programma heb.

Nu ga ik langzaam (lees: kerstvakantie) verder om de rest te ontdekken, want keer op keer als ik een dvdtje pak dan denk ik: "Oja, die is ook lekker! Rippen!" :-)
 

Posted Thu 01 Nov 12 @ 1:40 am
Martin FourS wrote :
..................... ook op Automix kun je prima met clips werken, en ik vind het toch een leuk extraatje dat niet iedereen heeft..............


Klopt, Martin. De overgangen in automix zijn zelfs perfect. Ik heb het net weer eens uitgeprobeerd.
Verder is er natuurlijk het e.e.a. veranderd sinds ik probeerde DVD\'s te rippen.
Je zet me aan het denken................ (5 maanden de tijd!)

 

Posted Thu 01 Nov 12 @ 6:33 am
Ik kom via een ander forum een link naar een site tegen die voor de video-fanaten best interessant is: http://www.xtendamix.eu
Legaal?

"Our videos are for professional use only and we are fully licensed by Video Performance Limited (VPL) for all territories within the European Economic Community. Our videos are for licensed for use in Public Locations and can be used by video DJs in nightclubs, bars and with mobile discos as well as shops, gyms, hairdressing salons etc - in fact anywhere where videos are shown in public."

Ik moet nog ff uitzoeken of VPL inderdaad ook de rechtenkwestie in NL en BE dekt, maar ze zetten het er niet zomaar op. Daarnaast is Xtendamix best een grote in Canada (en de USA?) dus moeten ze het daar ook voor elkaar hebben om zo groot te worden.
Alle genres zijn aanwezig (ook de classics waar ik dan meestal achteraan zit) en voor het abonnementsgeld (vanaf €52,- / maand) kun je 100 videos per maand ophalen. Da's nog geen €0,50 per clip... Abo is elk moment opzegbaar.

Je kunt je aanmelden zonder te betalen zodat je door de collectie kunt bladeren.
Enige nadeel: (Niet voor mij ;) ) Je kunt alleen met PayPal betalen.
 

Posted Sat 17 Nov 12 @ 7:52 am
ferdy321ControlleristMember since 2013
Ik heb een vraagje aan jullie mannen.
Ben heel de dag al bezig om proberen clipjes te draaien op een scherm met me laptop.
Het lukt me wel alleen als ik er een paar heb gedraaid beginnen ze te schokken heel erg.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Groeten,

Ferdy
 

Posted Wed 09 Jan 13 @ 9:48 am
Dat kunnen we niet weten. Daar hebben we veel meer info voor nodig:
- Welke versie VDJ?
- Wat voor laptop (Processor, geheugen, videokaart, Windows-versie)
- Wat draait er nog meer, behalve VDJ?
- Wat voor formaat zijn de videoclips? (720, 1080, MPEG, FLV, AVI, enz)
- Wat doet de CPU-load als het gaat haperen?

Enz.

Goede start is >dit< en >dit<, stukje naar beneden. (dat is wat je nodig hebt om clips af te spelen)
 

Posted Wed 09 Jan 13 @ 12:07 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Volgens mij een probleem met temperatuur van je processor. Ook een te hoge resolutie van de beelden kan daar voor zorgen. Rippen van DVD's gaat perfect met DVD decriptor. Het neemt niet veel tijd en zet alle clips apart op je schijf. Vroeger kocht ik de Hitzone verzamelaars omdat de clips steeds op een tweede schijfje stonden. Op de DVD echter zijn die in een aantal grote bestanden ingedeeld en je DVD speler kan door de TOC info op het schijfje alles via een menu gaan afspelen. Al die gegevens (rommel) heb je niet meer nodig en kun je dus makkelijk verwijderen. Wel kost het wat werk om titels in te geven. De clips worden in volle kwaliteit overgenomen.
Wat betreft rechten op videoclips in België, heb ik opgevangen dat SABAM niet bevoegd is om hier gelden voor te incasseren of over te controleren. Wel de rechten van de muziek maar niet de rechten voor de beelden... Dan heb je dus wel de originelen op cd nodig.
 

Posted Fri 11 Jan 13 @ 5:24 am
[quote=Martin FourS]Ik kom via een ander forum een link naar een site tegen die voor de video-fanaten best interessant is: http://www.xtendamix.eu
Legaal?

Ziet er goed uit moet ik zeggen.
 

Posted Wed 13 Feb 13 @ 8:56 am
Leuk he: clips draaien ;)

Ik heb sindskort een MBP met de benodigde minimale eisen om te kunnen video-mixen, maar TOCH haperen de beelden en er treedt zelfs vertraging op en loopt de boel niet sync (beeld loopt een paar seconden later dan beeld).
Op de aller-allernieuwste Macs doet ie het wel perfect, die machines presteren dus beter maar ik snap niet dat ik toch aan de minimale eisen voldoe en alsnog vliegt de CPU door het dak.

Dus ik wilde jullie vragen wat nu beter is en mijn MBP te upgraden: voldoet het vergroten van de RAM? (is nu 4gb) Of is de processor te langzaam (wat ik me dus niet kan voorstellen: 2,53 ghz Intel Core 2 duo)
De MBP is van medio 2009.

Hoop dat jullie kunne helpen: RAM of processor-ding...
 

Posted Sat 16 Mar 13 @ 12:50 pm
Probeer eens een lagere resolutie. Op mijn laptop met een 1,6 GHz dual core met een dedicated videokaart met 256 MB (beetje weinig maar wel conform de minimum specs van VDJ) draait video lekker als ik niet hoger ga dan 720P. Ik heb ook 1080P, maar dat moet ff wachten totdat ik kan upgraden.... ;)
 

Posted Sat 16 Mar 13 @ 9:20 pm
95%