Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 7.2 is uitgekomen! - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Met color waveforms en meer.....
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 9:31 am
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 9:39 am
Haha jij ook al :)
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 9:41 am
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 10:16 am
bij mij zijn alleen de wave forms boven de draaien de plaat gekleurd. de grote bovenin het schrem blijven gewoon rood en blauw.
hoe is dat bij jullie, want nu lijkt het een beetje half werk en weinig nuttig.
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 1:00 pm
s.waterreus wrote :

hoe is dat bij jullie


Het zelfde!
maar hij laad de nummers wel veel langzamer nu, heb het maar uit gezet scratch toch niet....
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 1:05 pm
Idem. Wel op de bureaumachine geprobeerd, ik waag het nog maar ff niet om het op de laptop te zetten.
@Antwan: daar was het niet voor bedoeld ;) Voor zover ik de uitleg in eerdere posts heb begrepen, zijn de kleuren frequentie-afhankelijk. Hiermee zou het mogelijk zijn bepaalde stukken in je muziek beter te herkennen. Voor mij een beetje kansarm: ik draai niets dat ik niet ken.

FF de rest van de post van Stephane vertaald:

"We hebben ook een paar veel op het forum gevraagde opties verwerkt, zoals logaritmische volume faders, video delay, video fade-to-black zonder koppeling met het audio volume, en we hebben de cover-downlload gerepareerd van Amazon en Google vanwege de nieuwe protocollen die ze nu hanteren.

zoals gewoonlijk is de update gratis voor Pro, Basic, en Broadcaster users.
Terug te vinden in je download center.
(Dat dus weer niet geel is.......)


Belangrijk: Deze versie verandert de karakteristiek van de volumefaders.
In de vorige versies hadden de faders een lineaire curve (wat betekende dat je het nummer zelfs kon horen als de fader bijna helemaal dicht stond), de standaard instelling geeft nu een logaritmische curve (wat inhoudt dat je het nummer pas begint te horen als de fader bijna in het midden staat).
De logaritmische curve is meer zoals de industrie-standaard, maar als je bent gewend aan de VDJ-standaard lineaire curve, houdt dan erg in het gewijzigde gedrag. We raden je aan eerst te oefenen voordat je aan je eerstvolgende klus begint.
Als je de oude instellingen terug wilt, gebruik dan het VDJScript "levelfader_curve 0" of pas het registry aan:"faderCurve" op 0.


Ik heb daar geen last van: ik gebruik de Denon als externe mixer ;)
Overigens zou Video-delay zijn ingebouwd om de vertraging in videobeelden op te lossen bij gebruikers die in grote clubs staan met veel schermen. Daar zou een serieuze vertraging op kunnen treden in de video ten opzichte van de muziek. En die snap ik niet helemaal: moet je dan niet juist de muziek later afspelen? (Onmogelijk om dan nog zinnig een nummer door te mixen)
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 1:41 pm
Bevestiging (al heeft DJinNorway het weer wel over scratchen.....):

dj-in-norway wrote :
DJRogerBorges wrote :
What do the different colored waveforms mean?



The waveform is colored according to the sound spectrum...
Roughly speaking the "bass" being yellow/red/purple, "mid range/vocals" different shades of green, and "highs" are bright blueish ..
Or something like that..

The idea is to make it easier to spot different parts of the song, specially in regards to scratching... or even transitions to next song.

 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 5:30 pm
tja, dat had ik zelf ook bedacht, maar het zou logisch zijn dat ook de wave's bovenin ook gekleurd zouden zijn, maargoed, ik snap de hele hype over de gekleurde balken toch niet zo.
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 11:40 pm
s.waterreus wrote :
het zou logisch zijn dat ook de wave's bovenin ook gekleurd zouden zijn.


dat kan in 8 als ik het goed gelezen heb
 

Posted Thu 11 Oct 12 @ 4:44 am
meende even te denken dat de kleuren reageerde op volume, maar ze reagren gelukkig op toonhoogte
 

Posted Thu 11 Oct 12 @ 10:09 am
7.2 werkt prima bij mij! (VDJ met DDJ Ergo) Geen vertraging of andere issues tot op heden. Zowel Video als audio prima.
Vind de kleurtjes (colored waveforms) ook gewoon leuker om naar te kijken hahaha. Het is toch al zo'n redelijk monochrome skin :)
Ben er wel blij mee. Ik draai alles door elkaar en vaak ken ik het nummer nog niet eens. Vind ik altijd leuke uitdaging.
Nu wordt het iets makkelijker mixen met het onbekende.

Nu nog de zoek functie van versie 8, maar dat kunnen ze vast wel in versie 7.3 stoppen ;)
Dan ben ik helemaal compleet en heb ik zo geen wensen meer. Al het andere is leuke bijkomstigheid wat mij betreft.

EDIT: Excuus, betere sound engine is nog steeds het hoogst op de prio lijst...
 

Posted Fri 12 Oct 12 @ 4:40 pm
s.waterreus wrote :
bij mij zijn alleen de wave forms boven de draaien de plaat gekleurd. de grote bovenin het schrem blijven gewoon rood en blauw.
hoe is dat bij jullie, want nu lijkt het een beetje half werk en weinig nuttig.



Biuj mij is het allemaal hetzelfde gebleven. Van kleurtjes niets te bekennen............... Mss ligt het aan de skin?


 

Posted Sat 13 Oct 12 @ 2:56 am
Je moet het wel inschakelen, Bob ;)
Config / Opties, links onderin "Colored Waveforms" op Enabled.
 

Posted Sat 13 Oct 12 @ 8:08 am
Ach ja, wat schattig.
(Jammer dat niemand het kan zien aangezien op niet geauthorizeerd betreden van het DJ-hok executie door middel van bekogeling met Vodkaflessen staat. )


 

Posted Sat 13 Oct 12 @ 2:53 pm
Dan toch wel met lege, hoop ik? Gaat nogal ten koste van je winstmarge....

Ik ben overigens op de gigmachine nog niet overgestapt. De waveforms hebben voor mij geen toegevoegde waarde, als er al met video moet worden gewerkt doe ik dat via mijn eigen systeem (geen enkel probleem met vertraging) en de berichten over het trager inladen zijn voor mij even genoeg om er nu vanaf te zien. De laptop zit tegen zijn limiet en daar wil ik hem niet net overeen helpen.
 

Posted Mon 15 Oct 12 @ 10:43 am
Tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden,moest wel laptop opnieuw terug opstarten want er was geen comunicatie meer met mijn vms4
daarna enjoy
groetjes aan allen
 

Posted Wed 17 Oct 12 @ 11:36 am
Hoy,heb update gedaan naar 7.2.Maar heb een probleem met de gekleurde waveforms.Deze worden maar tot halfweg weergegeven.
Soms worden ze compleet gekleurd dan weer niet?? Kan mij hier iemand mee verder helpen.
PS. De grafische kaart heeft de laatste drivers,dus daar kan het niet aan gelegen zijn !!
 

Posted Sat 03 Nov 12 @ 5:01 am
Kareltje wrote :
Hoy,heb update gedaan naar 7.2.Maar heb een probleem met de gekleurde waveforms.Deze worden maar tot halfweg weergegeven.
Soms worden ze compleet gekleurd dan weer niet?? Kan mij hier iemand mee verder helpen.
PS. De grafische kaart heeft de laatste drivers,dus daar kan het niet aan gelegen zijn !!


Hoi Kareltje,

Ik heb/had hetzelfde probleem. Echter, als ik het zelfde nummer meteen opnieuw laad, dan doet hij het wel volledig.
Ik heb dit probleem niet met bestanden die van de interne schijf komen. Wel van de externe schijf. Sommige doen het wel direct andere moet ik ff snel twee keer inladen lees: snel twee keer op load drukken.
 

Posted Sun 04 Nov 12 @ 3:34 am
Hoy royvanmeel,zo werkt het bij mij nu ook,maar ik denk toch dat dit niet de bedoeling is,dat men telkens de nummers 2 maal moet inladen.
En bij mij is dit dus het geval bij de INTERNE schijf.Ik zie het zo,het zou hetzelfde zijn als men 2 maal op play moet drukken om de speler te starten.
Dus moet er volgens mij een andere oplossing zijn om dit euvel op te lossen.Alvast toch bedankt voor uw reactie !!
Weet er soms iemand een verdere oplossing voor dit probleem ??
 

Posted Sat 10 Nov 12 @ 5:29 am
87%