Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Error in the asio sound driver.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

tulp10LE userMember since 2012
hallo,

ik kan geen mixes recorden omdat hij steeds de melding geeft : Error in the asio sound driver. Hoe kan ik dit oplossen ? heeft dit met mijn instellingen te maken, met de computer of met mijn mixer. ( Hercules RMX 2 ) ik gebruik Virtual DJ 7 LE en heb een HP 620.
 

Posted Mon 08 Oct 12 @ 1:07 pm
tulp10LE userMember since 2012
Ik heb het met de ASIO sound driver opgelost, maar ik kan nog steeds geen mix opnemen.. iemand een idee ?
 

Posted Mon 08 Oct 12 @ 2:41 pm
Voor zover ik weet is de asio driver iets waar je beter niet aan begint als je niet weet wat je doet.

Martin, pls?
 

Posted Mon 08 Oct 12 @ 3:08 pm
Ik heb ook nooit een vrije avond.... :p

Het is ff tobben met een tablet (ik lig gewoon lekker ziek op m'n nest....) maar het wordt nog erger als Hercules simpelweg geen zinnig stuk info op hun site zet. Ja, een beknopte handleiding over hoe je DJuice moet gebruiken, maar dat helpt niet echt.
Het enige dat ik daaruit opmaakte is dat er nergens over een ASIO-driver of -support wordt gesproken. Ben je toevallig met ASIO4All bezig?
Je hebt het niet nodig tenzij je met 2 draaitafels en een timecode-setup werkt. Maar met je LE-versie is dat onmogelijk.
Mijn suggestie (en die van Bob.... sorry): Dumpen. Ga naar Config / Audio Setup en kies voor:

Inputs: None
Dan eerst de onderste regel: Soundcard: Numark (RMX2? Gokje, ik heb het ding niet. Kies in ieder geval NIET voor de ASIO-optie)
Dan de middelste: Kies daar Headphones, Output : 1 & 2 en Headphones 3 & 4.

Als je dan overigens nog niet op kunt nemen, ligt dat inderdaad aan je LE-versie.
 

Posted Mon 08 Oct 12 @ 4:44 pm
tulp10LE userMember since 2012
Dat het aan de LE versie ligt is het wel erg raar, want ik heb nog geen mix opgenomen heb alles net nieuw dus ik zou t niet weten..
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 1:16 pm
In de andere post staat duidelijk vermeld dat een LE-versie een Limited Edition is. Eén van de limieten zou kunnen zijn dat de software niet de mogelijkheid heeft om op te nemen. Da's niet raar, het is gratis. Je mag nu eenmaal niet alles verwachten als je wat software cadeau krijgt waar anderen (zoals ik) voor hebben betaald.
Voor de duidelijkheid: je hebt de controller gekocht en VDJ erbij gekregen. Niet andersom. Ik zeg dit alleen maar omdat er in het verleden na zo'n opmerking hele discussies los barstte over dat gebruikers blijkbaar dachten VDJ te hebben gekocht en er een controller bij kregen.
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 1:49 pm


(Old topics and forums are automatically closed)