Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: V7.1 is er.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Mijn downloadcenter is wederom niet geel (wat wel normaal is als er een update klaar staat) dus maar even melden: Voor de Broadcaster, Pro Basic en Pro Full-gebruikers staat V7.1 klaar.
Geïntroduceerd door Stephane Clavel zelf (!) in dit topic en de releasenotes zijn hier te vinden.

Geen schokkende dingen: voornamelijk draait de update om de toevoeging van veel nieuwe controllers. Wel zouden de problemen met Netsearch-video zijn opgelost en er zijn een aantal bugfixes verwerkt.

Wat nu is aangekondigd is dat er in de komende tijd een aantal updates zullen komen waarin beetje bij beetje de nieuwe V8-componenten zullen worden toegevoegd. Dit zullen componenten zijn welke werken onder de oude V7-core. De uiteindelijke versie 8 zal dus meer nieuwe zaken bevatten dan we in de updates te zien krijgen. Voor nu is Cloudlist toegevoegd (zie de uitleg in de eerste link)

Optisch verandert er niets en ik merk aan de werking (op mijn thuis-PC met DMC2 en interne kaart) ook weinig. Als je dus geen gebruik maakt van Netsearch, online bent tijdens je gig of net een hagelnieuwe controller hebt welke nog niet werd ondersteund is er geen noodzaak tot upgraden. Zoals gewoonlijk is een update wel gewenst als je problemen hebt (het zal bij Support de eerste vraag zijn: Maak je gebruik van de laatste versie)
 

Posted Tue 02 Oct 12 @ 6:04 pm
het is niet waar, gelukkig bwen ik de hele nacht op...........:)


http://www.virtualdj.com/download/updates.html


gezien de wiki, valt het me allemaal wat tegen, de beloofde nieuwe features die v7.1 al zou bevatten zijn er op die cloud bul**it na niet overdadig aanwezig.

maar ik kan er nu niet goed over oordelen, ik zit op een pc op mijn werk, daar kan ik niets op installeren
 

Posted Tue 02 Oct 12 @ 7:41 pm
Het besluit om alsnog periodiek service updates te releasen hadden ze al maanden geleden moeten nemen. Maar goed.. van schade en schande leert men. Nieuwe feature is niet bijzonder en werkt (natuurlijk) alleen als je net search gebruikt. Ik gok overigens dat ze geen core functionaliteit als audio engine en schaalbare skin gaan releasen in een 7 build. Het mergen hiervan is veel te riskant en tijdrovend.
 

Posted Wed 03 Oct 12 @ 8:36 am
Voor de gemiddelde gebruiker zal de verbeterde MIDI-refreshrate het duidelijkst zijn. Bij mij levert het nu allen een probleem op: als ik het jogwheel van de DMC2 een slinger geef om snel het intro te skippen, staat VDJ alleen maar een beetje te stuiteren rond het huidige punt. Langzaam draaien gaat goed. Waarschijnlijk zal mijn MC6000 met zijn hogere resolutie daar beter mee omgaan maar die heb ik niet in de buurt.

[EDIT]: Da's alleen bij het cue-en naar het begin. Draait het nummer dan kan ik slingeren wat ik wil.....

De audio-engine zal idd wrs pas bij de definitieve release van V8 komen. Hadden ze die in V7 kunnen verbeteren dan hadden ze dat al gedaan, denk ik.
 

Posted Wed 03 Oct 12 @ 9:32 am
JelrikLE userMember since 2012
En voor de LE Versie krijgen die mensen ook één Update ? :)
 

Posted Wed 03 Oct 12 @ 12:13 pm
Je hebt LE7, zie ik. Tot dusver zijn er altijd updates geweest voor je LE-versie binnen het versienummer. Ik verwacht (maar ook niet meer dan dat) dat er voor LE uiteindelijk ook updates zullen komen. Voorlopig even geduld hebben.....
 

Posted Wed 03 Oct 12 @ 12:27 pm
dydayPRO InfinityMember since 2008
helaas voor mij is er nog steeds niet veel beterschap bij de update.
mijn systeem (pioneer S1) draait veel beter met de bij geleverde softwear
maar het is wel een leuke softwear voor een beginner
 

Posted Thu 04 Oct 12 @ 4:47 am
dyday wrote :
helaas voor mij is er nog steeds niet veel beterschap bij de update.
mijn systeem (pioneer S1) draait veel beter met de bij geleverde softwear
maar het is wel een leuke softwear voor een beginner


dat is raar want de s1 is niets meer dan 2 oude cdj400's aan elkaar geplakt.
wat werkt er dan niet?
 

Posted Thu 04 Oct 12 @ 6:42 am
dydayPRO InfinityMember since 2008
geluidskwaliteit is minder ,de gain word niet goed geregeld ,het is gewoon niet echt stabiel
ik gebruik soms het programma's eens, maar als ik ergens draai dan gebruik ik toch het programma dat bij de controller hoort ,nog nooit stil gevallen tot nu toe
 

Posted Thu 04 Oct 12 @ 9:38 am
haal eerst de oude versie weg inclusief alle instellingen en installeer dan 7.1 opnieuw.

ik had dit ook, geluid leek ovestuurd te zijn, na de herinstallatie was dit weg
 

Posted Fri 05 Oct 12 @ 7:51 am
voor de mensen met een pioneer ddj-t1 zal het precies nog wat wachten zijn gezien hij nog niet in de lijst van de contollers staat . wat ik persoonlijk jammer vind :(
 

Posted Sun 07 Oct 12 @ 7:03 am
Ik kan de post zo snel niet vinden (staat, dacht ik in een afgesloten thread) maar het wachten is op Pioneer. Die komen (nog niet) over de brug met noodzakelijke details. FF geduld houden ;)
 

Posted Sun 07 Oct 12 @ 3:34 pm
Mijn VDJ 7.0.4 Pro Full, werkt perfect met Hercules Dj 4 set. (trouwens nog nooit problemen gehad met VDJ)
Netsearch gebruik ik niet. Mijn vraag in deze; is het echt noodzakelijk dat ik mijn VDJ update naar 7.1 ?

En als deze update wel noodzakelijk is, hoe kan ik dit dan het veiligste doen?
 

Posted Mon 08 Oct 12 @ 12:35 pm
Na update, moest ik mijn crossfader effe op FULL zetten, die stond anders. Verders geen problemen.
 

Posted Mon 08 Oct 12 @ 12:43 pm
DJ NEONGLASS wrote :
Mijn vraag in deze; is het echt noodzakelijk dat ik mijn VDJ update naar 7.1 ?


Martin FourS wrote :
Als je dus geen gebruik maakt van Netsearch, online bent tijdens je gig of net een hagelnieuwe controller hebt welke nog niet werd ondersteund is er geen noodzaak tot upgraden. Zoals gewoonlijk is een update wel gewenst als je problemen hebt (het zal bij Support de eerste vraag zijn: Maak je gebruik van de laatste versie)

 

Posted Mon 08 Oct 12 @ 1:15 pm
perry van d velde wrote :
voor de mensen met een pioneer ddj-t1 zal het precies nog wat wachten zijn gezien hij nog niet in de lijst van de contollers staat . wat ik persoonlijk jammer vind :(


t1 mapping is te vinden onder tools/controllers op deze site
 

Posted Tue 09 Oct 12 @ 4:03 am
Ben erg benieuwd wanneer 7.2 wordt uitgebracht. Ook al bevat deze update dan alleen de "colored waveforms", dat zou ik al erg waarderen!

Daarnaast wacht ik met smart op de V8 functionaliteit wat betreft de zoek functie.
Mensen die nu een nummer aanvragen en maar een deel van artiest en/of deel van titel weten zijn een ramp haha.

In de V8 filmpjes zag ik dat de zoekfunctie zodanig is verbeterd dat je niet persé exact de artiest of nummer hoeft in te typen om enige "hits" te krijgen, maar dat je gewoon delen van artiest en nummer bij elkaar kan typen en dat hij ze dan alsnog vindt!
Geweldig plan! Kom maar op. Idee voor versie 7.3 misschien? hahaha
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 3:00 am
royvanmeel wrote :


Daarnaast wacht ik met smart op de V8 functionaliteit wat betreft de zoek functie.
Mensen die nu een nummer aanvragen en maar een deel van artiest en/of deel van titel weten zijn een ramp haha.



???

als ik een half woord invoer dan krijg ik heel veel nummers,hoe meer ik typ, des te minder nummers ik zie
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 7:00 am
s.waterreus wrote :

???

als ik een half woord invoer dan krijg ik heel veel nummers,hoe meer ik typ, des te minder nummers ik zie


Ik bedoel het zo:

iemand vraagt een nummer aan op deze manier: "Hey DJ, heb je voor mij euhh Andre met Jongen?!

Hij bedoelt dus eigenlijk "André Hazes - Kleine Jongen", maar dat weet ik (nog) niet. Ken niet alle artiesten en titels...

Als ik intyp: "Andre Jongen", dan vind VDJ het nummer niet en mijn zoek lijst leeg. Als ik alleen "Andre" intyp, dan krijg ik duizenden Andre's wat mij dus ook niet helpt.

VDJ8 kan het nummer wel vinden met als zoekopdracht "Andre Jongen" zoals in de filmpjes wordt gedemonstreerd.
 

Posted Wed 10 Oct 12 @ 7:17 am


(Old topics and forums are automatically closed)