Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: virtual dj slaat een beetje door?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

de_lesPRO InfinityMember since 2010
hey peeps.
ik heb vdj helemaal opnieuw moeten installeren.
ik heb alles aangepast naar mijn behoeften maar vdj doet een beetje raar.

als ik aan het draaien ben op 140 bpm bijv gaat het nummer na een paar minuten gewoon zelf op 96 bpm draaien...(niet erg leuk als je aan het opnemen bent).
de effectjes beginnen gewoon zomaar door elkaar te activeren en dergelijke...
ik pitch de nummers altijd zelf wat bij,eens op elkaar blijven ze op elkaar lopen(bij de vorige installatie toch).
nu lopen ze altijd uit elkaar,niet veel maar toch duidelijk hoorbaar...
iemand een idee hoe ik dit terug kan aanpassen zodat de nummers op elkaar blijven lopen?


mvg lesley

 

Posted Mon 01 Oct 12 @ 4:19 am
Lesley,

ik heb ff rond moeten zoeken, want deze is me ook nieuw. Uiteraard niets te vinden. Je probleem lijkt me echter in je controller te zitten, omdat alle beschreven problemen functies zijn die met je controller te maken hebben.

Je kunt als eerste proberen wat VDJ doet zonder aangesloten controller. Als hij dan wel stabiel blijft, weet je in ieder geval dat het niet in de software zit. Je kunt dan proberen wat er gebeurt met een andere USB-kabel of op een andere USB-poort. Haalt dat niets uit, dan kun je met een MIDI-monitor (KLIK) controleren of je controller niet zelf verschillende waarden verstuurt.
Als je een beetje snapt hoe MIDI werkt, zou je zelfs kunnen controleren of de verstuurde waarden kloppen met wat Hercules aangeeft (als je de RMX nog steeds gebruikt): vanaf pagina 23.

Heb je iemand in de buurt met dezelfde controller, dan kun je ze ook eens proberen uit te wisselen.

Controleer ook eens of je niet per ongeluk een verouderde driver hebt geïnstalleerd....

Ik verwacht, eerlijk gezegd, niet dat je software dwars ligt. Sommige problemen zijn te herleiden naar per ongeluk geselecteerde knoppen, maar dan komt een probleem niet pas na een paar minuten opzetten.

Succes.
 

Posted Tue 02 Oct 12 @ 12:56 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
ok thanks ik ga dit allemaal eens proberen en ik laat nog iets weten!
ik heb trouwens de originele usb kabel van de rmx aan mijn usb turntable aangesloten en vice versa (anders kwam de TT te kort om tot bij de laptop te geraken).
ik had er zelfs niet bij stil gestaan dat dit een mogelijk probleem kon zijn.


mvg
 

Posted Wed 03 Oct 12 @ 2:28 am
Oeh! Dat had je er niet bij verteld... ;)
Je haalt beter een langere kabel of een verlengkabel. Meestal adviseren we om bv geen hub tussen de controller en de PC te zetten. Je TT is wrs nog erger... :p
 

Posted Wed 03 Oct 12 @ 2:07 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
de turntable zelf speelt perfect.
vandaag heb ik wel gemerkt dat als ik bijv op de plaat van de rmx duw(lichtjes,net boven de gain) dat alle lichtjes even aanslaan en het nummer wat ik wou inmixen zomaar stopt....
mss heeft de rmx zijn beste tijd gehad na 2.5 jaar?
 

Posted Wed 03 Oct 12 @ 4:32 pm
Sorry ;) ik bedoelde: je TT is wrs nog erger dan een hub.
Kan zomaar. Ik heb hetzelfde, zo niet minder geluk met Numark.....
 

Posted Wed 03 Oct 12 @ 5:16 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
de originele kabel er terug op gehangen en dat helpt dus niet...
on top of that,vdj is vandaag gecrashed en het logo vind ik niet meer terug(nu staat er een logo van een documentje op het bureublad)...
nu loopt vdj af en toe gewoon vast.
misschien vdj eens opnieuw installeren?
iemand enig idee welke mapjes ik moet sparen om mijn mappings,gescande nummers en dergelijk niet te verliezen?
of ben ik die zoiezo allemaal kwijt ongeacht of ik de mapjes later vervang?


lesley
 

Posted Thu 04 Oct 12 @ 3:25 pm
Nu moet ik het ff op geheugen doen: Maak een kopie van je map "mijn documenten/Virtual DJ". Daarin staan alle belangrijke zaken als je skins, effecten, mappers (even controleren, voor de zekerheid, is een aparte map) en je database van de C:-drive.
Daarna Virtual DJ officieel verwijderen (via Configuratiescherm / software verwijderen) en het liefst nog met een programma als CCleaner je registry opschonen. Dat heeft een optie om dode links in je registry te verwijderen.
Als je daarna VDJ opnieuw installeert en je hele map Mijn Documenten / Virtual DJ weer terug zet op zijn plek, dan zou alles bewaard moeten blijven.
Ik ben NIET jaloers op je.....
Succes!
 

Posted Thu 04 Oct 12 @ 3:33 pm


(Old topics and forums are automatically closed)