Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 7.05b (380) Jogwheel problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen,
het staat vast wel ergens op internet, maar na een avondje zoeken ben ik nog steeds niet bij de oplossing gekomen.
Ik heb de Pioneer DDJ-Ergo V al bijna een jaar geleden aangeschaft, en heb sinds kort ook Virtual DJ 7 pro erbij gekocht.
Alleen als ik die configureer naar mijn voorkeuren en wil gaan mixen, dan kom ik tot de ontdekking dat mijn jogwheels te snel, omgekeerd, en alle kanten opgaan, behalve de kant waar ze op moeten gaan.
Kan iemand mij hier de oplossing voor geven? Ik ben er al een tijd naar op zoek!

Henk-Jan
 

Posted Thu 20 Sep 12 @ 3:03 pm
onder config/performance kan je de snelheid aanpassen van de jogwheels.

vergeet niet dat de rand een andere functie heeft dan de bovenkant van het deck
 

Posted Fri 21 Sep 12 @ 12:26 am
Ja, maar is dit de oplossing wel? Op verschillende forums zie ik dit antwoord ook, maar degene met het probleem zegt dat dat het niet veel helpt.

De Jogwheels werken ook omgedraait, kun je dat ook verhelpen met die config?
 

Posted Fri 21 Sep 12 @ 5:30 am
Henkjan,

in een Serato-forum werd hetzelfde probleem opgelost met een firmware-update. De laatste is van nov. 2011, dus minder dan een jaar terug. Die kan je dus hebben gemist.
Update-file en instructies kun je >hier< terugvinden.
 

Posted Fri 21 Sep 12 @ 6:54 am
Firmware geupdate (dacht dat ik dit al had gedaan), maar niet het gewensde resultaat.. Gaat nog steeds alle kanten op, en veel te snel.
 

Posted Fri 21 Sep 12 @ 7:14 am
Jammer. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de jogwheel-resolutie: het jogwheel levert meer pulsen dan de software nu kan lezen. Je hebt wel geantwoord op swaterreus z'n antwoord, maar heb je het ook geprobeerd? Je kunt ook eens zoeken op de site van PioneerDJ of er een mogelijkheid is de resolutie in de controller zelf aan te passen.
Oh, ja-momentje: je hebt toch wel de controller aan staan en verbonden met je PC voordat je VDJ opstart?
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 7:10 am
Ik heb zeker de controller aanstaan voordat ik VDJ opstart. Anders geeft ie ook een ASIO fout-melding.

Verder heb ik het ook via de config geprobeerd aan te passen, maar zonder resultaat.

Hoe kan het dat het prima werkt bij VDJ LE versie en niet bij de Pro versie?

Pioneer website heb ik net bekeken, maar geen oplossing. Heb daar alleen nog niet echt om hulp gevraagd.
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 8:05 am
heb je de pro over de le geinstalleerd, zo ja, dan vdj verwijderen inc alle mappen en reister sleutels en de pro opnieuw installeren.
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 9:44 am
Dat heb ik inderdaad nét gedaan. ik ga het nu nog een keer proberen maar geef t weinig kans..
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 9:56 am
Owja! Het werkt nu! Bedankt voor de hulp!
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 10:10 am
het komt wel vaker voor dat installeren over een andere versie problemen kan geven die niet voor de hand lijken te liggen,

goed dat het is opgelost, registreer trouwens je pro versie wel, anders kan je geen updates binnen halen,
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 12:55 pm


(Old topics and forums are automatically closed)