Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vraag aan de KJ's

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo karaoke dj's,

Ik ben er over aan het nadenken om te starten met karaoke.
Ik vroeg me af welk materiaal ik nodig heb om de karaoke dvd's/ cdg af te spelen.
Of kan ik deze gemakkelijk omzetten zodanig ik vdj kan gebruiken al karaoke player?
Waar halen jullie de karaoke muziek?
Ik dacht aan sunfly?
Ik had ook al iets gezien zoals magic song, maar dat lijkt me niet handig om live te gebruiken?



Groeten,
sven brys
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 5:28 pm
dj_swento wrote :

Ik had ook al iets gezien zoals magic song, maar dat lijkt me niet handig om live te gebruiken?


Integendeel!
Als jij het over Magic Song hebt die wij in onze bars gebruiken, dan bestaat er echt niets beters.
Wij hebben 2 van die kleine, handige, computer-gestuurde karaoke sets:
1) magic song
2) WOW!
beide op de Philippines gekocht, waar karaoke uiteraard a way of life is, zoals in de meeste Asiatische landen.
De HDs zitten vol met muziek, 10.000 songs, alles in het Engels wat populair is, ook oudere liedjes, en uiteraard ook een aantal in Tagalog en Visayan.
Alle 2 de apparaten hebben de mogelijkheid via USB andere muziek te draaien.
Wij draaien karaoke alleen in het Engels: dat wordt door alle nationaliteiten geaccepteerd.
Het draaien op zich is eenvoudig: de mensen schrijven briefjes met het nummer, dat tik je in op de afstandsbediening en draaien maar. Er moet wel iemand in de buurt blijven! Maar het is geen stress toestand zoals met andere systemen.

De sets komen met 2 microfoons met draadloze verbinding. En hebben beide het nadeel dat de mikes ook met een keyboardje komen waar de mensen aan gaan prutsen. We wikkelen die dus met foam en plakband om om dat te voorkomen.
Ze hebben ook sets zonder "mike n' keyboard", maar die zijn ook niet draadloos en moet je met een kabel werken.
In een grote bar gaat dat natuurlijk niet, maar op een kleiner feestje mss wel.

Ik zou zeker die Magic Song in het oog houden. Het bespaart je veel werk en een ander groot voordeel is dat je laptop gewoon met VDJ audio kan blijven staan en je dus af en toe ter afwisseling normale muziek kunt draaien zonder veel gedoe ivm omschakeling.

Laat maar horen als je meer wilt weten. Ewout, onze voormalige moderator, zei eens dat de verkoop in Europa eventueel moeilijk/onmogelijk zou kunnen zijn ivm auteursrechten over 10.000 liedjes.
Op de Filipijnen kosten die duurste en draadloze sets tegen de 400 €. Maar het is echt het geld waard.
Ik zet er een fotootje bij. Als schaal vergelijking kijk naar de iPod ernaast.

Mvg


 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 6:11 pm
dj_swento wrote :

Of kan ik deze (DVDs) gemakkelijk omzetten zodanig ik vdj kan gebruiken al karaoke player?

DVDs die je illegaal hebt downgeloaded kun je zonder meer omzetten.
Echter, met legaal gekochte DVDs lukt dat niet. Die moet je eerst ontkrypten, wat een hoop werk is en tenslotte geen moer oplevert. De omgezette DVD doet niet wat het orgineel in een player doet.
Ik heb al lang geleden het handdoek gegooid en had toen al een hoop geld uitgegeven aan DVDs waar ik niets aan heb.
Er zijn VJs die het wél kunnen - Dozo en Wilberg, bv.
Maar bij hen valt die kennis onder staatsgeheimen!
Geloof ik.
:D

Maar goed, zoals boven beschreven, ik kan er niet meer over inzitten!
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 6:20 pm
ik heb eens wat opgezocht ivm de magicsing
ik merk dat er toch enkele liedjes ontbreken dat toch klassiekers zijn bv dolly parton 9to 5, eye of the tiger, grease,...
wel een goede nederlandse reeks.
ik vroeg me af hoe jij dit praktisch doet? bvb zet jij een liedje klaar als de anderezingt en dit zietop het scherm of als deze gedaan heeft met zingen?

 

Posted Wed 19 Sep 12 @ 12:21 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
bobhofmans wrote :
[quote=dj_swento]

Er zijn VJs die het wél kunnen - Dozo en Wilberg, bv.
Maar bij hen valt die kennis onder staatsgeheimen!
Geloof ik.
:D



Beste Bob,
Het is geen staatsgeheim het is alleen verdomd moeilijk om uit helder uit te leggen, ik gebruik bijvoorbeeld 5 verschillende programma's om de rips te maken met een berg aan extra settings en nog eens 3 andere om alles in het gareel te krijgen.
Om dat allemaal uit te leggen is me teveel werk ;-)
Voor mij is het een traject geweest van jaren om het netjes te kunnen en aangezien ik een redelijke carriere in de IT achter de rug heb is het mischien net wat makkelijker voor me om het e.e.a. voor elkaar te krijgen.

Buiten de dvd's pluk ik ook een hoop materiaal van youtube en schrijf de rechtmatige eigenaar aan met het verzoek tot het mogen gebruiken van het betreffende VJ materiaal(ik moet zeggen dat ik best vaak ja krijg als antwoord.)

Daarbuiten kan je een hoop problemen voorkomen door aan de buma stemra te betalen indien je in NL bezig bent met het verdienen van geld door het weergeven van video/geluidsmatriaal waarvan je de rechten niet bezit.

Wat qua muziek (zonder video) het goedkoopste is om een netsearch abbonament te nemen hier op de VDJ website.
Buiten het voordeel dat je voor 9.99 us dollar alle muziek mag en kan spelen krijg je nog allerlei privileges hier op de website van VDJ.

Groetjes,
Dozo
 

Posted Wed 19 Sep 12 @ 3:34 pm
dj_swento wrote :
iik vroeg me af hoe jij dit praktisch doet? bvb zet jij een liedje klaar als de anderezingt en dit zietop het scherm of als deze gedaan heeft met zingen?


Even uitvoerig:
In de praktijk draait aan het begin van de avond uiteraard audio via VDJ.
Het grote scherm is al naar beneden op de dansvloer en de projector staat aan.Je ziet het Magic Sing logo op het scherm.
We hebben boekjes op de bar liggen met uittreksels, dwz de meest populaire liedjes, uit het orginele \"dikke\" boek dat bij Magic Sing geleverd wordt.
Dat laat je natuurlijk liever niet op de bar liggen (met de kans dat het per ongeluk mee wordt genomen) aangezien er een uitgebreide gebruiksaanwijzing instaat die je toch wel eens nodig zou knnen hebben.
De mensen kijken die boekjes door en schrijven dan briefjes met het nummer van de song.
Dat nummer tik je op de afstand bediening in en checkt op een kleine TV dat het idd het juiste nummer is. De volgende brefjes worden vervolgens gewoon ingetikt. Het geheugen kan er een hoop hebben.
Als de mike afgehaald wordt en ze beginnen druk je ap play en zingen maar. Boven an het scherm staan de nummers van de volgende liedjes die komen. Is de artiest klaar moet je bij Magic Sing wel weer op play drukken zodat het volgende liedje begint. Bij WOW gaat dat vanzelf.
Aan de andere kant wil je toch liever in de buurt blijven angezien het soms mis loopt of dat zetot de ontdekking komen dat ze het verkeerde nummer hebben opgeschreven (of dat de dj een fout heeft gemaakt! Lol).
Zoals reeds gezegd, één van de voordelen van dit systeem is dat je laptop met VDJ geduldig staat te wachten en je dus meteen op dansmziek kunt overschakelen indien de zangers er een puinhoop van maken of dat er gewoon vraag naar swinging with Taio is.


 

Posted Wed 19 Sep 12 @ 5:41 pm
Dozo10 wrote :

Beste Bob,
Het is geen staatsgeheim het is alleen verdomd moeilijk om uit helder uit te leggen...........Voor mij is het een traject geweest van jaren om het netjes te kunnen .........



Beste Eduward,
dat staatsgeheim was een grapje maar dat wist je natuurlijk al.
Ik ben zelf jaren geleden een zomerseizoen lang met m'n kop tegen de muur gelopen dus ik heb volkomen begrip voor het lange traject dat je hebt moeten afleggen. En ook bewondering want ik werd knettergek van al dat gepruts en geprobeer .............. zonder resultaten.

Enfin, blij dat ik met een Filipijnse getrouwd ben en zodoende iedere winter op de Philippnes vertoef.
Waar uitstekende, computer-gestuurde, user-friendly karaoke apparaatjes te koop zijn!

Groetjes
Bob

 

Posted Thu 20 Sep 12 @ 5:20 am
Bob zit zijn treinreis nuttig te vullen ;)

Het lukt prima om met VDJ alleen een karaoke-avond te doen, al dan niet afgewisseld met muziek. Je hebt uiteindelijk tenminste 2 decks beschikbaar. Op 1 deck draait de muziek en het andere deck gebruik je voor de karaoke. Dat werkt het lekkers met een controller (een crossfader bedienen via de muis is geen ideale oplossing) Ik heb daarnaast een MP3-speler met 2 decks, die ook een autoplay-functie heeft. Playlist vol, autoplay aan en zodra de crossfader naar dat deck gaat heb ik muziek. Dus direct na een gezongen nummer speelt de MP3-speler en kan ik de volgende naar voren roepen. (ik maak geen gebruik van de karaoke-plugin)
Ik gebruik de karaokemogelijkheid overigens voornamelijk om de artiesten, waar ik mee werk, van tekst te voorzien. Soort Toppers in Concert, maar dan in het klein.

Ik heb mijn karaokediscs (CDG) gekocht bij Electrovision. Is een Engels bedrijf met een Nederlandse vestiging in Scherpenzeel. Zij verkopen o.a. Mr. Entertainment. Dit zijn goedkope discs maar heel redelijk van kwaliteit. Deze worden nog steeds maandelijks nieuw uitgebracht.
Nederlands is eigenlijk alleen goed verkrijgbaar op DVD. Ik hoef niet zo nodig met video te werken dus ik heb een andere oplossing bedacht: ik koop de orkestbanden (o.a. bij karaoke-versie.nl) en maak er zelf de CDG-files bij. Dat kan bv met Karaoke Home Builder Pro. (kost ong. 60,-)

Daarnaast zij er voldoende dealers in NL en BE die de grotere merken karaoke verkopen (Sunfly, SoundChoice (is wel belachelijk duur), Zoom, enz)
 

Posted Thu 20 Sep 12 @ 7:02 am
Tijdens mijn zoektocht ben ik het volgende karaokesysteem tegen gekomen.

karaoke sets / karaoke HD sets / Karaoke mediaspeler hardeschijf + 6000 songs
Karaoke-mediaspeler-hardeschijf-+-6000-songs
Vergroot

Dit is een 1 TB Multimedia harde schijf systeem dat je op een tv of beamer aansluit en vervolgens direct kunt beginnen met karaoke.
Er staan totaal meer dan 6000 karaoke songs op.
Betreft een open systeem zodat je er altijd nog zelf karaoke songs kunt bij zetten.
Dit systeem bestaat uit:
1x Karaoke Media speler 1 TB harde schijf audio/video aansluiting analoog en digtaal (HDMI) + afstandsbediening.

De lijsten met daar op de nummers die op de hardeschijf staan leveren wij mee.
De meeste Karaoke songs zijn video karaoke dus op de achtergrond zie je dan een videoclip of je ziet een gekleurde achtergrond met de karaoke teksten.
De harde schijf is tevens voorzien van een USB ingang.
Op de harde schijf is nog ruimte over voor in de toekomst uit te breiden met nieuwe karaoke songs.
Deze mediaspeler is voorzien van een snel zoek systeem.
Zoek een karaoke nummer uit de meegeleverde lijsten toets het bijbehorende nummer in druk op zoek en het nummer komt in het scherm te staan.
Ook is het mogenlijk om op artiest en song te zoeken.



Lijkt een goede koop. Wat denken jullie? Willen jullie ook de song list eens bekijken?
http://21265.static.securearea.eu/Files/2/21000/21265/Attachments/Product/V7m38z4021kS4649933YZ19Bf3c2ewS6.pdf

groeten
sven
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 1:52 pm
Hey Sven,
het systeem lijkt me in principe okay, behalve dan dat er niets over een microfoon (normaal gezien: twee) bijstaat.
Zonder die begin je natuurlijk niets.
Overigen, je link geeft 404 not found!
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 7:17 pm
 

Posted Sun 23 Sep 12 @ 2:39 pm
dj_swento wrote :
de micro's zal ik extern aan een mengpaneel aansluiten.


Ok. Ik zelf werk met draadloze, door magic sing geleverde micro's.
 

Posted Sun 23 Sep 12 @ 4:21 pm
Ik heb ontdekt dat de karaoke muziek op de bovengenoemde media player vermoedelijk rips zijn van dvd`s of andere media`s. Bvb dvd zing maar mee.
Ik vroeg me af of ik dit kan gebruiken op feesten? Is dit legaal. Al enkele malen naar sabam gemaild maar krijg geen antwoord.
Wat denken jullie?

 

Posted Fri 02 Nov 12 @ 4:43 pm
 

Posted Fri 02 Nov 12 @ 6:14 pm
Logisch lijkt me dat het illegaal is. Just don't get caught!
Ik herinner me een kommentaar van Ewout, jaren geleden, toen ik het voor het eerst over mijn Filipijns karaoke computertje had.
Hij zei dat de reden dat het niet in Nederland en Belgie te verkrijgen zou zijn zat hem in het feit dat je legaal gezien voor 6 tot 10.000 songs Buma/Sabam zou moeten betalen. Dat is natuurlijk niet op te brengen.

In Spanje heb ik nergens last van aangezien ik voor 2 kroegen een vast bedrag betaal, gebasseerd op vierkante meters, drank prijzen en eventuele entree prijzen. Het kan hen verder niets schelen waar je de muziek vandaan haalt.
 

Posted Fri 02 Nov 12 @ 7:01 pm
Bob,
de Sabam steekt ook iets anders in elkaar dan bv de Buma. Als je de link volgt, zie je ook dat ze een vergelijkbaar systeem volgen voor "one-time events", inclusief uitleg over de te hanteren toegangs- en drankprijzen.
 

Posted Fri 02 Nov 12 @ 7:41 pm


(Old topics and forums are automatically closed)