Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: budget subwoofer: jullie mening aub?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Wat denken jullie van deze subwoofer?

Product Omschrijving

Actieve 15\\\"subwoofer met ingebouwde versterker om ook 2 satelliet speakers aan te sluiten met aparte volume regeling.

Technische Informatie

· Voor versterkte geluid systeem 2.1
· 2 stereo line
· 1 ingang en 1 uitgang stereo AUX
· 2-bands EQ ( bass & treble)
· Dubbele versterker in de subwoofer voor het aansluiten van 2 satelliet speakers.
· Satelliet aansluiting via Speakon
· Aparte volumeregeling voor de subwoofer en de satellieten
· Freq. bereik van de Sub: 20 Hz ~ 250Hz
· 101dB SPL , max SPL . 127dB
· max uitgaand vermogen: 800W
· Netaansluiting: 220-240V/50Hz


graag jullie mening.


 

Posted Thu 16 Aug 12 @ 4:01 pm
mijn ervaring met budget speakers met ingebouwde versterker is dat ze meer ruis geven dan geluid, zeker op huiskamer volumes
 

Posted Fri 17 Aug 12 @ 2:24 am
Ik vind de specs nogal aangedikt en misleidend.
Max uitgangsvermogen 800 Watt? Dat is dus het piekvermogen voor de sub EN de 2 satellieten. Als je er dan van uit gaat dat het RMS (continu) vermogen zo'n 60 tot 70% is van het peakvermogen, dan is er dus maar ong 450 Watt RMS vermogen. 300 Watt naar de sub, 150 (is 2x 75 Watt) naar de satellieten. Dan doe je hier niet veel mee...
Ook het frequentiebereik is vrijwel onhaalbaar: onderin 20 Hz? Een goede sub van 18" haalt 32 Hz.... Ik denk dat ze het over het frequentiebereik van de versterkers hebben en dat hoeft de speaker niet te halen. Mijn ervaring met subs uit deze prijsrange is dat de betere niet verder komen dan 40 tot 45 Hz onderin.

Ik ben het ding tegen gekomen voor 169,-. Daar kun je echt niets voor verwachten. Je krijgt waar je voor betaalt en als je niet veel betaalt...

[EDIT] Paar aanvullingen: De ingangen kunnen alleen stereo aangesloten worden via de RCA-aansluitingen. Je moet dan wel rekening houden met aardbrom en andere stoorgeluiden. Stereo kan nodig zijn omdat toms in een drumset niet altijd in het midden van het geluidsbeeld zitten en soms best veel laag in zich hebben. Je kun dan dus wat missen.
De satellieten kunnen alleen via de Speakon-aansluitingen. Omdat je met actieve satellieten werkt, kun je die daar niet op aansluiten.
 

Posted Sat 18 Aug 12 @ 8:09 am


(Old topics and forums are automatically closed)