Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Groot probleem helaas.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb vanaf begin juni een groot probleem met mijn Virtual Dj pro. Het programma loopt namelijk na een niet nader te bepalen tijd vast.

Ik werk met een I7 pc met een Denon DN-HC4500 controller.
Zelf heb ik er geen verstand van dus dat maakt het verhaal een stuk lastiger.

Hier onder een paar dingen die jullie moeten weten:

-Met denon controller loopt hij sins kort vast.
-Op de geluidskaart van Pc blijft hij draaien.
-Met het programma tractor waar ik eerst mee draaiden loopt hij ook door.
-Alle nieuwe asio driver updates staan geïnstalleerd. De computer is sins afgelopen zaterdag terug van Feedback waar de controller na is gekeken en op hun systeem ook geen problemen. Deze man heeft hem ook geupdate.
-Alles heeft zeker een jaar prima gewerkt.

Na een dikke 6 weken hopeloos zoeken en niemand eigelijk weet waar het aan kan liggen, zat ik misschien te denken kan het evt. aan een slechte usb kabel en/of usb poort liggen tussen denon en pc????
Want ik heb hem vandaag in een usb poort voor in de pc gedaan en loopt nu al 3 uurtjes.... terwijl hij gister na 6 nummers al uitviel... dit is natuurlijk geen garantie voor de rest van de nacht.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, want dit moet kosten wat het kost opgelost worden.

Mocht iemand meer info willen dan hoor ik het wel.

Groetjes Marthijn
 

Posted Mon 30 Jul 12 @ 4:01 pm
marthijn wrote :
.......... want dit moet kosten wat het kost opgelost worden..........Groetjes Marthijn


Beste Martijn,
als geld idd geen rol speelt, (koste wat het kost) zou ik het volgende doen:

de machine door een vakkundige technicus laten formateren
VDJ Pro kopen en instaleren
alle verbindingskabels vernieuwen.

Zodoende heb je met één klap voor de rest van je dj leven alles opgelost.

Mvg
 

Posted Tue 31 Jul 12 @ 5:46 am
He hallo,

Thanxs voor je reactie!!!

Als ik hierbij met zekerheid mijn probleem opgelost is dan gaat dit zeker gebeuren.
Maar zolang we niet weten waar het probleem van af komt...is dit natuurlijk lastig.

Heb je hier zelf ook ervaring mee??

Want deze computer is nog geen 1,5/2 jaar oud.





 

Posted Tue 31 Jul 12 @ 10:23 am
martijn, je geeft aan dat je de pro versie gebruikt sids juni,

dat moet inhouden dat je een legale pro hebt aangeschaft,

registreer deze eerst even zodat we je beter kunnen helpen.

download ook de nieuwste versie na je registratie.
 

Posted Tue 31 Jul 12 @ 11:13 am
Daar hebben we het volgende:

Omdat de legale versie, bijna bij elke fout aan word gegeven op dit forum ben ik hier ook achteraan gegaan.

Ik heb een muziek abonnement lopen bij BP sound. Maandelijks krijg ik hier een dvd van met "alle" nieuwe muziek.
Via dit bedrijf heb ik ook de nieuwe versie van Virtual DJ gekregen. Hun hebben duidelijk tegen mij gezegd dat dit een legale versie is. Dit is natuurlijk voor mij niet te controlere. Ik neem aan dat hun met een rechten en buma dingen geen illegale versies gaan werken.

Maar ik hoeverre kan dit het probleem veroorzaken??
 

Posted Tue 31 Jul 12 @ 11:37 am
Je bedoelt wrs PB-Sound? Die adverteren er idd mee.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik met zo'n constructie aan moet. De End User License Agreement geeft aan dat VDJ niet mag worden verhuurd (of uitgeleend, doorverkocht, enz). En zij lijken dat dus wel te doen.
Het probleem is dat zij nu licentiehouder zijn. Jij profiteert dus niet van de downloadsectie (skins, effecten, enz) en van de updates / laatste releases. Ik denk dus dat ze helemaal niet zo netjes bezig zijn als dat ze zeggen.

Je zou voor de grap eens moeten inloggen met de licentiecode die je hebt gekregen bij de software. Ben heel benieuwd hoe je dan ineens heet... ;) (Dat lukt niet, want je moet ook de gebruikersnaam weten)
 

Posted Tue 31 Jul 12 @ 12:06 pm
ik heb geen code hun hebben hem geïnstalleerd..


Met het opstarten staan er wel dat PB sound de eigenaar is..

Meer weet ik ook niet.
 

Posted Tue 31 Jul 12 @ 12:09 pm
Ok, andere kant op: op de site wordt vermeld dat je na 3 jaar lease eigenaar wordt van de computer. In jouw geval zou je dan eigenaar worden van de software. Dat kan alleen niet want de licentie is niet overdraagbaar. Er zal dus altijd als eigenaar PB verschijnen. Leg dat eens uit bij een controle...
Ik begrijp dat je niet meer weet. Je betaalt voor het gebruik van de software, en misschien gebeurt dat ook wel met toestemming van Atomix. Daar heb ik geen zicht op. Toch vind ik dit geen klantvriendelijke manier van zaken doen.

Je probleem is er alleen niet mee verholpen. Heb je al contact gehad met PB? Aangezien je andere pakket wel werkt vermoed ik dat je een probleem hebt met de drivers en misschien de software. Zoals Bob al aangaf: In jouw geval zou ik voor een schone installatie gaan. Backup maken van je map Mijn Documenten, Format C: en Windows opnieuw installeren. Drivers van de Denon installeren en daarna een herinstallatie van VDJ. Zo af en toe moet dat wel eens....
 

Posted Tue 31 Jul 12 @ 1:25 pm
Ok Thanxs voor jullie hulp.

Ik ga morgen even PB bellen kijken hoe of wat met een back-up maken. i.vm. beveiligingen enzo.

En dan gaan we hem even opnieuw laten installeren.

Mocht dat allemaal gaan dan koop ik de "legale" versie en dan hoop ik dat het opgelost is.
Want ik word er niet goed van haha.

Het gekke blijft dat de hele computer vast loopt, en dat moet normaal zo een pc niet doen. Dat Virtual DJ vast loopt ok, maar hier loopt alles vast.

Was al stiekem aan het kijken voor een Apple systeem, maar daar kan ook iets mis mee gaan.
 

Posted Tue 31 Jul 12 @ 2:17 pm
marthijn wrote :
Was al stiekem aan het kijken voor een Apple systeem, maar daar kan ook iets mis mee gaan.


Dát geld kun je beter in je zak houden voor de legale aankoop van VDJ Pro. Vergeet niet dat je dan voor je hele leven steeds gratis de nieuwste versie kunt downloaden.
Dat je computer vastloopt duidt er nog eens dubbel op dat je hem dringend moet formateren. Alles eraf, overnieuw beginnen.
Het wordt overigens door sommige vaklui aangeraden dit ieder jaar te doen. Ik doe het zo iedere 2 jaar. Je machine is schoon, eventuele stiekeme virussen en spyware zijn weg, alle rotzooi is eraf incl vreemde en eventueel illegale versies van VDJ.

Je koopt op deze site VDJ Pro, installeert en draaien maar!
Succes.


 

Posted Tue 31 Jul 12 @ 9:44 pm
Marthijn,
ff een helder ogenblik: Heb je bij je controller een VDJ LE-versie gekregen? Als je die registreert, kun je wrs met korting je eigen VDJ aanschaffen. Dat scheelt je weer een stuk.
Als Mac en PC-eigenaar kan ik het alleen maar met Bob eens zijn: De toegevoegde waarde van een Mac is het geld niet waard. Er zijn minder skins en effecten verkrijgbaar voor de Mac en als je toch alles wilt, dan draai je VDj onder Bootcamp / Windows. En dan zijn de voordelen van de Mac wel zo'n beetje verdwenen.... Een goed geprepareerde PC doet in mijn ogen echt niet onder voor een Mac.
 

Posted Wed 01 Aug 12 @ 11:44 am
He hallo,

Ik heb de controller gekocht samen in een Tractor pakket...
 

Posted Wed 01 Aug 12 @ 11:46 am
Da's dan weer jammer...... ;)
 

Posted Wed 01 Aug 12 @ 11:48 am
Dan toch maar even een update.

Voor dat ik jullie advies heb aangenomen ben ik heel even naar een oude bekende langs geweest. Een echt computer uh hoe noem je dat... computer man... die er 1000000x meer verstand van had als mij.

Die vond het een vreemd verhaal en ging zich er heel rustig voor zitten en zich een avond verdiepen in mijn pc..

Maar kon niet gelijk een oorzaak zien.. heeft even de usb poorten en het moederbord ge update en kon toen weinig meer doen die avond...

Met als gevolg dat na die avond de computer niet meer vast liep maar alleen nog Viritual DJ....
Een hele vooruit gang!!! Dacht ik zelf.

Maar hier was het nog niet mee opgelost.... Ik was me al bijna Viritual DJ aan het kopen tot dat hij belde en zei dat hij toch eerst de USB poorten wou vervangen voordat hij alles opnieuw ging installeren..
Vorige week de nieuwe usb poorten erin gezet en voilà de pc loopt tot nu toe super door... en daar komen we gelijk bij mijn probleem.

Mijn usb poorten gaven en storing aan wat er voor zorgde dat het zo een probleem veroorzaakte met mijn denon controller dat mijn programma vast liep.
Zo gevoelig kan het toch zijn....

Dit is dan een korte uitleg van een lange zoektocht uiteraard...

Evengoed SUPER bedankt voor jullie reactie!!!

Groetjes Marthijn
 

Posted Thu 16 Aug 12 @ 3:27 pm


(Old topics and forums are automatically closed)