Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Versterker op dj set.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Olaa people,

Ik heb een laptop/pc. Nu wil ik mijn versterker (Pioneer SA-5500 II) aan mijn dj set (Numark Mixtrack Pro) koppelen. Dit heb ik gedaan met een tulpkabel. Ook aangesloten op mijn versterker, krijg er geluid uit maar niet goed! Namelijk alleen als ik mijn cue knop aan heb staan, dus eigenlijk een headphone stand. Als ik mijn cue namelijk op het andere deck doe, komt er geen geluid meer uit. Ik denk dat ik mijn instellingen verkeerd heb staan. Namelijk;
Master - Luidsprekers (Realtek High Definition Audio) - Output 1/2
Headphones - Luidsprekers (USB Audio Apparaat) - Output 3/4

Weet iemand hoe de instellingen wel moeten? Heb ik voldoende informatie gegeven? Meld het maar!

Dank
 

Posted Mon 23 Jul 12 @ 2:02 pm
Het is niet de juiste instelling, maar draai het eens om: Stel de Master in op 3 en 4 en de headphones op 1 en 2.
Waarschijnlijk heb je in het instellingenmenu van de Mixtrack iets verwisseld. Als je dat goed zet, kun je ook de instellingen in je config-menu weer in de originele stand terug zetten.
 

Posted Mon 23 Jul 12 @ 3:07 pm
Dit snap ik niet helemaal, heb je een screen?
 

Posted Tue 24 Jul 12 @ 1:24 pm
Nope. Ik heb het ding niet.
Je hebt in VDJ nu je configuratie staan zoals het hoort: Master op 1 en 2, Headphones op 3 en 4. In de Config/Sound Setup achter Outputs heb je nu de optie Headphones geselecteerd. Daarnaast is een menu waarin de Master en Headphones zijn geselecteerd. Als je op het pijltje rechts daarvan klikt, opent een menu waarin ook de omgekeerde versie staat: Master op 3 en 4, headphones op 1 en 2. Dat zou je probleem oplossen.

Ziet er ongeveer zo uit:


Da's uiteraard een afbeelding van mijn interne kaart, dus anders dan bij jou. Het gaat om het idee.

Voor wat betreft het instellingenmenu van de Mixtrack Pro:
Het kan zijn dat bij de installatie een setup van Numark zelf is geïnstalleerd. Dat zou je dan terug moeten vinden in de system tray (dat kleine vakje rechts onderin je taakbalk, waar ook je klok in staat)
Is die er niet, dan kun je via de interne Windows-mixer veel instellen. Die is te vinden door met je rechter muisknop op het speaker-symbool in de system tray te klikken en eigenschappen te kiezen.
 

Posted Tue 24 Jul 12 @ 2:23 pm
Bedankt voor de goede uitleg! Zal het vanavond even uitproberen, laat het wel even weten!
 

Posted Fri 27 Jul 12 @ 7:24 am
Is er misschien iets waardoor mijn versterker niet meer kraakt, hij kraakt als er een telefoon van iemand in de buurt komt. Iemand een oplossing?
 

Posted Wed 15 Aug 12 @ 4:48 am
dat komt waarschijnlijk omdat je aidio apparatuur niet goed magnetisch is afgeschermd, niets aan te doen, behalve betere spullen kopen.
 

Posted Wed 15 Aug 12 @ 1:16 pm
Op een ander forum hoorde ik, aluminium folie erover heen rollen, dan gaatjes bij de ventilatie doen?
 

Posted Fri 17 Aug 12 @ 4:54 am
Dat haalt weinig uit. De versterker zit al in een metalen behuizing. Aluminium voegt daar niet veel aan toe. De ventilatiesleuven zijn redelijk berekend dus gaatjes is wrs niet voldoende.
Een jaar of 12 terug was de bestendigheid tegen en emissie van radiostraling een wereldwijd hot item. Er is toen best wel een inhaalslag gemaakt maar ik gok dat jouw versterker die net heeft gemist.
Mijn versterkers en mengtafel zijn van na die periode. Daar kan ik mijn telefoon op leggen zonder dat je hem ooit hoort storen.
 

Posted Fri 17 Aug 12 @ 6:16 am
Ja ik huur er eentje, moet woensdag ergens draaien met eigen spul. Dan maar voor actieve, of passieve speaker, weet nou nooit welke je zonder versterker moet :p
 

Posted Fri 17 Aug 12 @ 7:29 am
Actief is met ingebouwde versterker, passief is zonder en dus extra sjouwwerk ;)
 

Posted Fri 17 Aug 12 @ 11:40 am
Martin FourS wrote :
............... passief is zonder en dus extra sjouwwerk ;)


Aha, na jarenlang me afvragen wat het nut van active luidsprekers zou kunnen zijn, eindelijk een logische uitleg!

 

Posted Fri 17 Aug 12 @ 12:29 pm
En is actief gewoon even goed?
 

Posted Sat 18 Aug 12 @ 7:31 pm
Ja, hoor. Vaak zelfs nog wat beter, omdat versterker en speakers meer op elkaar zijn afgestemd en eventuele correcties al in de EQ van de speaker zijn vastgelegd.

@Bob: wordt wel minder: ik werk nog met versterkers met conventionele voedingen, 550 Watt RMS per kanaal. Daar zitten ook nog grote koellichamen in met ventilatoren. Die wegen, in flightcase, 25 kilo per stuk. De nieuwe klasse D-versterkers hebben een ander type (schakelende) voeding en heel kleine koellichamen. Die versterkers wegen nog maar 4 of 5 kilo (zonder case) en leveren net zoveel vermogen.
Ook hebben die al processoren aan boord om de versterker zelf extra functies mee te geven (EQ, cross-over, limiter, enz)
Nu dat ik het zo op som, moet ik de mijne misschien maar eens in de verkoop gooien en gaan denken over vervanging.... ;)
 

Posted Sun 19 Aug 12 @ 6:08 am


(Old topics and forums are automatically closed)