Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Microfoon aansluiten op dj controller en zo live broadcasten

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste

Ik zou graag mijn microfoon aansluiten op mijn VMS 4.1, en dus live uitzenden (streamen) als een radiozender. Ik gebruik hiervoor Virtual DJ 7.
Er werd mij verteld om de ASIO soundcard te gebruiken. Ik krijg wel muziek maar geen stem op mijn pc.
(Mijn pc word verbonden met mijn VMS doormiddel van usb kabel.)

Kheb al wat geprobeerd bij Advanced config, maar telkens als ik opsla, dan blokkeert VDJ (waarschijnlijk omdat mijn instelling niet goed staan) Zou u dit even kunnen uitleggen, zodat ik via mijn controller (VMS 4.1) muziek kan mengen + mijn stem kan uitzenden door middel van microfoon.


Alvast bedankt

 

Posted Sat 14 Jul 12 @ 3:48 pm
De VMS4(.1) heeft een hardwaremixer aan boord. Het microfoonkanaal wordt door die mixer behandeld en niet door de software. M.a.w: het microfoonkanaal wordt niet teruggestuurd naar je PC. Daarom gaat je stem niet mee bij een stream.
Er is een manier om dat te omzeilen: zie >>dit<< artikel.
 

Posted Sat 14 Jul 12 @ 5:20 pm
Beste

Ik heb dit geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding van Direct X.

Kan u specifiek uitleggen hoe ik alles moet aansluiten.
Ik heb ook het probleem dat ik niet kan voorbeluisteren. Ligt waarschijnlijk ook aan mijn instellingen (want eerst kon ik dit wel)

http://www.pcdj.com/wp-content/uploads/vms4/vms4_1_panels_2.jpg


Alvast Bedankt

Mijn excuses dat ik vraag om alles eens uit te leggen. Maar ik ben hier nieuw in.
Ik zal proberen om het nogmaals te proberen qua instellingen enzo, maar ik heb me al rotgezocht...
Hopelijk begrijpt u het.
 

Posted Sun 15 Jul 12 @ 7:09 am
nickpatteeuw wrote :
... maar dan krijg ik een foutmelding van Direct X.

Daar kunnen we weinig mee. Wat voor foutmelding?

Eerst even dit: Met de LE-versie kun je niet broadcasten. Heb ik niet verzonnen: zie de Comparison-tabel, onderaan:



Je pogingen kunnen dus op niets uit draaien, ook omdat de Advanced Audioconfiguratie ontbreekt in LE.

Je hebt geen Record Out, maar je kunt wel de Master RCA-aansluitingen gebruiken (de witte en rode aansluitingen).
Deze sluit je aan op je Line-In van je geluidskaart op je PC. In de Advanced Config maak je een extra regel met Record Loopback en als ingang gebruik je de Line In van je PC. Kun je dat niet dan moet je met de software waarmee je broadcast, de Line-in van je PC selecteren.

Met de setup naar de server voor je stream kan ik je niet helpen.

Houd je er rekening mee dat je rechten moet betalen voor het streamen van muziek? En dat je, als je dat niet doet, een flinke naheffing / boete kunt krijgen als ze je vinden? Een voorbeeldje: >>klik<<
 

Posted Sun 15 Jul 12 @ 7:46 am
Beste

Qua uitzenden via stream. Alle rechten worden betaald via de streamservers van Radionomy.

Mijn maat heeft wel de Pro versie, en daar test ik dan alles op uit. (+ Eventueel live uitzenden)
Wanneer alles naar behoren werkt, dan zou ik de hele versie aanschaffen.

Dus nu wil ik alles op punt hebben, zodat ik zeker weet dat ik wel de goede benodigdheden heb.


Alvast bedankt

Ik zal nog wat proberen, en hopelijk lukt het misschien. Ik ben geen al te slimme in zo'n dingen ;)
Zie bijlage. Ik weet niet of mijn advanced config instellingen volledig juist zijn. Ik heb een 4 deck controller
(Bij audacity lukt het me nu wel om iets op te nemen, alleen VDJ 7 doet moeilijk)

Ik veronderstel dat Lijn (VMS4.1 audio midi Device) toebehoort aan mijn usb aansluiting en dus niet mijn lijn ingang is.
Microphone (Realtek High Definition Auidio) zou dan wel mijn lijningang moeten zijn, maar als ik dit aansluit dan hoor ik het geluid van mijn kamer (dus geluid die word opgenomen vanaf mijn microfoon in mijn scherm, en bij aansluiten van de Line in draad, veranderd dit niet. Heb ook al andere kabel aangesloten..)


Alvast Bedankt



 

Posted Sun 15 Jul 12 @ 11:06 am
Je probleem zit hem in het gelijktijdig gebruik van een ASIO-apparaat (je VMS) en een WDM-apparaat (je interne geluidskaart.) Dat werkt niet samen. Omdat je ASIO niet echt nodig hebt (da's alleen belangrijk als je met een zo laag mogelijke latency (= vertraging) moet werken maar dat is in dit geval niet echt nodig) raad ik je aan ipv de ASIO-geluidskaart de gewone VMS4-geluidskaart te gebruiken. Dan ben je iig de foutmelding kwijt.

De lijn van de VMS4 is de lijningang van de controller. Die moet je dus inderdaad niet hebben. Je geluidskaart heeft tenminste 3 aansluitingen: een stereo speakeruitgang, een microfooningang (waar nu je scherm op is aangesloten) en een lijningang. Die moet je hebben. Je moet dan wel via de interne Windows-mixer die ingang open zetten. Aangezien Audacity wel opneemt, blijkt dus dat het wel werkt.
Omdat je screendump van het volledige scherm zijn en worden verkleind is de tekst niet echt leesbaar. Ik moet dus gokken: je lijn in is de Realtek Stereo Mix of het primaire apparaat voor opnemen. Als bij het afspelen van muziek het geluid standaard via de interne geluidskaart loopt en niet via de VMS dan is dat de goede aansluiting.

Tipje: Plak je screendump de volgende keer eerst in Paint en knip het stuk eruit dat je wilt laten zien. Plak dat in een nieuwe afbeelding en sla die op (als .png) dan blijft het leesbaar.
 

Posted Sun 15 Jul 12 @ 3:36 pm


Beste


Ik heb uw raad opgevolgd. En ik kom er nog niet volledig uit. Ik twijfel steeds wat ik moet gebruiken qua windowsinstellingen (foto 3 en 4)
Ik krijg ook de fout van direct x te zien.
Ik kan er niet super mee overweg, maar om nu te zeggen dat ik totaal geen effect krijg -.-\'
De gebeurtenis met audacity, volgens mij kon ik opnemen doormiddel dat mijn LIJN VMS 4.1 (AUDIO MIDI CONTROLLER) aangesloten was (dit is dus de USB kabel.


Na het inschakelen van mijn RCA kabel, en het aanpassen bij audacity en gekozen te hebben voor Microphone (Realtek High Definition)
kon ik wel opnemen vanaf mijn VMS4.1 microfoon (al hoorde ik wel wat geruis en gepiep).


U heeft waarschijnlijk alles uitgelegd wat u kon. En daarvoor ben ik u heel dankbaar.
Ik snap niet hoe het komt dat dit toch niet werkt.
Bekijk even de foto's, en zeg me wat er eventueel verkeerd zou kunnen zijn. Zoniet, dan weet ik dat u niet meer kan doen, dan wat u nu gedaan hebt.

Alvast bedankt voor de goede uitleg.

 

Posted Mon 16 Jul 12 @ 2:07 pm
Mijn excuses voor de afbeeldingen.
Ik zet hieronder een link, zodat u ze kan bekijken
 

Posted Mon 16 Jul 12 @ 2:09 pm


(Old topics and forums are automatically closed)