Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: TIP: 19 inch controller voor niet teveel geld

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Voor de mensen die op zoek zijn naar een 19 inch controller voor niet al teveel
geld heb ik hier misschien een tip.

Bij Conrad verkopen ze de Omnitronic MMC-1 voor slechts 105 euro, maar deze wordt
helaas niet native ondersteund.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/304234/Omnitronic-MMC-1-DJ-controllerDigitale-DJ

Bij mijn zoektocht naar een nieuwe controller viel het mij op dat de volgende
controllers wel HEEL! erg veel op elkaar leken.

(Bax-shop prijzen)
American Audio DP2 (195 euro)
Mixvibes VFX (383 euro!!)
Omnitronic MMC-1 (249 euro)
SynQ PCM-1 (279 euro)

De SynQ PCM-1 wordt wel native ondersteund en laat er op de website van SynQ nu
de laatste firmware voor deze controller staan... :-)
http://en.synq-audio.com/product/340/PCM.1

Als apparaten zoveel op elkaar lijken zijn het vaak OEM producten en verschilt
de hardware ook niet veel, dus donderdag de Omnitronic MMC-1 besteld bij Conrad
en vandaag in huis.

Uit de doos direct op de werkbank en de firmware van de SynQ PCM-1 erin geflashed
(hoe dit te doen staat prima omschreven in de PDF die erbij zit)
En ja hoor, de controller meld zich nu als een SynQ PCM-1 en werkt perfect!, alle
knoppen/sliders/leds ed. werken zoals het hoort :-)

Grtzz Mark
 

Posted Sat 14 Jul 12 @ 7:22 am
husklusHome userMember since 2012
Hoi.
Ben nieuw hier en al er lang bezig om mijn omnitronic mmc-1 aan het werk te krijgen.
krijg de firmware niet in de mmc-1.
gebruik win 7........heb volgens beschrijving gehandeld zip uitgepakt en gekopieerd er blijven vervolgens 2 leds branden aan iedere kant bij switch auto loop..........en verder gaat ie niet ....
iemand een idee ??

grt ron
 

Posted Mon 16 Jul 12 @ 10:46 am
Je zal even moeten wachten op Markie. Hoewel leuk gevonden mag het duidelijk zijn dat we geen ondersteuning bieden voor dit soort ingrepen.
Voor een ieder die dit ook wil proberen: controleer of de flash-software ook een mogelijkheid heeft om een backup van de originele firmware te maken. Als het trucje niet blijkt te werken kun je proberen de originele ROM weer terug te flashen. Lukt dat niet dan houdt je alleen een mooie presse-papier over......
 

Posted Mon 16 Jul 12 @ 11:17 am
Een disclaimer in de trend van "Alles op eigen risico" had er misschien wel even bij moeten staan. (al lijkt me
dat wel duidelijk als je aan dit soort dingen begint)

Dat met die twee leds heb ik ook gehad, de eerste keer probeerde ik de file via Totalcommander erop te zetten
en dat ging niet, Totalcommander gaf een foutmelding (diskfull) en de controller kwam terug met die twee leds
bij de effecten.
De volgende poging was via de normale windows verkenner en dan zelfs met twee schermpjes, eentje waar
je bin file staat, de andere de flash disk van de controller, en via het ouderwetse slepen de file erheen gesleept
en dat liep als een trein. (wel netjes wachten tot de leds uit zijn en de controller op standby staat)

Ik gebruik alleen wel XP dat zou evt. ook nog wat kunnen uitmaken.

Inmiddels werk ik nu een paar dagen met deze controller en ben er ZEER! tevreden over, vooral de latency
verbaasd me in hoge mate, het verschil in 'gevoel' tussen m'n normale mengtafel of die van de controller
is nihil...

Grtzz Mark
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 3:42 pm
Blijf het een bijzondere (maar ook gevaarlijke) hack vinden..
 

Posted Wed 18 Jul 12 @ 2:36 pm
jboerlage wrote :
Blijf het een bijzondere (maar ook gevaarlijke) hack vinden..


Dat kan ik me wel voorstellen, misschien kijk ik als electronicus/programmeur er anders (makkelijker?)
tegenaan, mijn moeilijkste 'klussen' waren diegene waar ik daadwerkelijk flashchips (vaak smd) van de
print moest solderen om de firmware eruit te kunnen halen. (cq kopieeren)

Bij deze hack (als je het een hack wilt noemen) had ik van te voren nog even de gedachte dat ik mogelijk
problemen zou kunnen krijgen met de USB VID (vendor ID) welke vaak in een I2C chippie zit naast de
main controller en niet veranderd wordt door een firmware update en ik mijzelf alweer aan de slag zag
gaan met de soldeerbout om dat chippie te voorzien van de SynQ VID (welke ik inmiddels uit de EXE
had weten te extracten)
Deze VID bepaalt namelijk of een apparaat wel of niet als zodanig herkend wordt... :-)

Vanwaar al deze tekst?, als bovenstaande echt aan de orde was geweest had ik hier op het forum neergezet
dat het mogelijk! is om van je Omnitronic een SynQ te maken en als iemand daarin geinteresseerd is dan
zou ik hem/haar hebben uitgelegd hebben wat de haken en ogen zijn en hoe en wat te doen.

Nu had ik zoiets van phoeh dit is mekkeluk, dit kan iedereen zonder al teveel risico's (het risico gehalte is niet
meer dan RTFM)
Een vriend van mij draait er inmiddels ook al mee en heeft een tweede als backup (een echte SynQ kost al meer
dan twee keer zoveel) dus tja...

Ander pluspunt is dat deze firmware (v3.6) geoptimaliseerd is voor XP een window$ versie welke zeer goed te tweaken
is audio gebruik.
Nadeel is wel dat m'n vriendin nu van der DJ2GO af wil en er ook 1 wil hebben :-)

Grtzz Mark


 

Posted Wed 18 Jul 12 @ 5:28 pm
Markie_V wrote :

Nu had ik zoiets van phoeh dit is mekkeluk, dit kan iedereen zonder al teveel risico's (het risico gehalte is niet
meer dan RTFM)


Technische achtergrond is me duidelijk, grootste risico is natuurlijk de garantie. Bij problemen loop je de kans dat ze hem niet willen repareren. Maar goed, voor het geld koop je er gemakkelijk nog één.

Markie_V wrote :

Nadeel is wel dat m'n vriendin nu van der DJ2GO af wil en er ook 1 wil hebben :-)


Hehehe, dat zal een huishouden bij jullie zijn. Beide met een koptelefoon de hele dag aan het mixen :p


 

Posted Thu 19 Jul 12 @ 10:30 am
yourtPRO InfinityMember since 2003
Ik had in het begin ook troubles om de Synq aan de praat te krijgen (vooral ook de skin bleek een probleem te zijn).
Deckadance leverde een skin die netjes mijn Synq weergaf, maar bij VirtualDJ bleef ik zitten met een bijna lookalike skin.
Ondertussen zijn er weer enkele upgrades gepasseerd en de Synq is nu native ondersteund. Maar bij hardware vind ik hem niet terug anders...??? Vergetelheid, of staan daar alleen de dingen die met een VirtualDJ LE verkocht worden?

On the safe side: zo'n MMC-1 dus met de van de beglec-site gehaalde firmware voor synq en dat op een XP met versie 6 van VirtualDJ en de mapping van hier + de (enige) videoskin voor de Synq?

PS: die MMC-1 is in het zwart wel. Alle Synq spullen zoals de pcm-1, DMC-2000, SMX-2,... zijn in antraciet en zilver met blauwe verlichting/displays.
 

Posted Wed 22 Aug 12 @ 6:38 am
Yourt,

heb je de laatste versie / build? Als je naar Config gaat en het laatste tabblad kiest, moet er staan V 7.0.5b, Build 380. Heb je die niet dan raad ik je aan de laatste versie te downloaden. Die heet nog steeds V 7.0.5b maar het buildnummer verschijnt pas na installatie. Wel eerst de oude verwijderen (en je persoonlijke data bewaren. Vraagt'ie netjes om).
Of ff wachten: binnen 2 weken zou V7.1 uit moeten komen.

Supportpage PCM1: http://www.virtualdj.com/wiki/PCM.1.html
Ondersteunde controllers: http://www.virtualdj.com/wiki/VirtualDJ%20Controllers.html (en daar staat'ie bij!)
 

Posted Wed 22 Aug 12 @ 11:24 am
Het is zoals Martin_FourS al aangeeft wel noodzakelijk dat je de juiste (laatste) versie van VDJ gebruikt, hierin wordt de
PCM-1 native ondersteund.

Zelf gebruik ik de 1920x1080 HD skin, niet helemaal moeders mooiste maar wel functioneel en ondersteund de controller
ook prima.

Inmiddels gebruik de controller al meer dan een maand en ben zeer tevreden (zelfs Conrad heeft mijn review met
flash informatie geplaatst :D )
De MMC-1 is inderdaad geheel in het zwart met groene leds, persoonlijk vindt ik dit mooier dan het antraciete van de
Sync.

Ik gebruik de controller wat meer in een 'broadcast' omgeving en ook daar bevalt ie prima, het enige wat ik niet werkend
heb gekregen is de faderstart.

Grtzz Mark
 

Posted Tue 28 Aug 12 @ 2:46 pm
Mark,

de faderstart is geen hardwarefunctie op een controller. Het is te mappen (al is het lang geleden dat ik er een post over ben tegengekomen, maar de zoekfunctie zal wonderen doen) maar met je LE-versie lukt dat niet. Custom Mapping wordt daar helaas niet in ondersteund.
 

Posted Tue 28 Aug 12 @ 5:44 pm


(Old topics and forums are automatically closed)