Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hulp bij sorteren bpm

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djgerryPRO InfinityMember since 2006
Heel de database doorzocht en een rare situatie.
Ik wil graag zoeken op bv 120 bpm, dat werkt prima, maar als ik een andere waarde invul bv 122 123 127 dan krijg ik geen resultaten, slechts bij een aantal bpm waardes krijg ik een search result.
Ik snap ook eigenlijk niet hoe ik een filter kan maken en dan bv kan zoeken alles tuusen bv 120-124 bpm.
Ben er al een paar jaar uit geweest maar loop nu thuis weer wat te spelen dus heb wel e.e.a gemist. Werk wel met laatste nieuwe versie.
Thanks lavast
Gerry
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 9:46 am
Misschien kan ik je helpen, maar ik doet dat altijd via Compatible Songs.




 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 11:17 am
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 11:53 am
@djgerry

Je kan twee dingen doen met filter folders:

1) Een aantal folders aanmaken met bpm ranges, bijvoorbeeld voor de folder 120-125 zou de filter moeten zijn: bpm>119 and bpm<126

2) Beter is wellicht te bepalen wat je vindt dat je afwijking op de huidge snelheid maximaal mag zijn en dan een filterfolder maken met: bpmdiff<=5 (bij een afwijking van maximaal 5.

Overigens als je advanced stretching aan hebt staan mag je er op zich best 10 bpm afzetten voordat het slecht gaat klinken.
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 11:56 am
djgerryPRO InfinityMember since 2006
Ik heb het filter gemaakt en dat werkt perfect, enige wat me nog niet lukt is om het filter blijvend te maken.
Na afsluiten VDJ is mijn filter ook foetsie.
Maar dit was wel precies wat ik graag wilde daarvoor dank
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 4:01 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Show FilterFolders opzetten in de 'Settings' -> 'Browser'.
 

Posted Thu 12 Jul 12 @ 2:56 am
djgerryPRO InfinityMember since 2006
Beste allemaal,
Het is gelukt en ik heb nu een filter wat doet w2at ik wil en ook zichtbaar is.
Soms is de oplossing zo dichtbij maar ik ben een jaar of 4 geleden voor het laatst met VDJ aan de gang geweest, heb nu even een MK4 controller gekocht om wat te spelen en als ik het weer leuk vind zal ik een betere controller kopen.

Nu zal ik alleen van een groot aantal nummers nog handmatig de bpm moeten coorigeren want die zijn niet altijd even secuur, kan aan mij liggen maar was laatst bij iemand die met traktor werkt en daar zit een superhandige functie in dat je de beats van het nummer gelijk trekt met de lopende beat. Ook leek mij de bpm berekening nauwkeuriger maar verder blijf ik VDJ trouw hoor.
Nogmaals dank voor de hulp

Gerry
 

Posted Thu 12 Jul 12 @ 11:58 am
djgerry wrote :
....maar was laatst bij iemand die met traktor werkt en daar zit een superhandige functie in dat je de beats van het nummer gelijk trekt met de lopende beat.


Zit dat niet ook in VDJ?: Sync?
De BPM-detectie die VDJ gebruikt is zuiver genoeg, maar bij een nummer, waarbij de ritmesectie menselijk is (ipv een drumcomputer) zit er wel eens een lichte verschuiving in omdat de software een gemiddelde pakt. Ik vind hem alleen teveel moeite hebben met het vinden van de 1e beat, maar dat is "on the fly" zo bijgesteld. En die vind ik belangrijker ivm effecten die afhankelijk zijn van de maat (Beatgrid, sommige flangers)
Mixen doe ik meer op het oor dan het scherm. Maar ik kom dan ook uit een tijd dat de CD nog niet eens bestond ;)
 

Posted Thu 12 Jul 12 @ 2:32 pm


(Old topics and forums are automatically closed)