Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: wat is het verschil tussen deze 2 herculesen - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

ik ben nieuw in het dj gebeuren en ben me al paar dagen aan het inlezen.

nu heb ik 2 setjes gevonden die van hercules rmx en die van hercules dj 4set.
nu weet ik dat jullie niet mogen adviezeren welke beter is maar kan iemand me wel vertellen wat het verschil is?
 

Posted Wed 04 Jul 12 @ 4:34 pm
Niet mogen is niet de juiste term. Het is alleen meestal een persoonlijke keus en wat voor een ander geweldig is kan voor jou / jullie een drama blijken.

Je bent niet helemaal op de juiste plek voor je vraag. Maar daarom kan ik je nog wel de goede kant op wijzen:
>>Info over de RMX<<
>>Info over de DJ4 set<< (Met een handig overzichtje met de verschillen tussen de RMX, de DJ-4 en de Mk4....)

Succes met kiezen.
 

Posted Wed 04 Jul 12 @ 6:59 pm
oké dan lijkt me de rmx iets beter in ze soort (gezien de tabel)
alleen ik zie dat deze minder verlichting heeft is dit erg hinderlijk?
en je kunt bij de rmx niet schkalen van dek naar dek maar kan ik wel 2 liedjes in elkaar over laten lopen?
 

Posted Thu 05 Jul 12 @ 8:52 am
De verlichting lijkt me niet zo'n punt als je zelf zorgt dat je werkplek een beetje verlicht is. Het ding is erg populair (geweest) en daar heb ik nooit een klacht over gelezen.

Je kunt met elke controller je nummers in elkaar laten overlopen. Wat zou je anders met zo'n ding moeten? ;)

Als je nog even geduld hebt, komt de nieuwe RMX uit: de RMX 2. Als ik het goed heb ligt de adviesprijs van de 2 wat lager (niet vragen, ik heb geen details) dan die van de eerste RMX. Je mag er van uit gaan dat het ding weer een beetje beter wordt, en je krijgt er(volgens Hercules) Virtual DJ 8 bij, waar bij de RMX 1 nog VDJ 5 wordt geleverd.
>>HIER<< alvast wat details.
 

Posted Thu 05 Jul 12 @ 10:51 am
is er ook een vergelijking tussen de rmx en de 4-MX gezien de 4-mx me beter lijkt dan de rmx
 

Posted Thu 05 Jul 12 @ 10:55 am
Kun je ook zelf vergelijken. >>hier<< is de productpagina van de 4MX.
Er is bijna niemand die de 3 controllers met elkaar kan vergelijken, omdat vrijwel niemand ze alle drie heeft (gehad). Je moet dus ook op je eigen instinct moeten vertrouwen wat voor jou de best werkende controller is.
 

Posted Thu 05 Jul 12 @ 11:02 am
hey dankjewel voor je berichtje!
weet je toevallig ook nog een datum wanneer hij uit komt want dit kan ik nergens vinden?

overigens is me niet geheel duidelijk als de rmx2 van beter kwaliteid is als de 4mx weet jij dat toevallig (sorry dit kan ook komen omdat me engels niet heel erg top is)
 

Posted Thu 05 Jul 12 @ 3:39 pm
samson en quincy wrote :
hey dankjewel voor je berichtje!
weet je toevallig ook nog een datum wanneer hij uit komt want dit kan ik nergens vinden?

overigens is me niet geheel duidelijk als de rmx2 van beter kwaliteid is als de 4mx weet jij dat toevallig (sorry dit kan ook komen omdat me engels niet heel erg top is)


De RMX2 zou ergens in Augustus uitkomen. Althans, daar lijkt het nu op gezien de berichtgeving.

Wat betreft de keuze. Die is natuurlijk persoonlijk, aan de andere kant moet gezegd worden dat de RMX een hele goede naam heeft, vanwege performance, duurzaamheid en kwaliteit van de hardware. Beter dan iedere andere Hercules controller die vaak toch wat goedkoop aanvoelen. Waarschijnlijk heb je dit al wel een paar keer op andere plekken gehoord.

Het lijkt me zeker de moeite waard rustig even te wachten tot de RMX2 op de markt komt. Verbeterde geluidsweergave, en meer up-to-date controller opties, bijvoorbeeld de velocity pads! Ga die dan in Mediamarkt of Saturn eens uitproberen en maak dan een keuze.

 

Posted Thu 05 Jul 12 @ 5:51 pm
Ik wil daar nog aan toevoegen dat een opvolger vrijwel altijd een verbetering is. Niemand heeft nog de gelegenheid gehad het ding te testen, maar de pads zijn sowieso een waardevolle toevoeging. Als je het budget hebt om een RMX te kopen zou ik ook zeker even wachten.

jboerlage wrote :
...aan de andere kant moet gezegd worden dat de RMX een hele goede naam heeft, vanwege performance, duurzaamheid en kwaliteit van de hardware. Beter dan iedere andere Hercules controller die vaak toch wat goedkoop aanvoelen.

Helemaal mee eens.

De releasedatum is niet bekend. In het stukje van de link wordt gesproken over een "niet bevestigde deze zomer". Dat is best ruim.....
Ik weet niet of Hercules het laat afhangen van de vrijgave van VDJ 8 of dat ze zelf de controller voor die tijd niet productierijp krijgen. Wat ik wel weet is dat VDJ nog niet in de beta-fase zit en dat Atomix geen letter vrijgeeft over de release-datum. Daar kan best nog een maand overheen gaan, maar net zo makkelijk een paar maanden. Ik ga er wel van uit dat Hercules de release van de controller niet helemaal uit de duim zuigt. Waar rook is....
 

Posted Thu 05 Jul 12 @ 6:32 pm
Martin FourS wrote :

Ik weet niet of Hercules het laat afhangen van de vrijgave van VDJ 8 of dat ze zelf de controller voor die tijd niet productierijp krijgen.


Alleen Atomix is zo stom om negen maanden geleden in een persbericht VDJ8 aan te kondigen, een half jaar later op beurzen alpha's te laten zien, en drie maanden later nog niet met een formele release datum over de brug kan komen..

 

Posted Sat 07 Jul 12 @ 3:11 am
Ik denk dat hun enige fout is geweest om VDJ8 aan te kondigen. Hadden ze dat niet gedaan dan hadden ze ook niet met de filmpjes hoeven komen. Dat is sowieso al iets dat ze in het verleden nooit hebben gedaan maar wat ze waarschijnlijk moesten doen om te laten zien dat het project niet stil ligt.
V 7.0.5b is blijkbaar wel 1 van de meest stabiele versies ooit. Er is, sinds september 2011, geen update meer van geweest ;)
 

Posted Sat 07 Jul 12 @ 5:51 am
Martin FourS wrote :

V 7.0.5b is blijkbaar wel 1 van de meest stabiele versies ooit. Er is, sinds september 2011, geen update meer van geweest ;)


7.0.5.b is inderdaad een prima stabiele versie.

Wat betreft die updates, dat is meer een 'statement'.

Er zijn wel meerdere builds verschenen zonder hiervan melding te maken. Dit ter ondersteuning van nieuwe controllers. Overigens zijn ze daar op een gegeven moment ook mee gestopt, want een VCI-400 krijg je uit de doos prima aan het praten met de 7.0.5b LE versie, maar de download (destijds) werkte er niet mee. Wat natuurlijk ook slordig is, want zo lopen ze ondertussen een half jaar achter op device ondersteuning. Maar goed.. het statement staat..

 

Posted Sat 07 Jul 12 @ 6:16 am
beetje offtopc aan het raken,maargoed,

ook ik ben het helemaal eens met de aankondiging die veel te vroeg is.

er is ook nog steeds geen beta en zelfs ik begin wat ongeduldig te worden :)

kan me trouwens wel herinneren dat de spong van 6 naar 7 ook lang duurde, maar geen 8 maanden.
 

Posted Sat 07 Jul 12 @ 9:42 am
Het ging mij er om welke meer funtie's zou hebben de nieuwe rmx2 of de huidige Hercules 4-MX
 

Posted Sat 07 Jul 12 @ 12:26 pm
Vanwege de pads de RMX2. Vandaar onze aanbeveling om even te wachten en lekker meteen voor de RMX2 te gaan.
(We hebben overigens lekker praten, want niemand heeft het ding nog live gezien, maar gezien mijn eerdere opmerking dat een opvolger vrijwel altijd beter is en die van jboerlage dat de RMX één van de betere producten is van Hercules, durf ik wel te stellen dat je beter even kunt wachten)
 

Posted Sat 07 Jul 12 @ 6:46 pm
En ja.... wachten is moeilijk... maar het is de moeite waard!
 

Posted Sat 07 Jul 12 @ 10:51 pm
ik zou ook even wachtem de rmx was ok, dus de rmx 2 moet beter zijn
 

Posted Sun 08 Jul 12 @ 1:09 pm
Van de nieuwspagina van Hercules:

"The DJConsole RMX 2 will be supplied with two DJing software apps: DJUCEDTM 40° and VirtualDJ® 8 LE.
VirtualDJ 8 LE combines efficient mix controls with a user-friendly graphic user interface, and also offers 24-bit/96 KHz audio resolution. (Until VirtualDJ 8 LE is released, RMX 2 owners will be able to use VirtualDJ 7 LE)."

Wat worden we hier wijzer van? Als VDJ8 niet is gelanceerd als de RMX2 uit komt, dan krijg je er dus (tijdelijk) VDJ7LE bij.

Belangrijker: VDJ8 laat eindelijk de 16 bit / 44 KHz-grens los. Wie wilde een verbeterde sound-engine? (Niet dat ik er iets aan heb: CD's rippen blijft 44 KHz/16 bits-bestanden opleveren....)
 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 6:11 am
staat intussentijd ook een vergelijk lijsjte op de hercules site tussen de rmx en de rmx 2
maar helaas geen datum
bij bax-shop staat hij al op de site prijs 300.
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 3:33 pm
Ik heb nog niet gekeken, maar dat doet Bax vaker. Meestal met een verwachte levertijd (vaak in weken). Prijs is netjes en voordeliger dan de RMX1.
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 5:18 pm
87%