Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Live radio Dj set? Laat je publiek in realtime zien (tracklist) wat je draait met Twitter.DJ. (Video)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Richie Hawtin kwam op het Bureau vorige week om een praatje te maken met Ean over het leven, DJ-en o.a, de laatste updates van Twitter DJ. Voortbouwend op zijn "straight-to-Twitter" DJ broadcasting service, is Twitter.DJ een bèta-webportal waarmee gebruikers live optredende artiesten kunnen volgen, en hun tracklists bekijken, luisteren naar tracks en andere artiesten om hen heen. Bekijk het exclusieve video interview hier...

Helaas (nog niet) beschikbaar voor VDJ op dit moment,
maar zal toch zeker wel gaan komen als deze nieuwe ontwikkeling zich doorzet.

Nu alleen nog beschikbaar voor :

http://twitter.dj/beta/

Windows

•Native Instruments Traktor
•Serato Scratch Live


OS X

•Native Instruments Traktor
•Serato Scratch Live
•Ableton Live


http://www.djtechtools.com/2012/06/21/richie-hawtin-explains-the-new-twitter-dj/
 

Posted Sat 23 Jun 12 @ 3:11 am
Als ik je zou volgen, zou daar meteen een eind aan komen.....
Zeker met broadcasting worden de titels en artiesten toch al meegezonden. En wat een ander draait op een gig vind ik, eerlijk gezegd, totaal onbelangrijk.

Zit je rustig op de bank, filmje te kijken, piept je telefoon elke 3 minuten omdat er een twitter-update is.... (bij 1 werkende DJ ;) )
Nog vervelender: Sta je te werken, hetzelfde gepiep. Uit dat ding... Ik ben met m'n kop bij m'n werk en het publiek. Ik krijg sowieso uitslag van die knapen die, als ze staan te draaien, meer oog voor hun telefoon hebben dan voor hun publiek. (geldt overigens ook voor sommige zangers waar ik (wel eens) mee werk: Sta je tijdens het zingen je facebook-updates te bekijken. Get a life... Er komt echt niets binnen wat zo belangrijk is dat het niet kan wachten tot na je gig.)

Ik heb mezelf ook opgesierd met facebook, twitter (2 accounts), Google+ en Foursquare. Da's best leuk en nuttig, maar met dit soort apps denk ik dat we een beetje aan het doorslaan zijn. De hoeveelheid informatie die je op een gemiddelde dag te verwerken krijgt is toch al enorm.
 

Posted Sat 23 Jun 12 @ 8:08 am
Martin FourS wrote :
Da's best leuk en nuttig, maar met dit soort apps denk ik dat we een beetje aan het doorslaan zijn.
De hoeveelheid informatie die je op een gemiddelde dag te verwerken krijgt is toch al enorm.


:) Ben ik helemaal met je eens, Martin
Ik kwam dit bericht tegen op het Dj tech tool forum en dat wou ik dit even met jullie delen om te laten zien wat
de nieuwste ontwikkelingen zijn op Dj gebied.

Zelf gebruik ik mijn twitter account alleen maar om mijn radioshows aan te kondigen en als ik een nieuwe mix online heb gezet.
Na de radiouitzending zet ik soms mijn mix online ,(twitter berichtje) en als je dan op de link klikt, zie je ook de tracklist met
af en toe ook de beatport of I-tunes links van die tracks, maar je kan dan ook gehele mix downloaden.

Ik probeer mijn tweets juist beperkt te houden, dit om irritatie bij mijn volgers te voorkomen.

Of Twitter.Dj een succes gaat worden.......?? We zullen het wel zien.......


 

Posted Sat 23 Jun 12 @ 9:29 am


(Old topics and forums are automatically closed)