Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Help me ! (4-mx)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo, ik ben Gister 14 jaar geworden en voor mijn verjaardag heb ik de Hercules Dj Console 4-Mx gehad.
Na dat ik alles had gedownload wou ik hem nartuurlijk uitproberen dat lukte wel maar... als ik bijv. op de knop cue druk hoor ik een piano geluidje en het zelfde bij de sync knop.
Hoe zet ik dit uit ?
Alsvast bedankt !

Gr Renzo
 

Posted Wed 30 May 12 @ 9:13 am
Hihi... Die's grappig, en nieuw!
Gefeliciteerd!
Je interne geluidskaart heeft de controller gekoppeld aan de MIDI-soundbank die bij die geluidskaart hoort. Is natuurlijk niet goed, maar wel weer een heel apart verhaal.

Het probleem is nu dat ik niet weet wat voor geluidskaart en bijbehorende software je hebt. Meestal staat er in de system tray (dat vakje rechts onderin op je taakbalk waar ook je klok in staat) een symbooltje waarmee je de geluidskaart kunt instellen. Als je dat opent, moet er ergens een veld zijn waar je de MIDI-instellingen van de interne geluidskaart kunt instellen. Daar moet dus bij MIDI-input je Hercules staan. Die moet daar weg. (kiezen voor "geen" of "none") Dat zou je probleem moeten verhelpen.

Tipje: Voer je Serial Number van Virtual DJ in bij "Modify my profile" boven deze berichten. Mocht je ooit je CD met VDJ kwijt zijn, dan kun je in ieder geval de software weer downloaden uit het Download Center (misschien staat er zelfs wel een update klaar) en je Serial Number staat altijd in je Download Center. Kun je dat ook nooit meer kwijt raken.
 

Posted Wed 30 May 12 @ 12:56 pm
Beste Martin,
Hartstikke bedankt met het snelle reageren, en de informatie !
Maar helaas... :( het is niet gelukt.
Ik heb mijn eigen computer gepakt en alles gedownload via de handleiding, maar nu heb ik weer een probleempje :p ik kan mijn Dj hercules console niet gebruiken hij reageert op een of andere manier niet.
Nou dacht ik dat je dat ergens in je Control Panel kon regelen, als ik de Control Panel open staat er bij de Audiomodus WDM en ASIO nou heb ik het idee als de Audiomodus op ASIO staat kan ik mijn console niet gebruiken. ik had mijn virtual dj LE afgesloten en de Audiomodus op WDM gezet, En heb de virtual dj weer gestart in de hoop dat ik eindelijk kon mixen, Maar helaas niet gelukt.
een dag later kwam ik er achter dat als ik de Virtual DJ LE open hij automatisch de Audiomodus op ASIO zet.


Ik hoop dat je me kan helpen.

Gr. Renzo


 

Posted Sat 02 Jun 12 @ 5:57 am
Even snel reageren: ik moet zo de deur uit...
Het wel of niet reageren van de console heeft niets met ASIO of WDM te maken. Beiden zijn drivers voor je geluidskaart, waarbij WDM wat simpeler is in te stellen en ASIO voor een lage latency (= heel weinig vertraging) zorgt. De laatste is voornamelijk van belang als je wilt scratchen, maar dat gaat nu eenmaal niet lekker met die kleine jogwheels.
Tenzij je PC problemen krijgt met stotterend geluid en vervormingen kan het geen kwaad ASIO te blijven gebruiken.
Dat Hercules de console standaard terug zet in ASIO-mode is bekend. Mocht het problemen blijven geven dan zal ik later dit weekend nog even nazoeken wat je kunt doen om dat te verhelpen, maar voor nu is dat niet de oorzaak.

Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar >>HIER<< staan de oplossingen voor het niet reageren van je console. Het is gelukkig niet veel dat mis kan gaan. Kom je er niet uit, dan hoor ik het wel.
 

Posted Sat 02 Jun 12 @ 7:50 am


(Old topics and forums are automatically closed)