Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Doe gek, neem een gok..... - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Niemand moet hier een voorbeeld aan nemen, want het is beslist niet de juiste manier van werken...... (maar ik denk te weten waar ik mee bezig ben en ik heb een grenzeloos vertrouwen in VDJ, dus neem je de gok)

Ik heb al eens aangegeven klaar te zijn met het belabberde serviceapparaat van het 100% aanwezige merk in mijn rack. Geen namen, anderen werken er al jaren en met veel plezier mee.
Ik heb de Denon MC6000 al een tijd hoog op het verlanglijstje staan, ook vanwege het feit dat er 2 kanalen kunnen worden toegewezen aan een externe bron (handig voor backup als de laptop eens besluit geen zin te hebben)
Vanavond de jaarlijkse theatervoorstelling waarbij ik na afloop de zaal nog een uurtje bezig mocht houden. En dan kom je langs Feedback....
Gisteravond de ASIO-update en de nieuwe firmware opgehaald van de site van Denon, en vanmiddag op weg naar het theater de controller opgehaald. Eerst de zaal en het podium opgebouwd, soundcheck gedraaid en daarna de controller uitgepakt. CD-ROM met de drivers in de PC, installeren, en de controller aangesloten in update-mode. Nieuwe firmware erin gepompt, spul opnieuw opgestart, controller geconfigureerd (welk deck naar welk kanaal, crossfader, enz) en draaien. Zelfs tijd over om net om de hoek nog even een riante kogelbiefstuk naar binnen te schuiven.
De effecten doen het nog niet helemaal zoals het zou moeten (nu via de skin gestart) en de draaiknoppen, zoals de gain, komen niet verder dan 10 over. Dat moet wrs in de mapping aangepast worden. Maar voor de rest een totaal probleemloze avond gehad!! Wat ben ik blij met dat ding!
En als het niet had gewerkt? Dan had ik mijn rack alsnog aan moeten sluiten, want dat had ik ntl wel meegenomen :)

Moraal van het verhaal? Zeg het maar ;)
 

Posted Fri 18 May 12 @ 7:03 pm
de moraal is................
kogelbiefstuk is lekker,

oh ja en kwaliteit betaald zichzelf??
 

Posted Sat 19 May 12 @ 9:28 am
LOL!
Daar lijkt het beslist op.
Vanavond de 2e en laatste avond in het theater, lekker bijtijds aanwezig om eens rustig wat finetuning te doen. De effectknoppen lijken in VDJ net even iets andere functies te hebben dan de faceplate aangeeft, dus ik heb het wrs zelf fout gedaan gisteren. Dat lag ook meer voor de hand dan iets anders want ik had gisteravond de handleiding niet eens uit de verpakking gehaald ;)
Denon en Atomix hebben duidelijk overleg gehad, want ze hebben zelfs een papieren overzicht van de functies binnen VDJ meegeleverd. Goed geregeld!
Ik heb nog niet de kans gehad om met video te spelen. Ik heb niets gedaan aan de config, dus of alles nu zo in 1 keer werkt moet ik nog afwachten. Maar ik ben maandag vrij, dus ga ik daar eens een dag mee spelen.
Mijn overall ervaringen zet ik hier van de week nog wel bij en als ik vanavond een fatsoenlijke foto kan maken, plak ik die nog in het Show your gear-topic.
 

Posted Sat 19 May 12 @ 10:25 am
Hoi martin,

Om nog maar ff door te gaan, ik draai reeds een jaar nu met de mc6000, verbluffend goed apparaatje, alleen die effecten dat blijft bij mij ook een beetje "rommelen"
Maar met video draaien met deze midicontroller is een feestje elke keer!'
 

Posted Sat 19 May 12 @ 9:36 pm
Vannacht thuis eens alles geïnstalleerd op de thuis-PC en een beetje aan het spelen geweest met de instellingen en wat andere dingetjes.
Traktor gaat mijn ding dus niet worden. De controller toont zo dood als een pier. Alleen op het scherm is te zien dat er een nummer is ingeladen in een deck terwijl in VDJ de Play-knop netjes staat te knipperen. Als je op Play drukt, gaat die wel branden maar ik ben dat niet gewend. En ook de rest van de knoppen tonen zich pas als je de bijbehorende functie start. Werkt niet lekker.

De effecten eens beter bekeken: de meest linkse knop is de effect-selector. Daar is in de meeste skins geen rekening mee gehouden. Door de MC6000-skin te gebruiken wordt het geselecteerde effect getoond en weet je ineens waar je mee bezig bent. Ik heb nu dus 3 opties: Of die skin gebruiken (die ik gruwelijk vind maar wel goed samenwerkt met de controller), of mijn favo skin gebruiken (Black Sheep 1) en via de effect-sectie controleren welk effect is geselecteerd, of zelf een skin in elkaar prakken. En dat wordt een mega-experiment.....

Verder nog wat bonje met de kanaaltoewijzing. Als je de handleiding van de MC6000 icm VDJ volgt, zijn de faders en de EQ's van de 2 kanalen verwisseld. Als ik de aanwijzingen van Atomix volg mbt de instellingen ziiten de faders van deck 1 en 2 weer buiten ipv binnen. De eerste is op te lossen door de mapping aan te passen (ook nog nooit gedaan) de 2e zou ook dmv het aanpassen van de mapping opnieuw toegewezen moeten kunnen worden maar daar heb ik nog niet naar gekeken. En dat ga ik nu ook niet meer doen (zie tijd van posten....)

Welterusten ;)
 

Posted Sun 20 May 12 @ 9:48 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ben je passages uit je dagboek op het forum aan het gooien ?
 

Posted Wed 30 May 12 @ 11:27 am
't Lijkt er wel op ;)
Niet leuk? (laat ik 'm zo weer verdwijnen....)
Forum is een beetje doods, dus als er geen spannende dingen gebeuren, dan maar een soort b....l.....-handleiding / NL-review van de controller. Wie weet heeft iemand er ooit iets aan....
 

Posted Wed 30 May 12 @ 12:43 pm
 

Posted Thu 31 May 12 @ 12:36 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Erg knap wat hij laat zien.
Denk echter wel dat hij ook enigzins strak staat van de tabletten, maar dat terzijde !
 

Posted Fri 01 Jun 12 @ 3:29 am
wilberg wrote :
Erg knap wat hij laat zien.
Denk echter wel dat hij ook enigzins strak staat van de tabletten, maar dat terzijde !



Ja nou, ik weet het wel zeker. Hoe ie het doet. Hij doet het toch maar !!..

Ik ben niet zo een gek, ( al scheelt het niet veel in dolle bui !) LOL
Neem dat nooit serieus, ga ik een keer doen. ( met opname) Lijkt me wel lachen.......

Doe eens gek, klinkt zo raar niet eigenlijk.

Toch >????






 

Posted Fri 01 Jun 12 @ 10:38 am
Toch een leuk idee martin ?

Neem tijdens je probeersels iets op, al loopt het gigantisch niet goed kan toch wel leuk zijn.

IDEEtje ( in aleen audio formaat)

neem eens iets op !!!


Misschien klinkt het wel.


Ik tob ook wel eens, maar achteraf denk ik dat klonk best wel goed.



.....................




 

Posted Fri 01 Jun 12 @ 10:41 am
 

Posted Mon 04 Jun 12 @ 4:15 pm
Het zal de leeftijd wel zijn, maar ik wordt bloednerveus van die stuiterbal..... Wel jaloers op het gemak waarmee het lijkt te gaan. Komt wel weer als ik dit ding een beetje door krijg :D

Ben wrs wel een een nieuwe laptop toe :s (Dualcore 1.6 GHz)
1080P-video's lopen niet lekker. Was al naadje, maar de systeembelasting van de Denon is toch iets forser dan van de DMC2. Beeld hapert en loopt niet synchroon. 720 gaat goed, dus voorlopig maar eens een stapje terug.
Beetje knokken geweest met de instellingen (bij de ene skin zat VDJ op kanaal 1 en 2, bij de volgende op 1 en 4, enz) Nu met de Black Sheep-skin netjes op 2 en 3 en de D2 Director als externe bron op 1 en 4.
Ding ingebouwd in m'n rack, morgen ff haakse XLR's scoren. Dan kan de zaak dicht en steken er geen kabels meer uit.
Kom maar op met de klussen ;)
 

Posted Wed 06 Jun 12 @ 6:30 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
ik werk nu ook al geruime tijd met de mc6000.

1e keer aansluiten en spelen maar.. ideaal.

ik draai vanuit mijn pc diverse soorten clips (200 tot 300 mb per clipje) maar ook een megavideo mix van een uur (4 gig) speelt ie moeiteloos af.

Met mijn macbook (die een nog beter processor heeft) heb ik soms moeite met mp3 afspelen. doe niks met effecten, want dan kan ie uitvallen. latency ook veranderd tot het maximale. dan werkt ie redelijk, maar toch bang dat ie uitvalt..

de mc6000 vraagt meer van je pc of mac. daarom alleen mijn special pc mee. nog geen stortingen gehad (VDJ7 pro)

 

Posted Mon 11 Jun 12 @ 9:23 am
Martin FourS wrote :
Het zal de leeftijd wel zijn, maar ik wordt bloednerveus van die stuiterbal..... Wel jaloers op het gemak waarmee het lijkt te gaan. Komt wel weer als ik dit ding een beetje door krijg :D

Ben wrs wel een een nieuwe laptop toe :s (Dualcore 1.6 GHz)
1080P-video's lopen niet lekker. Was al naadje, maar de systeembelasting van de Denon is toch iets forser dan van de DMC2. Beeld hapert en loopt niet synchroon. 720 gaat goed, dus voorlopig maar eens een stapje terug.
Beetje knokken geweest met de instellingen (bij de ene skin zat VDJ op kanaal 1 en 2, bij de volgende op 1 en 4, enz) Nu met de Black Sheep-skin netjes op 2 en 3 en de D2 Director als externe bron op 1 en 4.
Ding ingebouwd in m'n rack, morgen ff haakse XLR's scoren. Dan kan de zaak dicht en steken er geen kabels meer uit.
Kom maar op met de klussen ;)


Ja als je er alleen naar kijk, moet je wel een pil gebruiken.Veel te gestrest werken zo.
Krijg het er al warm van .
Nee alles relaxed hoor.

 

Posted Mon 11 Jun 12 @ 12:53 pm
 

Posted Mon 02 Jul 12 @ 11:53 am
Tsja... Redelijk gesettled met het ding. Weinig nieuw te melden, behalve dat ik, door een stroomstoring afgelopen weekend, ineens een probleem heb met de D2 (Numark) Hij herkent de harddisc niet meer. Vandaag aan de PC gehangen in een andere USB-case en daar doet'ie het wel. Dus ff vissen waar het probleem nu ligt. Ik hoop niet dat de D2 is gesneuveld want het is een erg makkelijk backup-systeem. Maar da's nauwelijks VDJ-gerelateerd.
Wordt het dus echt een ge-OH en gezwam-topic?

Ik denk dat je ritme niet eens het grootste probleem is. Vouw het maar eens in je laptoptas :D
 

Posted Mon 02 Jul 12 @ 6:34 pm
Martin FourS wrote :
Tsja... Redelijk gesettled met het ding. Weinig nieuw te melden, behalve dat ik, door een stroomstoring afgelopen weekend, ineens een probleem heb met de D2 (Numark) Hij herkent de harddisc niet meer. Vandaag aan de PC gehangen in een andere USB-case en daar doet'ie het wel. Dus ff vissen waar het probleem nu ligt. Ik hoop niet dat de D2 is gesneuveld want het is een erg makkelijk backup-systeem. Maar da's nauwelijks VDJ-gerelateerd.
Wordt het dus echt een ge-OH en gezwam-topic?

Ik denk dat je ritme niet eens het grootste probleem is. Vouw het maar eens in je laptoptas :D


Ja ik denk het wel, beetje slap OH moet kunnen.

Is niet te hopen dat ie D2 stuk is.
 

Posted Tue 03 Jul 12 @ 5:01 am
Is'tie niet.....
Database door de storing beschadigd. Van de week in mijn PC gepropt, nieuwe database laten maken en met horten en stoten weer tot leven gewekt. Nu doet hij het weer zoals dat hoort. Ding kan niet tegen uitschakelen zonder eerst je schijf uit te werpen.
Maar eens zien of ik zin heb om een UPS mee te gaan sjouwen :s


Oh, ja: Voordat ik het vergeet, er staat weer een firmware-update voor de MC6000 klaar op de Denon-site. V 1.012.
 

Posted Wed 04 Jul 12 @ 4:04 pm
gelukkig dat ie het weer doet

UPS in koffer, mmmmmm. wordt passen en meten

 

Posted Thu 05 Jul 12 @ 12:47 pm
95%