Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Gain functie, is er een manier om de gain te verwijderen in de database?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb een vraag die ons al een tijd bezig houd en waar toch niemand een antwoord op blijkt te hebben.

Voorbeeld, voeg een video toe aan de database en deze word met bijvoorbeeld auto gain opgekrikt met 14Db, dat nummer bewerk ik vervolgens en zet ik met dezelfde naam terug in de map waar deze eerder ook stond.
Nu wil ik niet die 14Db opgekrikt zien maar gewoon 0Db.
Wat we ook proberen het enige wat werkt is het bestand hernoemen zodat Virtual dit als nieuw bestand ziet maar dat is heel veel werk extra want nu moet je elk toegevoegd nummer ook gaan vertellen dat deze al een aantal keer is gespeeld.

Vraag bij deze is , wat is een handige manier om de Gain van ALLE nummers te verwijderen zodat ze bij inladen opnieuw worden berekend of zelfs helemaal niet worden berekend.
 

Posted Fri 04 May 12 @ 9:50 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Uit de handleiding (maar die moet gelezen worden natuurlijk)

In de Settings kan je hetvolgende aanpassen :

Auto Gain – De mogelijkheden die gedaan kunnen worden om de Auto Gain aan te passen, zijn :
Disabled – Maak gebruik van het originele db niveau zoals het nummer is opgenomen, geript of genormaliseerd.
• Auto – Normaliseer het nummer tot 0db niveau, voordat het afgespeeld wordt.
• Auto+Remember – Normaliseer het nummer tot 0db niveau, voordat het afgespeeld wordt voor de eerste keer. Wanneer het nummer “een volgende keer” geladen wordt, zal automatisch de laatst gebruikte Gain aanpassing worden gebruikt.
• Remember – Maak gebruik van het originele db niveau wanneer een nummer geladen wordt, vanaf dat moment zal de laatste Gain aanpassing onthouden en gebruikt worden wanneer het nummer een volgende keer geladen wordt.
 

Posted Fri 04 May 12 @ 10:48 am
't Is zoals Pepeis zegt. Autogain uit, klaar is Klara.
Keuze 2: de 3e regel: "Autogain" ZONDER "+remember". De aangepaste gainwaarden worden dan niet in de database opgeslagen.

Ik denk dat je jezelf een andere werkwijze moet aanmeten, want zoals je het nu uitlegt is het hernoemen van het bestand maar een hele kleine stap in alle handelingen die je doet.
In jouw geval zou ik éérst het nummer in de software laden waarmee je de video's nabewerkt (dus niet eerst in VDJ om je gain te bepalen) omdat die hoogst waarschijnlijk zelf al in staat is te zien of de muziek misschien wat aan de zachte kant is. Trek hem dan bij tot 0 dB en verplaats hem daarna pas naar je werkmap van VDJ.
Voordeel: VDJ kent de oude gainwaarde niet, je hoeft niet te hernoemen, je vervuilt je database niet met "valse" waarden en je kunt je Autogain aan laten staan.
 

Posted Fri 04 May 12 @ 11:10 am


(Old topics and forums are automatically closed)