Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Behringer DDM4000 met virtual DJ ( geen geluid)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

pickpayPRO InfinityMember since 2010
Hallo,

Heeft er iemand een idee waarom ik geen geluid krijg uit mijn boxen.

Ik heb mijn Behringer DDM4000 aangesloten op Virtual DJ op mijn MAC, alles werkt naar behoren alleen komt er geluid uit de computer en niet uit de boxen.

De vesterker heb ik aangesloten op de behringer DDM4000

PS: Als ik harder of stiller zet op het mengpaneel, gaat het ook harder en stiller, maar enkel op de pc.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?

Mvg,
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 7:10 am
Ik denk dat je ons ff moet vertellen hoe je van je machine naar de Behringer gaat:
via je RMX
of direct eventueel via aparte soundcard?

Btw: ik heb ook een DDM4000 en alles loopt gesmeerd..............
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 7:56 am
pickpayPRO InfinityMember since 2010
Hallo,

Ik ga van mijn MAC waar Virtual DJ opstaat naar mijn Behringer DDM4000 ( via midi kabel)

En ik ga van mijn versterker naar mijn mengpaneel Behringer DDM4000

Uiteraard gaan mijn boxen naar de versterker.

Mvg

 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 8:12 am
pickpayPRO InfinityMember since 2010
Nog even dit: Vroeger had ik een Hercules RMX en alles liep gesmeerd !

Mvg
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 8:13 am
Je hebt er toch wel aan gedacht om te kijken bij VDJ "Config" > "sound setup" > "soundcard simple" en dan whatever output op je Mac je gebruikt?

Of zit de fout misschien in het feit dat je een "midi kabel" gebruikt ipv een "gewone" RCA aansluiting naar één van de ingangen van je DDM4000?
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 8:31 am
pickpayPRO InfinityMember since 2010
Heb al alle instellingen van de sound geprobeerd, maar niets help.

Aangaande u antwoord van de kabels snap ik niet. Sorry

Het is precies een heel gedoe om een plaatsje te kunnen draaien met zo'n ding.

Mvg,
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 9:25 am
de midi kabel stuurt alleen de midi signalen door die nodig zijn om de knoppen van de ddm te laten werken in vdj.

je zal nog wel de computer via een geluidskaart moeten aansluiten op de ingangskanalen van de ddm
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 10:01 am
pickpayPRO InfinityMember since 2010
Dank u

Kan ik rechtstreeks van mijn PC naar mengpaneel gaan via een kabel ?

 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 10:05 am
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 10:09 am
pickpayPRO InfinityMember since 2010
O.K. ik denk dus dat ik een externe geluidskaart zal kopen. Heeft u enig idee welk ik het best zou aanschaffen voor mijn Mac ? Zodoende ik mijn materiaal kan gebruiken


Alvast bedankt.
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 10:43 am
pickpayPRO InfinityMember since 2010
Hallo,

Laat maar zitten. Heb zonet een een Pioneer ddj ergo online gekocht.

Was het moe om naar de aansluitingen te zoeken met die Behringer, en dacht ze gevonden te hebben maar helaas.
Ik wou toch graag met Virual Dj doorgaan en zag dat deze Pioneer wordt geleverd met software van Virtual. (dus dat zal wel werken hoop ik)

Ik hoop dat ik een goede keus heb gemaakt.

[EDIT MOD]: Verkoop niet toegestaan. Lees a.u.b. de forumregels: http://www.virtualdj.com/forums/138774/Dutch_Forum/_______NIEUWE_GEBRUIKERS_LEES_DIT_EERST________.html

Met vriendelijke groeten en dank aan iedereen die mij willen helpen heeft.
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 1:58 pm
pickpay wrote :
Kan ik rechtstreeks van mijn PC naar mengpaneel gaan via een kabel ?


Dat had ik hierboven al aangeduid.
Je kan ook om te testen een kabel pakken (of kopen als 't niet ergens rondslingert) met een ministekker aan de ene kant en 2 RCA's aan de andere kant.
Die mini-stereo-jack gaat in de koptelefoonuitgang van je Mac (als je die tenninste hebt).
USB-geluidskaarten heb je al van plusminus 17,95, merk Hama, winkel Media Markt. Voor rond 50 euro heb je een Creative X-Fi-Go!, maar ik hoor het verschil niet.
Ook voor een soundcard zul je dat kabeltje nodig hebben: kleine jack aan de ene kant, twee RCA's aan de andere kant. Het zelfde soort kabel dat je voor een i-pod of MP3 nodig zou hebben om te versterken.
Die 2 RCA's gaan in de ingang van je DDM4000. Maakt niet uit welke, zolang je de goeie schuif maar omhoog gooit voor geluid.

P.S. Beetje laat met m'n tips, zie ik.
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 2:05 pm
De ddj ergo is een controller!
Om geluid uit je boxen te krijgen zul je nog steeds DM4000 moeten gebruiken.
Ik zou'm maar niet verkopen, als ik jou was.
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 2:11 pm
Bob,
de Ergo heeft een geluidskaart aan boord.....
Geen DDM4000 meer nodig dus ;)
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 3:05 pm
Geen DDM4000 meer nodig, zeg je?
Kan kloppen als het je mooi lijkt om het geluid direct van controller naar versterker sturen, maar ik ben het niet met je eens, Martin.
De tussenschakeling van een mengpaneel maakt het geluid aanzienlijk beter.

Verder:
je hebt 3 uitgangen : Master, booth en rec;
je kunt er meerdere geluidsbronnen op aan sluiten wat altijd wel handig is. Veel DJ's hebben een 2e laptop of een CD player klaar staan voor het geval dat de main machine crasht;
én je hebt een microfoonaansluiting.

Als je dat mengpaneel tóch hebt staan, zou ik hem maar gebruiken.
 

Posted Fri 27 Apr 12 @ 3:23 am
ik ben het ook met martin eens bob, je hebt echt GEEN mengpaneel meer nodig om van de ergo naar een versterker/ actieve speakers te gaan.
de ergo controller heeft zijn eigen mengpaneel ingebouwd.
de geluidskaarten in de nieuwe reeks pioneer producten zijn echt hele goede kwaliteitsproducten.
ik denk zelfs dat de tussenkomst van de ddm het geluid minder van kwalileit zou kunnen maken door alle extra (onnodige) aansluitingen.
de ergo is een mooie controller, met naar mijn subjectieve mening een beetje te hoog "apple" gehalte :)

de ergo wordt standaard ondersteund door vdj pro en die heb je al, dus je hoeft de bijgeleverde vdj software niet te installeren. gewoon de pioneer driver installeren aansluiten en gaan.J
Je kan de bijgeleverde vdj wel registreren, dan krijg je de controller onder je naam te zien


hier staat de laatste ergo software van pioneer


http://www.pioneer.eu/nl/support/software/DDJ-ERGO-V/index.html
 

Posted Fri 27 Apr 12 @ 4:35 am
Bob, dat noemen ze een communicatiefoutje.... ;)
Je zei dat er geen geluid uit de boxen zou komen zonder de DDM ertussen. Dat klopt dus niet en daar heb je de DDM niet voor nodig.
De Ergo heeft overigens 2 x Master Out. Dit zijn identieke uitgangen (v.w.b. signaal en volume). Met een actieve monitor (= volume regelbaar op de speaker) heb je dus geen extra booth-uitgang nodig.
Voor een monitor zou je het geluid tussen de 2 decks moeten kunnen splitsen en aangezien de Ergo dat niet kan, gaat alleen het Master-signaal de mixer in. En dan is het niet meer te splitsen....

De DDM ertussen geeft je alleen extra controle over de toonregeling (hoewel dubbel-op en dus gevaarlijk). Daarnaast ken ik Behringer vrij aardig en hoewel de DDM geen slechte tafel is, zal er echt geen beter geluid uit komen dan uit de Ergo.

Als alle functies van de DDM gehandhaafd hadden moeten zijn, dan is de Ergo een verkeerde keuze. Ik ga er van uit dat TS bewust voor de Ergo heeft gekozen en alle extra's die op de mixer zitten niet nodig heeft. Anders was de Denon MC6000 misschien een betere keuze geweest.
 

Posted Fri 27 Apr 12 @ 5:10 am


(Old topics and forums are automatically closed)