Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: De (af)speellijst resetten/terug stellen.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoe kun je bijvoorbeeld de nummers die zijn voorzien van een icoontjes (bijvoorbeeld:afgespeeld,onbekend,video bestand,karaoke file) weer zo instellen,dat je als je op een avond gaat draaien,zeg maar alles weer blanco/clean staat?
 

Posted Sat 14 Apr 12 @ 4:05 am
Da's een leuke....
Bij mij zijn de afgespeelde nummers de volgende dag hun markering weer kwijt. Dat gaat dus vanzelf.
Ik moet eens zoeken of daar een trucje voor is.
(Het kan trouwens skin-afhankelijk zijn, maar dan is dat een instructie in de skin en moet je die ook zelf uit kunnen voeren.)
 

Posted Sat 14 Apr 12 @ 6:47 am
Ik ga ff op je ideale lijn sliden:
de icoontjes zoals rood dwz "afgespeeld" verdwijnen idd na afluiten en komt als "blank" terug..
Echter, geel dwz "nog nooit gedraaid" (wat Leon denk ik als "onbekend" betitteld) verdwijnt na één keer draaien en komt de volgende dag ook als "wit" (blank) weer terug.
 

Posted Sat 14 Apr 12 @ 3:14 pm
ik kan het hebben, Bob.... ;)
Tot dusver nog geen sluitende oplossing gevonden. Maar ik geef niet op...
 

Posted Sat 14 Apr 12 @ 3:47 pm
Ik begrijp niet zo goed waaróm Leon wát wil.
Wat is het voordeel als een geel icoontje dat wit geworden is door het draaien, handmatig weer teruggezet wordt naar geel?
De andere kleuren gaan óf vanzelf terug (rood) óf kun je sowieso niet veranderen: oranje als het nummer niet past (volgens VDJ dan) en blauw voor video.

 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 4:09 am
de iconen staan voor bepaalde bestanden. vdj herkent bijvoorbeeld mp3, of karaoke bestanden en geeft hier een icoon bij dit gaat automatisch.
als een bestand is afgespeeld of in ieder geval meer dan 20 seconde heeft gespeeld krijg je het rode "played" icoon te zien.
deze kan je verwijderen door met de rechtermuisknop te klikken op het gespeelde bestand en dan te klikken op "remove payed flag"

 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 4:58 am
Thank's voor jullie reacties,de laatste post van S.waterreus is helemaal wat ik bedoel,vind het alleen vreemd dat ik de "remove played flag" regel,helemaal niet kan vinden wat ik ook probeer...heel vreemd.
 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 5:54 am
Dat beantwoordt nog steeds mijn nieuwsgierige vraag niet waarom je dat zou willen?
Het is juist prettig als je kunt zien dat een song al gespeeld is.
Verder het niet te onderschatten voordeel dat je "zeurpieten" er op kunt wijzen dat hun verzoeknummer reeds gedraaid is en ze dus even geduld zullen moeten hebben. Middels het rode icoontje kun je je stelling "bewijzen".
Ik bluf hen vaak met "kom maar achter de draaitafels als je me niet gelooft". Meestal lukt het op die manier en blijven ze lekker aan de bar hangen, maar dat neemt niet weg dat het bewijs er is!
 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 6:00 am
[quote=leon neuray]Thank's voor jullie reacties,de laatste post van S.waterreus is helemaal wat ik bedoel,vind het alleen vreemd dat ik de "remove played flag" regel,helemaal niet kan vinden wat ik ook probeer...heel vreemd.
En na iedere sessie als ik mijn mac weer afsluit,en de volgende keer weer open,staat er weer een rood icoontje voor sommige nummers die ik zou hebben afgepeeld,wat dus niet zo is omdat ik het progamma opnieuw heb opgestart.


 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 6:02 am
Hoi bob,

Zie mijn reactie hierboven,de rode icoontjes blijven gewoon staan en is best wel vervelend als je op een andere avond moet draaien,en je denkt het nummer al gedraaid te hebben.Buiten dat vind ik het zelf niet echt overzichtelijk,en het zou makkelijk zijn,dat een gespeeld nummer gelijk verdwijnt en in een "afgespeelde folder" terecht zouden komen.En misschien dat die mogelijkheid er al is,en ik hem over mijn hoofd zie.
 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 6:13 am
Hoi Leon,
ja, nu begrijp ik je: het rode icoontje verdwijnt helemaal niet na een keer afsluiten. Dat is idd heel vervelend.
Eerlijk gezegd, ik zou op die manier niet kunnen werken.
Misschien heeft het iets met je Mac te maken? Mac en VDJ zijn nu niet bepaald de beste vriendjes.
Enne....... je sluit na het draaien VDJ en je machine toch wel helemaal af, hè?
Wat je zou kunnen proberen: de mogelijkheid "auto-remove played" te gebruiken. Dan verdwijnen de gespeelde nummers vanzelf en hopelijk daarmee later ook het icoontje? Maar je moet wel weer eerst afsluiten!

 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 6:31 am
Hoi Bob,

Denk dat het wel Mac gerelateerd is ;-).
Die " auto-romove played" optie geld die niet alleen voor de automatische afspeelmix lijst?deze gebruik ik namelijk nooit.
 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 6:52 am
leon neuray wrote :
Die " auto-romove played" optie geld die niet alleen voor de automatische afspeelmix lijst?


Daar heb je gelijk in.
Het is ook eigenlijk meer als test bedoeld - om te kijken wat er met die icoontjes gebeurt na aflsuiten. Je zou 10 minuten kunnen automixen, maar daar schiet je uiteraard weinig mee op als je echt draait.
 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 7:32 am
leon neuray wrote :
...en het zou makkelijk zijn,dat een gespeeld nummer gelijk verdwijnt en in een "afgespeelde folder" terecht zouden komen.En misschien dat die mogelijkheid er al is,en ik hem over mijn hoofd zie.


Dat doe je :D
In de browser kun je de folder "History" zetten. Die houdt per datum bij wat je hebt afgespeeld. Als je die niet ziet, kun je die erbij zetten via Config, tab Browser, vinkje setten bij "Show History".

Zowel op mijn Mac als mijn PC verdwijnt de "Play"-markering de volgende dag. Ik heb nog niet uit kunnen vinden of dat op datum of na 24 uur is. De oplossing van Bas zocht ik, maar had ik nog niet gevonden omdat ik VDJ een paar dagen niet heb laten draaien. En als die vlag er niet is, kun je hem ook niet weghalen.....
Dat je afgespeelde bestanden hun vlag niet kwijtraken dan iets met de rechten op de map met je muziekbestanden of de database te maken hebben. Ik kom er echter ook niet uit. Misschien dat je eens moet proberen een ticket aan te maken bij Support...
 

Posted Sun 15 Apr 12 @ 2:17 pm


(Old topics and forums are automatically closed)