Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: bij geen video clips zwart beeld!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb een vraagje,
Ik heb virtual dj cue met de numark ns6
Nu draai ik heel veel met video clips. en dat werkt goed.

Maar is er een optie dat als ik na een video clip een mp3 afspeel dat er automatisch een filmpje gestart word en dat er geen zwart beeld meer is?

Kan iemand mij uitleggen hoe dat in zijn werk gaat.

mvg
Dave van der Weerden
 

Posted Mon 09 Apr 12 @ 3:15 pm
Hoi, Dave,

Als video-effect is Sonique standaard al geïnstalleerd. Je kunt Sonique-beelden downloaden vanaf deze site (>deze<) en die in de map Mijn Documenten/Virtual DJ/Sonique plaatsen (Als die map niet bestaat, even aanmaken) Sonique is een effect dat bewegende, op muziek reagerende beelden produceert.

Er moeten nu nog 3 dingen gebeuren:
1- Je moet VDJ vertellen dat als je geen video gebruikt, je bij muziekbestanden standaard Sonique wilt gebruiken.



2- Sonique moet weten welke bestanden het moet weergeven tijdens muziekstukken.Hiertoe moet je een verwijzing naar de map maken waar de Sonique-bestanden staan EN je zegt dat ze opeenvolgend moeten worden getoond:


(Knudde... Plaatje wordt kleiner gemaakt....) Met "Open" aan de rechter zijde kun je de map zoeken. Je hoeft maar 1 bestand te selecteren, VDJ weet daarna de anderen te vinden. Klik daarna op Slideshow en stel met de sliders evt. de tijd in waarop er van effect moet worden gewisseld.

3- Selecteer Sonique als effect en klik op de knop.



Klaar is Klara!
Er zijn nog meer trucjes (Clipbank) maar daar ben ik nog niet mee bezig geweest.

Succes!

Martin.
 

Posted Mon 09 Apr 12 @ 3:34 pm
Dankje wel Martin,

Ik ga het morgen op de loods proberen.
maar kan ik ook een zelf te kiezen avi file kiezen die begint te spelen?

mvg
Dave van der Weerden
 

Posted Mon 09 Apr 12 @ 3:45 pm
Als ik het goed heb begrepen kun je daar Clipbank voor proberen.
Sonique is een beetje als de visuele effecten in Windows Media Player of WinAmp. Clipbank schijnt juist weer voor eigen (video)-inbreng te zijn.
Dat is >>HIER<< te vinden. Zoek anders het General Forum eens af op info over Clipbank. Er zijn er teveel om er hier links naar te plaatsen.
 

Posted Mon 09 Apr 12 @ 3:58 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ook ik werk heel veel met clips.
Wanneer k een keer een MP3 speel, zet ik er een visual overheen....
Dat werkt zo:
1. Laad de MP3.
2. Zoek een opgeslagen visual (vaak te vinden op Youtube of via bv. Motionloops)
3. Sleep deze in je schermpje van je player.
KLAAR.

NOOIT je visual laden, want dan verdwijnt je MP3...
 

Posted Wed 11 Apr 12 @ 4:47 am
Die laatste regel maakt het m.i. foutgevoelig. Je zal er ongetwijfeld aan wennen, maar ik zie het mezelf af en toe toch fout doen.....
Je kunt dat met Clipbank dus automatiseren: Geen videoclip, dan automatisch een andere videoclip.
 

Posted Wed 11 Apr 12 @ 5:18 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
daarom draai ik dus de 4 deck skin , mocht ik alleen een song hebben ( wat als vj heel weinig voorkomt ;) dan laad ik de song op deck 2 en laat de video lopen op deck 3. Is een stuk minder oeps gevoelig dan idd alleen de vid screen gebruiken.
plus lekker makkelijk want in deck 4 staat mijn F*@k up song al klaar... indien ik een oeps heb .....
klik play deck 4 en TADAAA oeps is "opgevangen"
Oke , ik geef toe dit is niet automatisch... aangezien VDJ eigenlijk alles wel automaticsh kan , wil ik zelf ook nog wel wat te doen hebben ....
anders had ik net zo goed een complete premix laten lopen in mijn mediaspeler..
 

Posted Wed 11 Apr 12 @ 6:02 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Martin FourS wrote :
Die laatste regel maakt het m.i. foutgevoelig. Je zal er ongetwijfeld aan wennen, maar ik zie het mezelf af en toe toch fout doen.....
Je kunt dat met Clipbank dus automatiseren: Geen videoclip, dan automatisch een andere videoclip.


Weer iets geleerd.
Vrij vertaald kan ik dus met Clipbank een map aanwijzen waar mijn visuals staan, die VDJ moet gebruiken wanneer ik een MP3 draai waarbij dus géén beeld zit ?

 

Posted Mon 16 Apr 12 @ 3:42 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Even Googlen op Clipbank Virtual DJ en je komt allerlei instructie video's tegen.
Moet goed gaan.
 

Posted Mon 16 Apr 12 @ 3:51 am
Kijk! Ik ga je als lichtend voorbeeld stellen :)
 

Posted Mon 16 Apr 12 @ 5:27 am


(Old topics and forums are automatically closed)