Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Automatische volume aanpassing zodra microfoon knop ingedrukt word

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,
(let niet op LE user, ik heb op mijn MBP VirtualDj Pro aangeschaft)

Ik werk met een Macbook Pro 13',
hier op aangesloten staat een Hercules 4Djset.

ik gebruik ook een Rode NT1A om platen af en aan te kondigen; ik broadcast op internet.

mijn vraag luid: is het mogelijk om in te stellen dat zodra ik de microfoon knop indruk; het volume van de de muziek automatisch naar een lager volume word afgesteld en zodra ik de microfoon knop weer uitzet. Dat het volume dan weer automatisch naar het oorspronkelijke volume terug springt. Ik zit nu alles handmatig met de volumeschuiven aan te passen en dit levert niet altijd even mooi balans op tussen mijn stem en de muziek.

Gr. Jeffrey
 

Posted Tue 03 Apr 12 @ 9:21 am
Hoi Jeffrey,
(registreer je Mac-versie dan even. Je kunt het nummer er gewoon bij zetten in Modify my Profile. Hoef je het ook niet steeds uit te leggen ;))

Zo specifiek als jij wilt gaat niet lukken. Er is voor VDJ geen mogelijkheid te detecteren dat de microfoonknop wordt ingedrukt, tenzij die op je controller zit (De MC6000 heeft die bv).
Het is wel mogelijk dit bv te doen door een knop op je toetsenbord zo te mappen dat je microfoonvolume naar 100 % wordt gezet en je volume van de kanalen naar 70 % o.i.d.
Het slechte nieuws: Ik heb totaal geen kaas gegeten van eht mappen. Met de Keylearn-functie kan ik best simpele taken voor elkaar krijgen, maar jouw wens gaat iets verder.... Ik weet van 1 forumlid (jboerlage) dat hij veel bezig is met zijn controller. Misschien dat hij de specifieke instructies is tegen gekomen.
Anders zou je Synthet1c op het General Forum eens kunnen vragen. Die schudt ze zo uit zijn mouw. Mocht je het daar proberen, stuur hem dan even een PM. Als je met je LE-versie die vraag neerlegt, komt er vrijwel zeker een antwoord van hogerop dat dit niet kan met je LE-versie.

Goed te zien dat je mcirofoon goed is gekomen ;)
 

Posted Tue 03 Apr 12 @ 9:48 am
Martin FourS wrote :
Hoi Jeffrey,
(registreer je Mac-versie dan even. Je kunt het nummer er gewoon bij zetten in Modify my Profile. Hoef je het ook niet steeds uit te leggen ;))

Zo specifiek als jij wilt gaat niet lukken. Er is voor VDJ geen mogelijkheid te detecteren dat de microfoonknop wordt ingedrukt, tenzij die op je controller zit (De MC6000 heeft die bv).
Het is wel mogelijk dit bv te doen door een knop op je toetsenbord zo te mappen dat je microfoonvolume naar 100 % wordt gezet en je volume van de kanalen naar 70 % o.i.d.
Het slechte nieuws: Ik heb totaal geen kaas gegeten van eht mappen. Met de Keylearn-functie kan ik best simpele taken voor elkaar krijgen, maar jouw wens gaat iets verder.... Ik weet van 1 forumlid (jboerlage) dat hij veel bezig is met zijn controller. Misschien dat hij de specifieke instructies is tegen gekomen.
Anders zou je Synthet1c op het General Forum eens kunnen vragen. Die schudt ze zo uit zijn mouw. Mocht je het daar proberen, stuur hem dan even een PM. Als je met je LE-versie die vraag neerlegt, komt er vrijwel zeker een antwoord van hogerop dat dit niet kan met je LE-versie.

Goed te zien dat je mcirofoon goed is gekomen ;)


Thanks voor je snelle reply ;)

ga je 't even op 't general forum aankaarten ;)
 

Posted Tue 03 Apr 12 @ 10:08 am


(Old topics and forums are automatically closed)