Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: beginneling :c

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hey allemaal :D,

Waar jullie al gevorderd in zijn ben ik nog een broekie, kunnen jullie misschien uitleggen hoe je de juiste muziek kan kiezen voor te spelen want ik ken wel wat muziek maar ze matchen soms niet egt kan dit opgelost worden of moet je voor dj gewoon verstand van muziek hebben?

greetzz...
 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 1:25 pm
je kan kijken naar de key inde muziek, vdj geeft hiervoor diverse sleutelwaardes aan, sleutelwaardes die gelijk zijn hebben gelijke keys.

maar uiteindelijk zal je toch je muziek een beetje moeten kennen




keys kan je erbij krijgen door in het browserveld op de browserbalk te klikken met de rechtermuisknop,

nu krijg je een hele rij met zaken die je kan toevoegen aan de browserbalk, net als in windows
 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 1:40 pm
Oefenen......
Niemand kan zomaar op een vloer gaan staan met z'n spullen en "maar wat gaan doen". Net zomin als dat iemand je advies kan geven wat je aan elkaar moet plakken. Sta jij je het zuur te oefenen op een vaste set waarbij alles vlekkeloos aan elkaar geplakt wordt, blijkt je publiek er helemaal niet van te houden.....
Dus: Oefenen. Zorgen dat je zelf doorkrijgt wat je kunt mixen, leren je publiek te "lezen", en oefenen. En als je tijd hebt: Oefenen....

{EDIT} Zit'ie weer op m'n lip....
 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 1:44 pm
 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 1:45 pm
thanks van die key is erg handig ! :D en zal zeker oefenen ;p
 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 2:07 pm
geen probleem,

bijf wel letten op het genre muziek en de bpm
 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 2:09 pm
het genre blijft bij mij het zelfde dubstep met klassiek met beat als intro, maar bpm snap ik nog niet helemaal wat is dat?
 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 2:17 pm
bpm = beats per minute oftewel de snelheid van het liedje...

Deze is aan te passen als je de pitch slider naar boven of beneden verplaatst

WIKIPEDIA: BPM
 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 2:48 pm
dank je
 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 2:56 pm
ghost_invisible wrote :
.......... kunnen jullie misschien uitleggen hoe je de juiste muziek kan kiezen voor te spelen .....


De "juiste muziek" is een talent, een feeling, een fingerspitzengefühl zoals onze buren zeggen.
Je "voelt" wat je volgende plaat gaat worden. Je gooit soms een nummer weg dat al bijna draait om het op het laatste moment te vervangen door een liedje dat beter past.
Als je dat gevoel voor muziek niet hebt kun je het wel schuiven.


 

Posted Thu 23 Feb 12 @ 5:24 pm
ik kan soms wel nummers mixe dat het wel nice is maar de muziek kennis heb ik niet egt en heb geen idee hoe ik moet beginnen met die nummers te vinden :s
 

Posted Fri 24 Feb 12 @ 7:19 am
wij kunnen je niet helpen met download links, maar wat dacht je van de platenwinkel
 

Posted Fri 24 Feb 12 @ 8:08 am
kan ik mee beginnen maar wel een probleempje dan heb da ni egt in me buurt ;O weet zelfs het ni te vinden xp
 

Posted Fri 24 Feb 12 @ 8:44 am
ghost_invisible wrote :
ik kan soms wel nummers mixe dat het wel nice is maar de muziek kennis heb ik niet egt en heb geen idee hoe ik moet beginnen met die nummers te vinden :s


Muziek kennis is iets dat je moet leren, dat gebeurd niet op 123...
Vooral veel luisteren naar muziek is de boodschap ;)

Je kan ook online talloze tracks beluisteren en dan eventueel kopen.
Om te kopen hoef je dan alleen een account aan te maken bij bv. Beatport of Itunes of vele anderen...

Succes ;)
 

Posted Fri 24 Feb 12 @ 11:40 am
heb al een leuke gevonden waar ze de populairste dj tracks van de maand opzetten voor een leuke prijs :D die kan ik nu beluisteren en miss als ik er iets in zie proberen ooit me 1 ste mix te maken ;)
 

Posted Fri 24 Feb 12 @ 11:47 am


(Old topics and forums are automatically closed)