Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Kan controller niet vinden...???

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo Allemaal,

Tijdje terug de veel besproken Aldi controller aangeschaft.
Werkte direct na het uitpakken super op een Win7 PC samen met de bijgeleverde versie VDJ LE maar ook op VDJ7 pro.

Tot ik gisteren na een tijdje weer eens wilde gaan mixen verteld de LE versie dat ie de controller niet kan vinden. De pro versie start gewoon op maar kan ook niet bediend worden door de controller.

Ik alles, inclusief drivers verwijderd, volgens de handleiding opnieuw geinstalleerd maar zonder het gewenste resultaat.

Ik de controller op de laptop met Win XP pro aangesloten, werkt direct.
Dus ik op de Win7 PC alles geinstalleerd in de compaliteitsmodus, maar nog steeds niet werkend.

Wie weet er een oplossing??

Weet iemand eigenlijk wie de echte fabrikant is van deze naamloze controller??

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.

Nossie

 

Posted Wed 15 Feb 12 @ 8:55 am
Ik weet niet of je dat gedaan hebt, maar als je de drivers en software verwijdert moet je ook zelf de achtergebleven mappen van de software enzo verwijderen... Ik weet niet of dat gaat helpen en/of je dat al gedaan hebt...

Ik heb ergens gelezen dat het ofwel een SoundMix Station is, ofwel een McCrypt Midi-5, ofwel een of andere Omnitronic...
Het kan vanalles zijn :p
 

Posted Wed 15 Feb 12 @ 11:59 am
Er is een mega-topic geweest over dit ding. Alles is daarin besproken....
FF alles op een rijtje:
V.w.b. het type controller:

Martin FourS wrote :
Vanwege de klachten over de duidelijkheid van de handleiding heb ik mijn dwangmatige google-zoektic maar weer eens de vrije loop gelaten.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Omnitronic TMC-2, welke een opvallende gelijkenis vertoond met de Aldi-controller. (De site van Omnitronic is trouwens een toonbeeld van wanprestatie van hun webdesigners, maar dat terzijde) Wat belangrijker is, is dat ze wel de handleiding van het ding hebben gepubliceerd. Helaas (pijnlijk) alleen verkrijgbaar in het Engels en Duits.
Mocht er iemand baat bij hebben, hij is >>HIER<< te vinden.


En je probleem (en oplossing)

asdfasdf wrote :
Voor de vakantie heb ik de Aldi DJ Controller aangeschaft en na wat stoeien goed werkend gekregen.
Nu ben ik terug van vakantie 3 weken later en doet me DJ Controller het niet meer.
Elke keer als ik Virtual DJ LE wil opstarten krijg ik de melding "The controller has not been detected. Please plug in the controller and start VirtualDJ again" terwijl de controller er gewoon in zit. Zelfde port als voorheen.
Ik heb al andere sub-poorten en andere usb-kabels geprobeerd maar ik krijg hem niet meer werkend.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?


asdfasdf wrote :
Kan me post niet meer edit'e.
Maar hij draait weer. Geen idee hoe maar wat verder gespeeld met verschillende poorten en kabels en hij doet het weer.


Het is geen geweldige kwaliteit controller, dus als het ding een tijdje niet is gebruikt kan er best wat vervuiling op de USB-connector zitten. Beetje contactspray of ontvetter (dus GEEN WD-40) kan helpen.
 

Posted Wed 15 Feb 12 @ 1:23 pm


(Old topics and forums are automatically closed)