Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: videoclips draaien vraagt veel van de computer / CPU

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Met mijn Pro Versie ben ik van plan om ook videoclips te draaien op VDJ.
Maar als ik dat doe (bijv: 2 clips doormixen of een video in een loop zetten), dan zie ik de CPU meter stijgen naar 99% en hapert beeld en audio. Mijn Macbook Pro trekt het dus duidelijk niet.
Enkel simpel instarten zonder door te mixen of iets dergelijks gaat nog tot circa 70% CPU (normaal audio-mixen inclusief effecten e.d. komt de CPU-meter tot circa 35%)

Weet iemand hoe ik voorkom dat de CPU laag blijft, zodat videoclips zonder hapering blijft draaien?
Of komt het doordat de Pro-versie van VDJ veel vraagt van een computer?

Hoop dat iemand me kan helpen.

 

Posted Tue 14 Feb 12 @ 3:01 am
Da's grappig: N.a.v. je verhaal de werkdisc even aan de Mac gehangen om te kijken wat de mijne doet met video: Niks.... De interne codecs van de Mac kunnen echt helemaal niks aan. Geen AVI, geen MP4, geen MKV, enz. Terwijl ze wel allemaal in de lijst met Codecs voorkomen. Ach, bij mij niet belangrijk, ik werk toch niet met de Mac.
Wat voor configuratie heeft je MBP? 2 GB gehugen is nodig voor video, maar ik vind het zelf wat aan de magere kant. Je clips worden gedecodeerd op het moment dat je ze inlaadt en dat vraagt redelijk wat van de computer. Daarna worden ze in het geheugen van de Mac gezet om afgespeeld te worden. Een optimaal draaiende Mac is dus wel een voorwaarde.
Kijk >>HIER<< eens of je met de registry tool (linkje staat er bij) wat winst kunt behalen. Is een berg technisch gezwam maar het tooltje is niet voor niets gemaakt. De uitleg over de waarden en wat ze doen staan iig uitgebreid weergegeven.
Ook kun je eens kijken of er voor de Mac ondertussen geen beter codec-pack is gemaakt. De oudere codecs waren nog niet zo intelligent en vlot.

Ik ga ondertussen eens kijken of ik mijn Mac kan laten snappen wat een videobestand is.... ;)

[EDIT] Ik kwam de volgende pagina ook nog tegen over Mac-ellende: >>KLIK<< Wist ik niet, maar nieuwere MBP's hebben een low profile EN een high-end videokaart aan boord. Normaal gesproken wordt de kleine kaart gebruikt om stroom te sparen, maar voor clips heb je de dikke kaart nodig. Er staat goed omschreven hoe je de MBP moet vertellen lekker van de kleine kaart af te blijven....
 

Posted Tue 14 Feb 12 @ 8:18 am


(Old topics and forums are automatically closed)