Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ Home automatisch laten mixen vanaf bepaalde tijd

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen

Ik ben geen professionele DJ, soms draai ik enkel eens op een klein verjaardagsfeestje ofzo.
Ik voeg dan nummers toe aan een playlist, en wanneer ik het gepast vind dan dubbelklik ik op het volgend nummer en wordt het er automatisch in gemixt. Nu zou ik graag een nummer bijvoorbeeld maar vanaf 1 minuut erin laten mixen. Het nummer dat draait staat bijvoorbeeld op deck 1, en daaronder zie je dan het 2de nummer staan (de afspeellijnen van de muziek dus). Ik kan dan bij het eerste nummer een wit schuivertje verschuiven, en dan zie ik de tijd ook veranderen. Maar bij het nummer eronder kan ik ook een wit schuivertje verplaatsen zodat het nummer later begint, maar ik zie dan geen tijdsaanduiding. Is er een manier om dit op te lossen?
Dus zodat ik gewoon draai via een playlist met automix, en het volgend nummer bijvoorbeeld als het een minuut ver is er automatisch in laat mixen.

Alvast bedankt!
 

Posted Mon 23 Jan 12 @ 11:15 am
Standaard kan dat niet. (Zou ik ook niet willen: niet elk nummer is hetzelfde opgebouwd en tijdens een opgebouwd stuk (een climax) in de muziek dan net het nummer wegmixen is niet echt een floorfiller.....)
Er is wel een tooltje voor te downloaden hier op de site, maar daarvoor moet je geregistreerd Pro-gebruiker zijn.
 

Posted Mon 23 Jan 12 @ 11:59 am
Ik had het al gedacht... Maar dat vind ik wel raar, want je kan in een volgend nummer wel dat schuivertje verplaatsen zodat het nummer later begint maar je ziet geen tijd :(.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik luister zelf en als het nummer even wat minder is laat ik het volgende nummer auto mixen. Als je het zelf doet met die schuiver in het midden is het moeilijker vind ik, de pc is nauwkeuriger...
Mag ik vragen hoe dat tooltje noemt?
 

Posted Mon 23 Jan 12 @ 12:15 pm
>>KLIK<<
Maar zoals je het nu doet heb je automix niet nodig. Dan ben je gewoon aan het werk. (Zoals het hoort ;) AutoMix gebruik ik daarom alleen bij achtergrondmuziek of als ik ff weg moet.
 

Posted Mon 23 Jan 12 @ 12:54 pm
Bedankt!
En ja das waar, maar als je op een bepaald moment een nieuw nummer in het vorige nummer laat auto-mixen is het altijd een goede overgang vind ik (door de pc). Maar met die schuiver in het midden werken lijkt mij moeilijk om een goede overgang te krijgen wat toch heel belangrijk is.
Hebben jullie mss nog tips?
 

Posted Tue 24 Jan 12 @ 3:14 pm
En nog een probleem bijvoorbeeld: er speelt een nummer en ik wil er een simpel lied in mixen met de schuiver in het midden zoals bijvoorbeeld The Soca Boys - Follow da Leader, maar dat nummer begint direct met de tekst "the roof, the roof... Maar dan mag ik nog zo snel die schuiver verzetten, ik ben altijd al een stuk tekst van in het begin kwijt. Hoe kan je dit dan oplossen?
 

Posted Tue 24 Jan 12 @ 4:09 pm
Oefenen...
Die tekst is in dezelfde maat als de rest van het nummer. Laat je crossfader in het midden staan, klik op het juiste moment op Play en schuif je crossfader na 8 tellen (einde tekst) naar de speler met de Soca Boys op het moment dat de muziek begint. (Cut-off van het andere nummer) Is een trucje dat je even door moet krijgen.
Een variant op de automix is je sync-knop. Hiermee stel je het nummer dat je in wilt mixen op dezelfde BPM als het spelende nummer.
Pak de handleiding er ff bij voor dit soort dingetjes, het staat erin.
 

Posted Tue 24 Jan 12 @ 4:45 pm
Die sync-knop ga ik zeker uitproberen! Waar wanneer ik anders draai speel ik met deck 1 bv nummers af via automix, en op deck 2 luister ik mijn muziek voor. Maar als ik nu zelf mix door met de 2 decks te draaien, dan kan ik precies mijn muziek niet meer voorbeluisteren, hoe los ik dit dan op? Ik werk via externe geluidskaarten. Dus bij mijn instellingen stel ik normaal 1 deck in op mijn luidsprekers, en dan het andere deck op line 2 (mijn externe geluidskaarten waar mijn hoofdtelefoon aanhangt). Nu moet ik mijn 2 decks op de luidsprekers instellen, maar dan is het gedaan met mijn hoodtelefoon. Weet iemand raad?
 

Posted Wed 25 Jan 12 @ 1:14 pm
Instellingen zijn gelukt ondertussen en zie het live mixen al meer zitten :)!
 

Posted Wed 25 Jan 12 @ 2:33 pm
Wat is trouwens de gouden tip voor overgangen?
Wanneer je een nummer hebt met veel bas overschakelen naar een nummer met enkel een vocal en omgekeerd?
Overgaan van een bas naar bas nummer lukt precies niet goed.
 

Posted Sat 28 Jan 12 @ 1:47 pm
Ha!
Weer: Oefenen.
Inmixen van een nummer waar bas in zit naar een nummer waar ook bas in zit lukt wel degelijk, maar de beide nummers moeten dan wel gelijk lopen. Dat noemen ze Beatmixen. Begin eens vanaf de homepage (www.vdj.com/forums) en scroll dan een stukje naar beneden. Daar is een dorum dat Mix Lessons heet en waarin veel info te vinden is. Ook onder Support/Help is het nodige te vinden. Beetje zoeken op YouTube levert ook meer dan voldoende filmpjes met tips op.
 

Posted Sat 28 Jan 12 @ 7:12 pm


(Old topics and forums are automatically closed)