Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opgenomen mix is veel stiller dan het mixen zelf

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Buiten de andere problemen die ik heb met VDJ, zit ik ook nog met het volgende probleem.
Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd in zowel het engelstalige als het nederlandstalige forum, maar heb geleerd dat je daar niet teveel woorden mag intypen anders wordt het hopeloos iets zinnigs te vinden dat te maken heeft met hetgeen ik zoek (kan ook aan mij liggen)

Dus dacht ik, ik zal de vraag dan maar zelf eens stellen:

Als ik een mix opneem en die achteraf met VDJ wil afspelen, klinkt dit veel stiller dan terwijl ik het aan het opnemen ben.
Trouwens niet alleen met VDJ, maar met alle mediaspelers en zelfs autoradio's moet ik het geluid veel harder zetten dan normaal...

Ik las hier ergens op het forum om in de registry tool de zero db sleutel te verlagen, maar daar durf ik niet aan te beginnen.
Het zou iets met de gain te maken kunnen hebben. Maar dat weet ik niet zeker.

In mijn config staat de auto-gain op auto+remember en heb ook ergens gelezen dat dat zo moet staan...
Weet iemand hier een oplossing voor of is dit normaal?

Alvast bedankt...
 

Posted Sat 21 Jan 12 @ 5:00 pm
kijk onder start/control panel/sound/ tabblad record/ levels.

hier kan je het ingangsvolume omhoog zetten van je opname device.
dit zou je probleem moeten oplossen
 

Posted Sat 21 Jan 12 @ 6:29 pm
Als ik bij mij naar Start-Configuratiescherm-Geluid ga en ik kies de tab Opnemen kan ik daar niets in veranderen.
Er staat alleen een microfoon en dat heeft iets met spraakherkenning te maken. Als ik dat wil configuren zegt ie "Windows spraakherkenning is niet beschikbaar voor de huidige weergavetaal"
Wat volgens mij niets met opnemen te maken heeft...

Oh wacht, ik heb op eigenschappen geklikt en daar kan ik wel vanalles instellen, maar alles staat al op maximum...
 

Posted Sun 22 Jan 12 @ 4:49 am
De registry-tool is veilig. Ik heb ze op allebei mijn PC's geprobeerd en geen rare zaken kunnen ontdekken. Mocht je het niet vertrouwen, dan kun je altijd vooraf een backup van je registry maken. Gaat het fout, dan zet je de backup weer terug.
 

Posted Sun 22 Jan 12 @ 8:47 am
Moet ik die ZeroDB dan op nul zetten, of wat moet ik daarmee doen?

Staat nu op 8000 en oneffen...

Hopelijk is dit leesbaar:

 

Posted Sun 22 Jan 12 @ 8:54 am
>>HIER<< staat een uitleg over de registry-waarden. Uit deze uitleg maak ik echter wel op dat het de gain van de decks betreft. En daar zou ik nu net niets aan doen, omdat je, als je die harder gaat zetten, ook het risico loopt dat je muziek uit de speakers gaat vervormen.
Ik zoek nog ff verder.....
EDIT: Hmmm.... Niet veel terug te vinden.
Een externe oplossing zou kunnen zijn om je mix (dus niet de individuele nummers) te laten nabewerken met MP3Gain. Deze trekt het volume van je mix op naar wens: >>KLIK<<
Persoonlijk raad ik je af dit programma los te laten op je hele voorraad muziek en in een batchopdracht alles naar 0 dB te laten zetten. Op je mix is het prima te doen omdat het programma 1 niveau aan houdt voor de hele mix.
 

Posted Sun 22 Jan 12 @ 9:45 am
Hmmmm, dat lijkt me wel het proberen waard...
Dus dit programmaatje kan er voor zorgen dat ik mijn autoradio niet harder moet zetten dan normaal?
Want als de mix gedaan is en de volgende track begint te spelen, dan knallen mijn boxen er bijna uit :S
 

Posted Sun 22 Jan 12 @ 11:33 am
Stievie,

Staat je master vol open?
 

Posted Wed 01 Feb 12 @ 12:58 am
Bij mij staat er geen "Master" op, enkel "Volume Main", maar dat zal wel hetzelfde zijn...
Die staat inderdaad niet vol open... Dit heb ik gedaan omdat het anders wat te luid wordt.
De GAIN van beide decks staan dan weer bijna helemaal open... Omdat ik dacht dat het met GAIN te maken had.
Heb dat programmaatje MP3Gain geprobeerd en daar krijg ik het wel goed mee, maar is wel elke keer een stap meer dat ik moet doen...

Als ik kijk naar de metertjes op mijn scherm, niet op mijn controller want daar heb ik er geen, dan gaan die toch helemaal naar boven.

Ik zal die Volume Main es helemaal open zetten...
 

Posted Wed 01 Feb 12 @ 3:56 am
Hmmmm, dat blijkt toch al te helpen...
Een serieus verschil tussen wat ik nu heb opgenomen en mijn vorige mixen.


Merci jboerlage!!

Altijd zo van die simpele dingen, ik zoek het toch altijd te ver...
Misschien beter eerst wat proberen voor ik een vraag stel hehe :)
 

Posted Wed 01 Feb 12 @ 4:06 am
Geen dank, straks weer eens een mixje van je luisteren!
 

Posted Thu 02 Feb 12 @ 7:15 pm


(Old topics and forums are automatically closed)