Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vertraging geluid boxen t.o.v. hoofdtelefoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi allemaal, ik heb me hier al rot gezocht op dit forum naar een oplossing van mijn probleem, maar ofwel versta ik er niets van ofwel was het niet echt wat ik zocht.

Ik zit dus met het volgende probleem:

Beneden in de living heb ik een versterker staan, met boxen op aangesloten, en als ik mijn Hercules 4-MX daar op aansluit klinkt alles zoals het hoort.
Boven op mijn slaapkamer, heb ik een surround systeem van sony staan en als ik daar mijn console op aansluit, heb ik vertraging bij het geluid.
Ik hoor de beats eerst in mijn hoofdtelefoon en één tel later komen die beats pas uit mijn boxen... Dat is nogal irritant en weet echt niet aan wat dat kan liggen. Heb hier op het forum al gelezen van ASIO4ALL en latency en geluidskaarten en weet ik nog wat allemaal, maar ik versta daar niet zoveel van.
Ik wil gewoon dat het geluid boven hetzelfde doet als beneden...

Is er iemand hier die mij in "verstaanbaar" nederlands kan uitleggen wat het probleem kan zijn en hoe ik dit eventueel kan oplossen.


 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 8:59 am
Als het systeem beneden werkt zoals het hoort en boven met dezelfde computer en console niet, dan kan het maar aan 1 ding liggen: De Sony set. Zo'n surround set heeft nogal wat extra elektronica aan boord om van een inkomend signaal een surround-geluid te maken. Dat werkt vertragend. Zet de set eens op 2 speaker stereo ipv surround of 4/5 speaker stereo. Veel van de procesgangen worden dan gepasseerd en de set wordt wrs sneller.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 9:26 am

Ok dat zal ik eens direct gaan proberen....
Alleen weet ik niet goed of dat wel mogelijk is met dat Sony Surround systeem.
Heb niet echt veel kaas gegeten van surround systemen en dergelijke, ik ben gewoon al blij dat ik muziek uit mijn Hercules krijg :)

Bedankt voor je snelle reply...
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 9:31 am
Ik zit nu boven en kijk naar het surround systeem, maar zie geen mogelijkheid om van surround naar stereote gaan.
Kan natuurlijk ook aan mij liggen. :p

Waarschijnlijk heb ik weer zo'n goedkoop "onhandelbaar" ding.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 9:37 am
Gooi het typenummer van de versterker hier eens op, dan kan ik altijd even kijken.
Op mijn JVC-set zitten 2 knoppen op het front: Surround off en Surround/DSP. Met de eerste zet ik het uit, met de 2e weer aan. En dat is echt geen high-end set.... ;)
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 9:39 am
Aan de bovenkant staat DVD Home Cinema Theatre System DAV-F300
Op de achterkant (bij de serienummer) staat HBD-F300
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 9:42 am
Ben zelf ook al eens aan het kijken naar de technische specificaties van die set, maar kan niet vinden waar ik naar zoek...
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 9:47 am
Ik kan er zo snel geen handleiding van vinden, maar op de product-info pagina zag ik dit:
Surround-effecten
A/V-SYNCHRONISATIE (Lip Sync) NEE
DTS® JA
Dolby® Digital JA
Dolby® Prologic®/Prologic® I/Prologic® II - / - / JA
Film-/muziekmodus NEE
Sportmodus NEE

ieruit maak ik op dat je via het DSP-menu (Digital Sound Processing) kunt kiezen voor de Muziek-mode. Dan is de gesimuleerde surround-processor iig uit.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 9:53 am
Ik heb er even de afstandsbediening bijgenomen (werkt iets handiger) en als ik op de knop surround druk om het af te zetten ,blijft de vertraging aanwezig... Da's jammer
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 10:01 am
Is het mogelijk dat ik iets aan de latency moet veranderen?
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 10:07 am
Nee. Zoals ik al aangaf, werkt het met de andere set goed. Het probleem zit dus echt in de Sony-set.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 10:21 am
Ok, weggooien die handel dus...
Ik had die hier nog op zolder staan en dacht zal dat eens proberen.

Het probleem hier in huis is dat er soms te veel volk rondloopt om beneden ongestoord te kunnen mixen. Dus is het handiger dat ik zowel boven als beneden kan mixen...
Ik had al gedacht om mij een klein simpel stereo ketentje te kopen met een aux uitgang, maar voor ik er weer geld aan zou uitgeven dacht ik zal maar eerst dat surround systeem proberen.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 10:25 am
Setje PC-speakers met een sub kost je tegenwoordig ook de kop niet meer ;)
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 10:26 am
Mja, kan ik misschien ook doen, maar ik moet er wel op voorhand zeker van zijn dat ik dat setje boxen ook op mijn Hercules kan aansluiten... En dat dat dan zonder vertraging is :)
In de winkel waar mijn console van komt stonden ook zo'n boxen aangesloten maar die kosten meer dan 400 euro's en dat vind ik precies een beetje te duur...
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 10:51 am


(Old topics and forums are automatically closed)