Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: problemen Denon DN-MC6000 (MIDI + timecode vinyl, PFL)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey iedereen. Is hier iemand die met de vierkanaals Denon DN-MC6000 midicontroller/mixer werkt?

*probleem A* - Ik wil graag de volgende opstelling:

2 decks MIDI, 2 decks timecode
-------------------------------------------
Dus 2 kanalen aansturen met MIDI (via de interne geluidskaart van de midicontroller), en 2 andere kanalen met timecode vinyl (via een extra externe, meerkanalige geluidskaart).

Huidige opstelling: Denon + Audio 4DJ + 2 technics 1210s
------------------------
CH1 staat op AUX1 (met als input het geDEcodeerd timecode signaal)
CH2 staat op MIDI
CH3 staat op MIDI
CH4 staat op AUX2 (gedecodeerd timecode signaal)

De line ingangen hebben een line/phone schakelaar. Ze ontvangen bij line selectie de biepjes van een timecode vinyl, en bij phono selectie de muziek wanneer je een gewone muziekplaat oplegt.
In VirtualDJ activeer ik bij skins 4 decks. Bij het tabblad sound setup, stuit ik een probleem. Zodra ik voor de geavanceerde configuratie ga, vallen de opties voor inputs en soundcard weg.







*probleem B*
Ik kan het gedecodeerd timecode signaal momenteel in 2 decks modus in VirtualDJ manipuleren met timecode vinyl, en tegelijkertijd met de knoppen en het jogwheel op de midi controller. Het cue\\\\\\\\\\\\\\\'en/scratchen met het jogwheel lukt precies beter in timecode setup dan in MIDI. In Traktor Scratch Duo mag ik geen gebruik maken van de scratchfunctie van het jogwheel of ik krijg het digitale geluid van een continue backspin (technisch gezien een forthspin als ik naar de wave form kijk) zolang ik het jog aanraak. \\\\\\\\\\\\\\\'k Weet wel dat ik op het forum van VDJ zit, maar ik wil het hier ook eens vragen, als dat mag.

in VDJ (OK): http://hotfile.com/dl/141866083/5157bfc/00016.mov.html
in Traktor Scratch (ernstig fout): http://hotfile.com/dl/141866403/18b9f46/00017.mov.html

*probleem C* - prefader listening
De crossfader op de Denon kan je toewijzen aan audio, video of allebei samen. Je moet er dus je kopke bij houden. Als ik audio én video aan de crossfader toewijs, en (de audio) van deck 2 wil voorbeluisteren, dan lukt dat niet als ik de crossfader helemaal links houd (voor deck 1). Je moet die daarvoor centreren, in tegenstelling tot de manier van voorbeluisteren op andere mixers. Maar zo mix je meteen ook de video er al in, wanneer je met clips draait. Ik gebruik nu de CF voor video alleen, en de faders voor audio. Maar op die manier moet je twee faders hanteren.. \\\\\\\\\\\\\\\'k Vraag me af of de CF niet te mappen valt binnen VDJ, zodat ik toch op de normale manier kan voorbeluisteren met de midicontroller/mixer.

Zo, lange post, waarvoor excuses. Ik hoop dat jullie er wat aan uit raken. Groetjes, en nog een prettige zondag.



 

Posted Sat 14 Jan 12 @ 8:54 pm
Hoi,

(nog) geen MC6000, maar er zijn at dingetjes in je probleem die algemeen van aard zijn.

Probleem A: Advanced config is the way to go. Aks je voor Advanced Config hebt gekozen, zie je de knop Advanced config naast de afbeelding staan. Als je daarop klikt, krijg je het instellingenmenu:



In deze afbeelding heb ik een kleine setup gemaakt voor mijn interne geluidskaart. Die regels toevoegen doe je door op het plusje links onderin te klikken en daarna de in- en uitgangen toe te wijzen zoals je ze wilt hebben. Ik wil je hiervoor toch verwijzen naar de handleiding die we daarvoor hebben gemaakt: >>KLIK<<, vanaf blz 13.
Wat je wilt bereiken krijg je iig niet voor elkaar met de standaard configuratie. Het zou wel lukken (als je in de onderste optie kiest voor 2 cards) met een 2-decks skin, maar vanwege de 4 decks kun je alleen nog maar de advanced config gebruiken.

Probleem B: Kan ik je niet mee helpen. Ik heb met Traktor gewerkt, maar daar weet ik echt te weinig meer vanaf (behalve dat het voor mij niet voldeed ;) )

Probleem C: In de Hardware-sectie, afd. Denon is een vergelijkbare vraag gesteld. Als antwoord werd de volgende link naar de WIKI geplaatst: >>KLIK<<
Ik hoop dat dit voldoet.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 7:24 am
Dag Martin

Bedankt voor je antwoord. Ik had advanced config gekozen en alles klaargezet hoor: stereo 1/2 en 3/4 voor twee decks (via midi), en hetzelfde voor timecode. Maar ik kan dan niet meer kiezen voor inputs en outputs zodra ik die opstelling bevestig. Ik begrijp niet goed hoe ik twee geluidskaarten samen kan kiezen bij soundcards, ik moet de denon kiezen, of de audio 4 DJ.

Voor de PFL kwestie ga ik eens kijken naar die wiki, bedankt!
 

Posted Mon 16 Jan 12 @ 5:00 pm
We begrijpen elkaar niet helemaal: jij mij niet en/of ik jou niet ;)
Ik heb ffies een plaatje uit de handleiding gehaald om een voorbeeld te geven:



Dit is niet helemaal van toepassing maar het gaat om het idee. In dit plaatje is gebruik gemaakt van 2 geluidskaarten: De DJ-trim en een USB-kaart. De verschillende kaarten kun je dus selecteren in de middelste kolom.
In jouw geval maak je dus 4 uitgangen aan:
- Deck 1: MC6000 Output 1 en 2
- Deck 2: MC6000 Output 1 en 2
- Deck 3: MC6000 Output 1 en 2
- Deck 4: MC6000 Output 1 en 2 (Dit omdat je Denon maar 2 uitgangen heeft en een veredelde hardwaremixer is)
Koptelefoon hoeft, volgens mij, niet, omdat die hardwarematig geschakeld wordt.
En 2 ingangen voor je SL's
- Timecode 1: Audio 4 DJ Input 1 en 2
- Timecode 2: Audio 4 DJ Input 3 en 4

Ik heb net de handleiding opnieuw zitten schrijven, dus hoop ik dat ik de juiste kreten heb gebruikt.
 

Posted Mon 16 Jan 12 @ 6:20 pm
Ik vergat nog een kleinigheidje......
Zorg ervoor dat beide kaarten onder ASIO of allebei onder WDM draaien. Het blijkt niet mogelijk de ene onder ASIO en de ander onder WDM te draaien. Dus als 1 van de kaarten geen ASIO ondersteunt, dan moeten ze allebei op WDM.
 

Posted Tue 17 Jan 12 @ 5:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)