Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: problemen met de American Audio vms4.1

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen

Ik heb een paar dagen geleden een American Audio vms4.1 gekocht
maar er is een probleem
ik heb al veel rondgezocht en al heel veel geprobeerd maar niets wekt.

Ik heb Virtual dj geïnstaleerd op mijn laptop (windows 7)
Ik heb ook Asio geïnstaleerd
Het probleem is dat ik in VDJ niets kan besturen met mijn VMS
Ik weet niet goed of dit probleem aan mijn vms ligt en dat ik hem moet terugsturen
of dat het aan virtual dj ligt
of toch aan foute settings ligt
Ik heb al heel veel geprobeerd

Weet er iemand van jullie misschien nog iets ?

Alvast bedankt
Stijn
 

Posted Sat 07 Jan 12 @ 5:23 pm
je gaat het misschien een belachelijk antwoord vinden maar dit staat op de site van american audio voor je probleem
steekt de stekker in
staat het toestel op
is de usb kabel aan gesloten

 

Posted Sun 08 Jan 12 @ 10:52 am
haha handig :p
Daar ben ik veel mee ;)
toch bedankt voor je reactie
 

Posted Sun 08 Jan 12 @ 11:01 am
Haal >>HIER<< het programmaatje MIDI-monitor op en installeer het. Je kunt nu zien (met aangesloten VMS) of er MIDI-communicatie is tussen de VMS en de PC.
Niet? Probeer het eens met een andere (betere) USB-kabel. Als je dan nog geen resultaat hebt, zou ik de winkel, waar je het ding hebt gekocht, er eens naar laten kijken.
Wel? Kijk dan in VDJ of de goede mapper is geladen (Config -> Tab Mappers)
 

Posted Sun 08 Jan 12 @ 11:41 am
 

Posted Sun 08 Jan 12 @ 1:01 pm
Plaatje 1: Sluit alles eens af voordat je het programma opstart (Mediaplayer, IE, Word draaien nog.....) en uiteraard geen VDJ draaien.
Plaatje 2: Klik links van de knop die je nu hebt aangeklikt, eens op het pull-doen-menu en kijk of de VMS er tussen staat. Die moet je selecteren.
 

Posted Sun 08 Jan 12 @ 2:12 pm
 

Posted Sun 08 Jan 12 @ 3:55 pm
Je VMS wordt niet gezien. Alle klassiekertjes maar eens af gaan:
- Adapter aangesloten (en het ding aangezet....?)
- Andere USB-kabel geprobeerd?

Als je hem eerst aan zet en dan de USB-kabel aansluit, merk je dan überhaupt dat de PC iets doet? (Drivers installeren, bedoel ik)
Ook kun je in systeembeheer kijken of hij er tussen staat.
Als dat allemaal niets uit haalt, dan maar terug naar de winkel.
 

Posted Sun 08 Jan 12 @ 4:29 pm
zorg ook dat je het apparaat niet in een usb 3 poort stopt en probeer hem ook eens in een andere pc.
download en installeer de laatste drivers. en let erop dat je 64 bit drivers installeert in een 64 bit omgeving of 32 bit drivers installeert in een 32 bit omgeving.

mogelijk heeft je controller nog ergens een switch om tussen controller en los mengpaneel te schakelen, controleer dit en zet de switch om als die er is.
 

Posted Mon 09 Jan 12 @ 4:19 am
Blijkbaar heeft mijn laptop 3.0 usb aansluitingen
Is er een mogelijkheid om dit te veranderen ?
 

Posted Mon 09 Jan 12 @ 1:42 pm
Alleen maar USB3,0? Wat voor laptop heb je dan?
 

Posted Mon 09 Jan 12 @ 1:58 pm
Ik denk het wel ik heb wat rond gezocht en vond ergens iets van usb3.0
en ik heb al mijn usb poorten geprobeerd dus ofwel allemaal 3.0 ofwel toch een probleem met de vms

Ik heb een acer aspire
kan het niet dat ik allemaal usb3.0 heb want dan ga ik mijn vms morgen maar terugsturen
 

Posted Mon 09 Jan 12 @ 2:46 pm
 

Posted Mon 09 Jan 12 @ 2:50 pm
Zo te zien niet. Er staan maar 2 specifiek genoemde USB 3-controllers in. De rest lijken me normale USB 2-poorten.
Overigens: Acer gebruikt het type Aspire al een jaar of wat en beslaat nu 4 series. (zie >>DIT<<) Daar kan ik dus niet zoveel mee. Staat er ook een typenummer op?
 

Posted Mon 09 Jan 12 @ 4:46 pm
ik vroeg dit omdat we laatst ook iemand hadden met alleen usb 3 en die kreeg het ook niet werkend,
maar als je alles hierboven hebt geprobeerd en je weet zeker dat je usb 2 hebt gebruikt, dan zou ik retour winkel gaan
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 2:58 am


(Old topics and forums are automatically closed)