Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 2TB Hardeschijf of meer??

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo mensen,

Ik werk in de Horeca in een Lounge/Eetcafé/Après-skiehut en daar ga ik binnenkort de muziekvezorgen bij feesten.
We huren nu elke keer een Dj maar mijn baas vind hem te prijzig dus wij gaan binnenkort ook een hele set halen en daar heeft hij dus een Dj voor nodig.
Hier heb ik een externe hardeschijf voor nodig om muziek van af te spelen.
Ik denk dat 2TB genoeg is. Dus welke hardeschijf zoude jullie mij aanbevelen?

Alvast bedankt.

 

Posted Sat 03 Dec 11 @ 5:23 pm
Als je geen video draait (en ik zou niet weten waarom in een eet/feestcafé), heb je geen 2 Terra nodig.
Ik heb een disco met voortdurend nieuwe muziek en heb een 500 giga external HD die méér dan genoeg is.
WD My Passport klein, plat, handig, stroom via USB (dus geen lastige chargers) en nooit problemen.
Nog geen 100 euro piek in Media Markt.


 

Posted Sat 03 Dec 11 @ 9:08 pm
ik geef bob gelijk 500 gb is meer dan genoeg, maar als de prijs per mb veel gunstiger is op grotere schijven zou ik daar voor gaan.
 

Posted Sun 04 Dec 11 @ 2:01 am
Hartelijk dank, dan weet ik genoeg!
Ik ga in het nieuwe jaar samen met mijn baas naar Zee-land, naar Bax-shop.
En dit gaan we waarschijnlijk halen:
2x Eurolite Mobile Twin Top M-200 complete LEDset
1x Pioneer 2x CDJ-2000 + DJM-800 set
1x JBL PRX 6 actieve luidsprekerset 1 (En dan nog voldoende versterker)
1x Een DMX controller "weet nog niet welke".
1x Computer om virtualDj aan aan te sluiten. (Daarbij moet ik tog nog een kastje bij kopen om de CD spelers en mixer aan elkaar aan sluiten om via virtual Dj te laten spelen?)
En dan hebben wij nog een muziekcomputer om aan te sluiten.
En voor in de Skihut een Rookmachine want in de eetcafé/lounge mag dat niet.

En dan gaan wij zelf de bar/kast in elkaar zetten enige suggesties wat voor materiaal ik daar kan gebruiken?
Ik dacht aan MBF en daar omheen timmeren we nog mooie stijgerhout planken.


Hebben jullie nog wat aanmerkingen??

 

Posted Sun 04 Dec 11 @ 3:30 am
bel joop eens van kts.nl valt altijd wat mee te regelen en is met pioneer goedkoper dan bax, (zit in den haag)


http://www.kts.nl/
 

Posted Sun 04 Dec 11 @ 6:46 am
Ary-66PRO InfinityMember since 2011
Vraagje aan Bob,
de stroom via usb, is dat betrouwbaar ?
Op dit moment zet ik alles op de laptop,
maar als jij mij jou manier kan aanraden , is misschien wel eenvoudiger.
Begin van dit jaar heb ik vdj aangeschaft ,toen nam ik al mijn cd koffers nog mee.
Nu laat ik ze thuis,en ik moet zeggen,het werkt lekker.
 

Posted Wed 07 Dec 11 @ 4:33 am
Hey Ary, zeker betrouwbaar.
Vind ik!
(Bas b.v. houdt niet van hubs, met of zonder stroomverzorging!)
Ik werk met Belkins, klein, handig, er zit een chargertje bij zoals van een mobiel, je kunt er 4 USBs op aansluiten. (Cooling fan, mouse, external hard disk, etc)
De meeste laptops hebben 3 USB uitgangen.
Ik zou je wel aanraden één daarvan direct voor VDJ te gebruiken.
Op de 2e sluit je de Belkin Hub aan. (25 of zo euro in Media Markt)
De 3e laat ik vrij voor als ik onder het draaien er vlug ff een USB stick in moet rammen met de laatste plaat. :)

Succes!
Bob
 

Posted Wed 07 Dec 11 @ 5:09 am
kleine nuance bob,
hubs tussen controllers voor midi besturing ben ik geen fan van, heb ook een hub die in combi met 2 cdj 900's hele vreemde geluiden veroorzaakt, ook belkin trouwens.
hubs tussen controllers/decks om audiobronnen (hdd/usb/cd) te koppelen is geen probleem
 

Posted Wed 07 Dec 11 @ 8:37 am
Wat is de Max opslag als je een hardeschijf wilt hebben waar de stroom via de usb gaat?
 

Posted Wed 07 Dec 11 @ 11:33 am
Dat ligt niet aan het formaat van de harddisk maar aan de stroomopname. Een USB-apparaat mag maximaal 500 mA trekken per USB-poort. Ik zou die grens niet opzoeken, want een aantal laptops sluiten de poort af bij een lagere stroomopname. En je harddisk moet natuurlijk wel geschikt zijn. Als je er 1 hebt met een adapter zal die niet werken als je de adapter weglaat.
 

Posted Wed 07 Dec 11 @ 1:09 pm
s.waterreus wrote :
kleine nuance bob, hubs tussen controllers voor midi besturing ben ik geen fan van


Klopt. Aan controllers heb ik niet gedacht.
Bij ons gaat het geluid direkt van de laptops via soundblasters naar de mengpanelen en versterkers.

 

Posted Wed 07 Dec 11 @ 6:10 pm


(Old topics and forums are automatically closed)