Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: video mixen - hoe video toewijzen aan MP3 voor constante display output?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen

Ik wil VDJ gebruiken om videoclips te mixen. Ik heb hier nul ervaring in! Ik heb uiteraard niet van al mijn muziek een videoclip, en vroeg me af of ik bewegende beelden (zelfgemaakt of aangekocht) kan toewijzen aan gewone MP3's wanneer ik die live afspeel, om toch constant een video output te kunnen projecteren. Ik vraag met af of dit software- of hardwarematig (midi mixer?) lukt.

Ik vermoed dat ik met bepaalde software thuis audio kan importeren in een videoclip, om een nieuwe videoclip met audio op te slaan. Ik weet nog niet welk programma dit doet. Dit heuse werkje zou ik voor verschillende nummers doen om mijn videoclips klaar te maken alvorens ik ga draaien. Soms vind ik de videoclip voor een nummer alleen maar op YouTube; dan wens ik de bewegende beelden te rippen en te voorzien van het originele audiobestand (met veel betere kwaliteit).

Wat meer een probleem vormt voor mij is hoe ik live een video naar keuze kan outputten wanneer ik een gewone MP3 selecteer om af te spelen.

Graag jullie hulp aan een complete A/V-leek!

---------------------------------------------------------
Materiaal dat ik gebruik:
- Macbook Pro 13" 2011
- voorlopig ecler nuo 4.0 mixer + korg nanokontrol (om video te crossfaden), binnenkort midimixer
- 2 Pioneer CDJ 800s om de A/V te manipuleren
 

Posted Fri 25 Nov 11 @ 12:53 pm
je kan toch gewoon 4 decks gebruiken waarvan je 2 decks gebruikt voor video en 2 voor audio, deck 1 video deck 3 audio, tegelijktijdig openzetten en klaar. lijkt me het makkelijkst
 

Posted Fri 25 Nov 11 @ 1:50 pm
MadTheus wrote :
Wat meer een probleem vormt voor mij is hoe ik live een video naar keuze kan outputten wanneer ik een gewone MP3 selecteer om af te spelen.


Ik gebruik hiervoor gewone DVD spelers. Nog uit de pré-VDJ tijd dat we met de hand clips wisselden.
Voor het overschakelen van Deck 1 naar Deck 2, en nu naar VDJ, staat er een betere (maar veder nutteloze) Sony VCR met drie ingangen. Dit zou iets voor jou kunnen zijn voor het geval dat je een langere stretch hebt van alleen audio en je je schermen wilt vullen met bewegende beelden. Op de achtergrond kun je dan van alles laten lopen, van voetballen en boxen tot Mr Bean en de Smurfen.
En je hebt VDJ uitsluitend voor je audio wat in de praktijk vlotter werkt. (minder kans op fouten!)
Verder heb ik in de tijd dat ik hoofdzakelijk clips draaide, vastgesteld dat de mensen weinig naar de schermen kijken maar zich meer op het dansen en lolschoppen concentreren. De enigen die echt kijken zijn die die aan de bar zitten ín te drinken.
Dus ik ben weer terug naar audio, met cartoon network op de achtergrond en de mogelijkheid er een belangrijke voetbalwedstrijd door heen te gooien.

Succes




 

Posted Fri 25 Nov 11 @ 6:01 pm
VDJ biedt je de mogelijkheid om muziek 1 af te spelen en daar clip 2 overheen te laten lopen. Ik ben daar per ongeluk achter gekomen. Wat op dat moment lastiger was was om de clip en muziek weer te scheiden. Dat trucje beheers ik gelukkig nu ook. Beetje vreemd om Rammstein te zien en Rihanna te horen.....
Pak de NL-handleiding er even bij. Op dit onzalige tijdstip heb ik daar niet zoveel trek meer in. Vanavond zal ik er zelf nog eens een blik op werpen voor het geval je het niet kunt vinden.
Je kunt overigens ook Sonique o.i.d. gebruiken om op muziek waar geen clip bij zit toch een video-out te hebben. Ik vind het zelf wel een waardevolle aanvulling op de lichtshow.
 

Posted Fri 25 Nov 11 @ 9:03 pm
Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik ga het dit weekend allemaal eens uittesten. Vier kanalen openzetten, daar had ik ook aan gedacht. Maar ik wist niet goed waar video of audio te laden. Inderdaad, zo zou het in principe moeten lukken. Deck1 en Deck2 sturen als ik me niet vergis toch geen audio uit als ik vier decks open. Ik werk namelijk met timecode op een vierkanaalsmixer. Twee kanalen biepkes, twee kanalen muziek. Soit, ik ga het vanavond eens proberen.

Will read the manual also ;-)

Mensen letten inderdaad minder op video, maar het is toch een goed extraatje.

Wat is Sonique, een programma? Ik werk met Mac he.
 

Posted Sat 26 Nov 11 @ 9:19 am
Sonique is een video-effect. Het wordt standaard meegeleverd met de Full-version, maar mijn fout is, dat ik niet wist dat dit niet met de Mac-versie gebeurt. Er is niet eens een Mac-versie..... Da's best lastig.
Op pagina 45 van de NL-handleiding staat hoe je geluidsbestanden kunt mengen met andere video-bestanden.
 

Posted Sat 26 Nov 11 @ 6:09 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Als ik het allemaal goed begrijp, is het niet zo moeilijk.
Ik draai namelijk ALTIJD met beeld en geluid.

Wanneer ik een MP3 afspeel zet ik daar een visual overheen
Dit doe ik door de MP3 in het deck te plaatsen en het beeld in het videoscherm te slepen.
Dat moet wel in die volgorde !



Mocht je zelf een geluidspoor willen toevoegen aan je beelden, dan kan dat bv. met een videomontageprogramma als Pinnacle Studio.
Daarmee kun je beeld en geluid splitsen en er dan een nieuw geluidspoor aan toevoegen.
Het geheel sla je daarna op en klaar !
 

Posted Wed 07 Dec 11 @ 4:04 pm
Bedankt voor jullie antwoorden!
 

Posted Fri 16 Dec 11 @ 7:53 pm


(Old topics and forums are automatically closed)