Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ op je laptop laten lopen via Boxen met CD mixer er tussen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste mensen, ik moet zeggen dat ik niet zo technisch ben.

Ik gebruik Virtual DJ via mijn laptop en daar heb ik al mijn nummer op staan. Via een jack (uit mijn laptop) gaat via rood-zwart kabel in mijn CD mixer en via min CD mixer naar mijn boxen. Wat is nu het probleem:

Op Virtual DJ heb je uiteraard eigen mogelijkheden om je muziek af te stellen (dus volume, master, gain, bass noem maar op) deze functies heb ik ook op mijn CD mixer. Deze 2 afstel mogelijkheden lopen dus door elkaar heen en ik krijg het niet voor elkaar om een normaal stuke muziek uit mijn boxen te krijgen. Ik denk dat ik het controle pannel op Virtual DJ moet afsluiten (uiteraard moet wel mijn muziek afgespeeld worden door het programma) en dan gewoon alle controle via mijn CD mixer laten lopen. klopt dit en zo ja hoe zet ik de functies uit op Virtual DJ. En zo nee heeft iemand een andere oplossing? heb vd week een feestje en moet wel normaal muziek hebben uiteraard.

ALVAST bedankt!



 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 1:33 am
je kan gewoon alle instellingen in vdj laten staan zoals ze zijn (volume master gain enz)
je zou op je mengpaneel alles moeten junnen bedienen zonder problemen.
voor de gain zou je de instelling "auto & remember" moeten kiezen onder config.
ik vraag me alleen af hoe je het hebt aangesloten want je zegt van laptop naar mixer,maar dat is dus al gemixed signaal, alles over 1 kanaal op je mixer. je kan ook met een externe geluidskaart elk kanaal afzonderlijk naar je mixer sturen.
welke versie gebruik je nu?
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 3:00 am
Het is eigenlijk geen mixer (formeel denk ik) maar een dubbele CD speler waar je ook alles kunt afstellen zoals master, gain etc.
Die cd-mixer heeft 2 kanalen. Dat met die geluidskaart snap ik noet...
gebruik nu de 7 versie

gr

Wesley
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 9:09 am
geef eerst maar duidelijk op wat voor een apparatuur je gebruikt want hier kan ik niets meer mee,
en graag vdj registreren aub
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 11:30 am


(Old topics and forums are automatically closed)