Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Behringer DDM 4000 aansluiten op MacBook met Virtual DJ Pro

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

pickpayPRO InfinityMember since 2010
Hallo,
Ik heb sinds gisteren een Behringer DDM 4000 gekocht.

Deze heb ik aangesloten aan mijn macBook met een Usb kabel die overloopt naar 2 Midi stekkers.
Ook heb ik de nodige software gedownload via de Virtual DJ site

Mijn probleem is dat ik geen connectie krijg met virtual DJ

Als je met de knoppen draait op het mengpaneel zie je wel aan de USB fiche aan de computer lichtjes aan en uitgaan.

Volgens mij moeten wij het zoeken aan de Midi instellingen of zo.

Wie weet raad !!!
Alvast bedankt

Dirk
 

Posted Fri 28 Oct 11 @ 10:48 am
Dirk,

het is geen simpel ding. Hij is zeker niet Plug & Play.
Heb je de mixer "verteld" wat er aan instructies naar VDJ moet worden verstuurd? Zie hiervoor de NL handleiding van de mixer vanaf pag. 24.
Daarnaast moet je ook een mapper van de DDM4000 in VDJ gebruiken. Wordt die standaard niet ondersteund dan kun je die >>HIER<< ophalen.
 

Posted Fri 28 Oct 11 @ 12:29 pm
Als je de Console setup knop (in het midden van de DDM) 2 a 3 seconden ingedrukt houd kom je bij de instellingen.
Vervolgens zie je ook midi staan.
Crossfader en kanalen moet je dan aanvinken.
Vervolgens kan je dus in virtual DJ(bij midi) alle knoppen en faders toewijzen.

Het lijkt moeilijker dan het is.
Aan de mixer zal het niet liggen, wel aan VDJ waarschijnlijk zal je ook last krijgen van dubbele popup schermpjes (van de instellingen) wanneer je knoppen gaat toewijzen(ik ken het probleem).
Wanneer dat gebeurd kan je weer overnieuw beginnen enz, enz, enz,

Het probleem kan je vervolgens oplossen door in VDJ op de knop 'terug naar fabrieksinstellingen' te drukken.
Wanneer je dat gedaan hebt herhaal je het bovenstaande vervolgens zie je weer popup schermpjes enz, enz, enz.

Vandaar dat ik VDJ niet of nauwelijks gebruik in combinatie met midi.
 

Posted Sun 30 Oct 11 @ 10:58 am
Hallo,

Ik heb ook een behringer ddm4000 en een macbook pro maar ook de 'bad' version van VDJ.
Daarom kan ik niet aan de mappers komen.
Dus zou iemand mij misschien de mapper van de behringer willen doorsturen via mail?
Mijn E-mail adres is:********************************* EDIT MOD


Alvast Bedankt!

het vragen om mappers en het opgeven van je mail adres is niet toegestaan lees de forumregels in het eerste sticky.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 9:14 am
Je hebt geen "bad" versie maar een kadootje. Niets voor betaald en wel het onderste uit de kan willen.
Wat je vraagt mag niet, evenals het plaatsen van persoonlijke gegevens.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 9:29 am
en bedankt martin, was ff een weekendje weg
 

Posted Mon 16 Jan 12 @ 10:04 am
YW.
Was lekker rustig ;) Hebbie 't goed gehad?
 

Posted Mon 16 Jan 12 @ 11:20 am
ja was ff lekker, ik ging voor het langlaufen, maar er lag geen vlokje sneeuw, dus maar gewandeld. ook leuk
 

Posted Tue 17 Jan 12 @ 9:20 am
pickpayPRO InfinityMember since 2010
Hallo,

Eindelijk heb ik de Behringer DDM4000 aangesloten gekregen. Maar nu het volgende probleem GEEN GELUID UIT DE BOXEN. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Denk ergens een de midi instellingen van het mengpaneel ?

Dankje

Mvg
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 3:16 am
niet dubbel posten dat is hoogst irritant, het andere topic gaat verder, deze gaat dicht
 

Posted Thu 26 Apr 12 @ 10:05 am


(Old topics and forums are automatically closed)