Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: En als ik het nou zònder Controller probeer?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Na het gedonderjaag met de VMS4, ben ik achter mijn Mac gaan zitten om te kijken of ik dan alleen met de software kan werken.
Nou ja; èn een koptelefoon, èn een Shure X2U waar mijn XLR-microfoon op is aangesloten.

Die Shure sluit je met usb op de Mac aan en heeft verder de mogelijkheid er ook een koptelefoon op aan te sluiten en de diverse volumes te regelen. Hagstikke mooi, en ik gebruik hem als ik voor mijn werk teksten moet inspreken.

Maar nu... ik heb een hele stapel Configs geprobeerd om voor elkaar te krijgen niet alleen de Decks en eventueel Samplers te kunnen opnemen maar óók de microfoon, en tot nu toe leidt dat tot niets.

Of moet ik dan iets gaan proberen met die toetsenbord snelkoppelingen? Daar hèb ik in zitten lezen, maar het begon me een beetje te duizelen.
 

Posted Thu 27 Oct 11 @ 7:46 am
Hé, Rene,

leuk dat je het blijft proberen.
Ik ken het ding niet. Is bij mij ook niet nodig: ik heb een M-Audio unit waar een XLR-ingang op zit. Maar daar heb jij niets aan.
Ik denk toch dat je naar de geavanceerde audio-setup moet gaan kijken. Met de simpele setup kom je er niet vanwege je 2 geluidskaarten.
Open je geluidsconfiguratie en kies in het middelste veld voor Advanced Setup. Er verschijnt nu een knop naast het veld met Advanced Config. Als je daar op klikt, krijg je een menu waarin nu waarschijnllijk maar 1 regel in staat: Master. Door nu op het plusje te klikken kun je regels toevoegen.
Eerst moet je een regel toevoegen waarmee je de microfoon toevoegt. Trek daartoe het eerste menu op de nieuwe regel open. Hier kun je de microfoon selecteren. In het tweede veld kun je nu de bron kiezen. Als ik de handleiding goed heb begrepen, moet dat \"Shure Digital\" zijn. Kies nu in het derde veld de microfoon ingang.
Nu moet je je computer nog vertellen dat hij het totaal signaal moet opnemen. Klik nogmaals op het plusje en kies in de nieuwe regel in het eerste veld op Record Loopback. In het tweede veld moet je je primaire geluidskaart kiezen. Dat zal je interne kaart zijn. In het derde veld de ingang selecteren waarvan het signaal moet worden opgenomen. Ik denk dat je maar 1 optie hebt.

Alles ziet er dan ongeveer zo uit (Nu met Windows en mijn interne kaart:)



2 dingetjes aan mijn verhaal: Ik kan het niet testen omdat ik geen microfoon kan aansluiten op mijn interne kaart (ik krijg geen XLR in een 3,5 mm jack) en op de Mac lukt het niet, want 6.1.2 en dus geen Advanced Config. Ik denk alleen wel dat dit ongeveer de benadering moet zijn. Wil je dat nog ff terug melden? Lukt het niet dan ga ik gewoon iets anders verzinnen ;)
 

Posted Thu 27 Oct 11 @ 2:47 pm
Man; ik voel me gewoon een beetje bezwaard zo zoetjes aan. Alle moeite die je doet!
Nou, een beetje pesterig maar het enige dat-ie nu opneemt is de microfoon!

Er duikt geen mogelijkheid op om de eigen geluidskaart te kiezen, als ik het goed zie. En dan wordt het lastig, vrees ik...
 

Posted Fri 28 Oct 11 @ 4:33 am
Niet nodig. Alles hier is op vrijwillige basis, dus dat is dit verhaal ook.
Je hebt nu de Shure Digital gekozen bij Record Loopback. Dat is idd alleen de microfoon. Je interne kaart is "Built-in Input". Die moet je dus hebben. De Shure Digital moet je alleen aan de microfoon koppelen. (Het onderste veld. Dat staat dus goed)

(Grapje tussendoor: Ik heb, nadat ik mijn vorige post had gemaakt, niets meer veranderd aan de instellingen van mijn PC. Ik zit daarna een muziekje te luisteren, wat heel vreemd klonk en een serieus echo-effect had. VDJ stond nog open..... Ter lering ende vermaeck: het kan zijn dat je de ingang automatisch monitored. Dat moet dan dus uitgezet worden, maar da's voor het vervolg ;) )
 

Posted Fri 28 Oct 11 @ 5:32 am
Nou, na een onderbreking de boel weer opgepakt, met slecht resultaat: nu wordt er niets opgenomen!
 

Posted Mon 31 Oct 11 @ 1:30 pm
Uit de Grote Stilte vrees ik te moeten opmaken dat de mogelijkheden nu zijn uitgeput. Klopt dat?
 

Posted Thu 03 Nov 11 @ 12:48 pm
je zou het nog eens kunnen proberen met een v6, die heeft een makkelijkere manier van opnemen, als het daar werkt moet het in v7 ook kunnen.
 

Posted Thu 03 Nov 11 @ 2:21 pm
Lunchtijd op de zaak, ff rondneuzen want al een week niet meer hier geweest: De mogelijkheden zijn nooit uitgeput, maar het moet wel even goed bekeken worden. Ik kom er nog op terug. Ik zal sowieso eens kijken wat ik met V6 kan bereiken.
 

Posted Fri 04 Nov 11 @ 7:04 am
Ik zie versie 6 niet meer hier bij de download-mogelijkheden staan, of vergis ik me?
 

Posted Sat 05 Nov 11 @ 6:50 am
dat zou zomaar kunnen, ik bewaar altijd alle eerdere versies.

je kan een oudere versie opvragen via een hulp ticket

http://www.virtualdj.com/contact/index.html

gewoon op ask klikken zonder een vraag te stellen en je kan een ticket aanmaken
 

Posted Sat 05 Nov 11 @ 11:33 am
Was 'm bijna kwijt: @Rene: nog iets opgeschoten? Ik ben niet in staat je probleem te reproduceren. Nu heb ik een alles-in-een-oplossing en met VDJ6 wat minder mogelijkheden om gek mee te gaan doen. Ben eigenlijk wel benieuwd of jij er nog verder mee bent gekomen....
 

Posted Mon 21 Nov 11 @ 11:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)