Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Audio interface met 4x in en out nodig voor time code vinyl?!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb de home editite van VirtualDJ gedownload om te kijken of het concept iets voor mij is. Als time code vinyl heb ik die van Traktor gekocht, die stond in het rijtje als mogenlijkheid bij de instellingen bij VirtualDJ.
Nu... wanneer ik deze wil selecteren veranderd ook automatisch de geluidskaart van build-in-audio naar een 4x in en 4x out kanaals interface?! Deze heb ik niet, noch aangesloten en kan het niet terug aanpassen naar de geluidskaart van mijn computer. Hoe kan je dit op te lossen?

Via de zoekfunctie + manuals op de website heb ik spijtig genoeg geen antwoord kunnen vinden.
Nog mee te geven: ik werk op een Intel Mac met Snow Leopard.
 

Posted Tue 18 Oct 11 @ 6:22 am
 

Posted Tue 18 Oct 11 @ 7:56 am
Waarom staat dit dan bij de instellingen?!
Anyways, klopt het dat ik nergens een demo versie vind? Ik ga natuurlijk geen 230 euro uitgeven zonder eerst te testen of het iets voor mij is.

 

Posted Tue 18 Oct 11 @ 8:49 am
 

Posted Tue 18 Oct 11 @ 10:01 am
Ja, maar daarin kan ik de vinyl functie niet testen en is dus waardeloos voor mij.
 

Posted Tue 18 Oct 11 @ 12:24 pm
Om op je oorspronkelijke vraag antwoord te geven: Dat lukt je ook niet met de interne geluidskaart. Je hebt een ASIO-ondersteunde kaart nodig met Phono-ingangen. De ingangen van je interne geluidskaart zijn niet gevoelig genoeg.
 

Posted Tue 18 Oct 11 @ 2:37 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Nu kan je de benodigde geluidskaart natuurlijk kopen , maar dan is het nog niet gegarandeerd dat het werkt.
Ik weet niet welke versie vdj je gebruikt maar waarschijnlijk wordt jou versie niet onderstend door Atomix.
Hierdoor weet je nog niet voor de volle 100% of het gaat werken...

Iemand de laatste tijde een free versie downed om te zien of er idd een ondersteuning voor timecode inzit ?
 

Posted Tue 18 Oct 11 @ 5:10 pm
Hoeft niet. De alom bekende >vergelijkingstabel< is duidelijk genoeg: Niet. En da's ook omdat externe hardware niet wordt ondersteund.
Wil je "goedkoop" testen, dan kun je beter een pakket als Numark's Virtual Vinyl aanschaffen (is te koop bij de betere DJ-shop of PA-handel. Google het soul eens, je komt het al tegen voor onder de €300,-) Is, volgens mij, geen LE-versie maar de Full Version en de nodige hardware (vinyl, CD's en de geluidskaart) zitten er al bij. Dus een PC en 2 draaitafels is voldoende om te beginnen.
 

Posted Tue 18 Oct 11 @ 7:51 pm


(Old topics and forums are automatically closed)