Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VMS4, VirtualDJ 7.0.5. Pro Full, iMac Lion: microfoon opnemen. Hoe?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

'Record' registreert alleen de muziek die via de 'decks' loopt. Druk ik het MIC1 knopje in dan hoor ik mezelf over de boxen en/of via de hoofdtelefoon, maar dat wordt niet mee-opgenomen. En dat is nu precies wel mijn bedoeling!
Ik heb geprobeerd of ik dit kan omzeilen met WireTapStudio, dat 'alle' geluid zou pakken, maar zonder resultaat.
Wie weet raad?
Alvast hartelijk dank!
 

Posted Wed 05 Oct 11 @ 12:04 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Hallo,
je kan ook je microfoon koppelen aan een deck ( bijvoorbeeld deck 4 indien je een 4 decks skin gebruikt).
dan het 4de kanaal openen en die word dan ook meegenomen in je opname.
in de handleiding staat hoe je diverse lijn in ingangen ( en ook mic ingangen ) kan koppelen aan de diverse decks.

http://www.virtualdj.com/wiki/PDFManuals.html
 

Posted Wed 05 Oct 11 @ 2:20 pm
Oké, dat wist ik dus niet. Ga ik morgen eens bekijken! Hartelijk bedankt!
 

Posted Wed 05 Oct 11 @ 3:12 pm
nog een ideetje (als je niet met de Advanced Audio Setup werkt): Als je de tab Record kiest staat er boven de knop Record een knop Config:



Als je daarop klikt, verschijnt het volgende menu:



Hier moet je (logisch ;)) voor Master + mic kiezen.Je microfoon wordt nu meegenomen in het op te nemen signaal.
 

Posted Wed 05 Oct 11 @ 7:05 pm
Helaas: iets anders dan dit verschijnt er niet:
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 4:46 am
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 4:47 am
Ik begin een beetje moedeloos te worden. Ik heb mijn VMS4 inmiddels een krap jaar in huis, maar ben een hele tijd door ziekte niet in staat geweest er zelfs maar naar om te kijken. De situatie is dan ook alsof ik 'm gisteren heb aangeschaft.
En ik snap niets van de logica.

Ik weet dat ik het ding niet wil gebruiken waar-ie voor gebouwd is: ik wil zo af & toe een 2 uur durend programma opnemen dat bijvoorbeeld door een lokale zender kan worden opgepikt. In de vorm van een podcast, of dat ik het bestand ergens parkeer waar ze het kunnen halen.
Al die DJ-ing mogelijkheden als scratch, loop en mix ga ik niet gebruiken, want ik draai totaal andere muziek.
Ik had nog gehoopt om mijn jingles in de Samples te kunnen gebruiken, maar ik begrijp dat ze dan qua snelheid worden aangepast aan de muziek en dat is uiteraard niet de bedoeling.
Overigens kapt-ie de jingles ook nog af voor ze afgelopen zijn. Ik gebruik Load, kies een mp3 op mijn bureaublad en dat laadt-ie, maar telkens ontbreekt het laatste stukje. Lengte van de jingle doet daarbij niet ter zake. Aaaaaah!

Ik werk dus met de VMS4, heb VirtualDJ Pro 7.0.5, op een iMac 3.2 GHz Intel Core i3 met 12 Gb geheugen.
Alle muziek zit in mijn iTunes fonotheek.
Ik heb een XLR microfoon aangesloten op MIC1 en beschik uiteraard over een hoofdtelefoon.

Het liefst heb ik dat die zogenoemde decks ieder vast zitten aan 1 schuif op de VMS4 (en dat-ie dat die instelling ook opslaat!) Nu komen er twee onder dezelfde schuif en ik krijg dat niet gesplitst en telkens gaat-ie er anders mee om.
Ik heb geen 4 decks nodig voor muziek. 2 voor muziek is genoeg en verder wil ik jingles kunnen draaien (wat dus in een derde deck kan) en is er het microfoonsignaal. Da's alles. 4 bronnen, dus.

Als ik dat programma opneem, is het uiteraard de bedoeling dat het signaal van de microfoon ook wordt geregistreerd.

Ik weet niet hoeveel uur ik inmiddels heb zitten donderjagen, maar ik kom geen stap verder. En zoals uit mijn vorige posting al blijkt, verschilt de pop up met de Record-mogelijkheden dus blijkbaar van anderen.

Vanmorgen heb ik een tijd die algemene en die Sound-handleiding zitten bestuderen, maar ik kom er niet uit. Moet ik ook nog verbindingen aan de achterkant van de VMS4 gaan maken; doorlussen heet dat geloof ik?

Als iemand me uit de brand kan helpen, zou ik vreselijk blij zijn, want ik begin echt de indruk te krijgen dat ik het allemaal maar moet vergeten, en mijn spulletjes verkopen.
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 5:49 am
Waarom werk je niet gewoon zónder VMS4?. Je hebt VDJ Pro en daarmee, plus muis en toetsenbord, schiet je waarschijnlijk beter op dan je opnames via de controller te laten lopen.
Alleen zou ik in jouw geval (versie 7.0.5) support ff mailen en vragen of ze 7.0.4 voor je open stellen. Dáár kan nl ook het probleem zitten.

Suvves en mvg
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 6:05 am
Hoi, René,

niet het hoofd laten hangen. Het zou zonde zijn van de moeite en centen als je nu het bijltje erbij neer zou gooien.

Het verschil tussen jouw en mijn plaatje zit hem in de audio-configuratie. Ik had er ook bijgezet: "als je de Advanced Audio Setup NIET gebruikt". Je hebt het dus blijkbaar zo ingesteld dat je je decks en andere bronnen zelf toe moet wijzen. Dat is best te doen, maar je geeft zelf al aan de logica van het pakket niet te begrijpen. Ik zal je dus moeten proberen met stappen, plaatjes en aanwijzingen de goede kant op te krijgen.

Dat lukt me alleen niet hier..... Ik heb geen VDJ op de PC van de baas. Vanavond thuis zal ik eens zien wat ik je toe kan sturen / hier kan posten.

Wel een vraagje: Een snelle blik op de VMS-website leert, dat je je controller in 2 modi kan zetten: 4 in, 4 out (waarbij de effecten en samples over beide uitgangen worden afgespeeld) en de 2 in, 8 out, waarbij je een 4-decks config kan maken en een Master Line Out. Welke gebruik je nu?
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 6:14 am
Toen je schreef over die Advanced instelling (waar ik 'm op had staan) heb ik ook daar van alles uitgeprobeerd: 3-kanaals, microfoon, noem maar op. Ik kreeg echter nimmer de pop up waarbij je kunt instellen dat je Mic & Master kunt opnemen.

Even kijken: voorkant VMS... hij staat op 4 OUT.
CFA en CFB trouwens op OFF, en NORMAL, dus niet REVERSE.

Als je zou kunnen helpen, dolgraag, maar ik hoop wel dat het je niet te veel tijd en moeite kost!!!

Baal een beetje van deze toestand. Al mijn apparatuur kan ik fatsoenlijk mee overweg, maar dit wil niet lukken.
Misschien dat ook een beetje in de weg zit, dat ik, voor mijn werk, altijd met 'gewone' radiostudio-mengtafels werk, en de VMS4 volgt totaal andere logica.

Groeten!
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 8:34 am
bobhofmans wrote :
Waarom werk je niet gewoon zónder VMS4?. Je hebt VDJ Pro en daarmee, plus muis en toetsenbord, schiet je waarschijnlijk beter op dan je opnames via de controller te laten lopen.
Alleen zou ik in jouw geval (versie 7.0.5) support ff mailen en vragen of ze 7.0.4 voor je open stellen. Dáár kan nl ook het probleem zitten.


Oké... Als ik dat zou doen... is het dan toch nog mogelijk om mijn microfoon signaal in te mixen?

Die suggestie over 7.0.4 hou ik even in mijn achterhoofd!
Dank!!
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 8:36 am
#&$*@%$... Zit ik een heel verhaal te tikken, doe ik er te lang over, uitgelogd..... Verhaal pleite!

Ik houd het nu ff simpel: Heb je >>DIT<< al eens gelezen? Hier staan een aantal verschillende setup-mogelijkheden in. Let vooral op het vijfde plaatje, en dan met name de 5e knop in het scherm. "This way the mic is also recorded". Uiteraard werkt dat ook in "4-out" mode en in 2-deck config.
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 1:03 pm
Martin FourS wrote :
#&$*@%$... Zit ik een heel verhaal te tikken, doe ik er te lang over, uitgelogd..... Verhaal pleite!

Ik houd het nu ff simpel: Heb je >>DIT<< al eens gelezen? Hier staan een aantal verschillende setup-mogelijkheden in. Let vooral op het vijfde plaatje, en dan met name de 5e knop in het scherm. "This way the mic is also recorded". Uiteraard werkt dat ook in "4-out" mode en in 2-deck config.


Verdorie, doe je moeite... krijg je zoiets.
Nou, ontzettend bedankt: dit zou dus moeten lukken. Ik duik er in en laat nog weten hoe of weet.
Nogmaals hartelijk dank!!!
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 3:18 pm
Graag gedaan en doe je best ;)
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 5:00 pm
De spanning was te snijden... maar het resultaat is perfect!!!
Ontzettend bedankt: dit was dus de Gouden Tip!

Nou... het zit nu zoals het moet. Met een beetje mazzel kan ik dit weekeinde mijn eerste 'show' opnemen!

Nogmaals enorm bedankt!
Groeten uit een naargeestig grijs Lelystad.
 

Posted Fri 07 Oct 11 @ 2:08 am
Kudo's zijn in dit geval voor DJDad. Hij heeft het voor je uitgevonden :D
Iig goed dat het opgelost is. Je bent al lang genoeg aan het tobben met dat ding.


Veel plezier!!
 

Posted Fri 07 Oct 11 @ 4:12 am


(Old topics and forums are automatically closed)