Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Eventueel Timecode probleem.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo

Ik heb een hercules RMX console en heb geruime tijd timecode kunnen draaien. (Numark vinyl)
Opeens lukt dit niet meer, 1 kant krijg ik aan 100% de andere kant 0%.
Ik kan nog altijd mijn bol in een ovaal zien, maar alles ligt opeengeplakt en onder een hoek van 90° (bijna horizontaal dus)
Als ik mijn "phase" knop in uiterste stand zet, krijg ik hem ook niet goed...
Aangezien ik eigenlijk niets verandert heb aan mijn dj boot, weet ik niet wat het probleem zou kunnen zijn...

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 12:58 pm
Het lijkt erop dat je 1 kanaal van het stereo signaal mist op de kant waar het mis gaat. Er kan een aansluiting los zijn op de cartridge, een draadbreuk of een stekker los uit de RMX. En in de Geavanceerde Audio Setup-gids geven ze zelfs aan welke kant: Het rechter kanaal.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 1:43 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 3:18 pm
Nope, staat er los van.
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 3:54 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
kabeltje tussen het deurtje gezeten .... of zo iets idd want van de een op de andere dag zonder wijzigen ..... nope ...
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 4:00 pm
Homebrew soldeerwerk.... ? (Aansluiting los van de cartridge heb ik zelf wel eens gehad. Je verdenkt van alles en komt er veel later achter dat het erg knullige verbindingen zijn)
 

Posted Wed 21 Sep 11 @ 4:05 pm
Bedankt voor de reacties.

Heb van mijn uitgang van mijn cartridge (de 4 minidraadjes) tot het einde van mijn RCA-kabels (ingang rmx dus) uitgemeten en deze geven door, dus daar ligt het probleem al niet. Ik koop al mijn kabels, geen homebrew soldeerwerk ;) Heb een nieuwe naald gestoken en nog altijd hetzelfde probleem.
Ik zal dan maar concluderen dat het met mijn cartridge te maken heeft zeker?
 

Posted Thu 22 Sep 11 @ 10:32 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Mischien een gek idee maar ruik eens aan de cartridge , ik bedoel een redelijke "knetter"in de box zou je moeten ruiken ...?toch?
 

Posted Thu 22 Sep 11 @ 10:43 am
+1. Daarnaast zou je de 2 draaitafels eens om kunnen wisselen (stekkers van de linker tafel op de rechterzijde van de RMX) blijft het probleem, dan is het een probleem met de RMX, verschuift het probleem, dan is het je cartridge.
 

Posted Thu 22 Sep 11 @ 11:39 am
Kheb mijn ingangen al gewisseld, maar het probleem verschuift mee, het ligt dus niet aan men hercules. Cartridge it is then... Leuke kosten :)
Bedankt voor de hulp/het mee-redeneren ;)
 

Posted Sat 24 Sep 11 @ 10:05 am


(Old topics and forums are automatically closed)